Błąd 16 i 24 jak naprawić 323F BA GT 2.0V6

Postprzez konrad278 » 24 maja 2010, 19:06

Witam postanowiłem sprawdzić błędy i wyskoczyły te dwa:
16 Czujnik EGR
24 Układ sprzężenia zwrotnego
Dodam ze auto nie równo pracuje na benzynie (po restarcie kompa kilka km jest ok i problem wraca)
Co zrobić z tymi błędami??
Ostatnio edytowano 24 maja 2010, 20:13 przez konrad278, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez lesiux » 24 maja 2010, 19:40

też mam 16-stkę, zaślepiłem egr i jeżdżę dalej, 24 to chyba lambda a to da się wymienić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez sebas0026 » 24 maja 2010, 20:11

sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez konrad278 » 24 maja 2010, 20:14

2.0 V6 1995 kurde stary ale ja nic nie czaje z tego co napisałes;]Nie wiem nawet gdzie ten EGR;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez scheinwerfer » 24 maja 2010, 20:25

sebas0026 napisał(a):sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?


wartości oporności w BP i KF są takie same?
na wymontowanym EGR jaka oporność powinna być na otwartym zaworze, i jaka na zamkniętym, oraz czy nagar może powodować ze nie zamyka się do samego końca i to niedomknięcie zmieniając oporność daje sygnał do kompa i wyskakuje błąd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez sebas0026 » 24 maja 2010, 20:38

aha to w 2.0 sie inaczej mierzy (powyzej do 1.5) . Egr ma 3 piny od lewej C B A na A-B musi byc okolo 2.7 kilo ohm na A-C ok. 0.5 kilo Ohm na B-C okolo 2.4 kilo ohm calosc dotyczy 0kPa a przy 20 kPa A-b 2.7 k omh A-c ok. 2.7 k omh na b-c 0.1 k ohm. Napiecie na luzie okolo 0.8 V przy jezdzie 2.2 -2.7 V najlepiej to dostac sie do kompa i przylozyc mirnik do pinu drugawtyczka od lewej 4 pin od lewej u dolu. kod 24 sprawdz sonde, napiecie na niej chodzi o prawa glowice RH musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia, no to nie masz za co sie zabierac jak nie wiesz o co chodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez konrad278 » 24 maja 2010, 20:54

ok tylko powiedz dlaczego po restarcie jest wszystko ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez sebas0026 » 24 maja 2010, 20:57

ale pozniej znow wracaja? przy odlaczeniu klemy kasujesz bledy i czesc ustawien po przejechaniu kilku kilosow znow sie pokazuja bledy i powracaja ustawienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez konrad278 » 24 maja 2010, 20:59

no wiec ok ale myśle że zaczne od czyszczenia egr??,,musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia," wszystko ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez sebas0026 » 24 maja 2010, 21:03

scheinwerfer napisał(a):
sebas0026 napisał(a):sprawdz opornosc EGR musi byc 2.7 Kohm i napiecie przy 0 kPa musi byc okolo 0.8 V a okolo 17 kPa okolo 4.9 V i sprawdz okablowanie. Jaki masz silnik i rok produkcji?


wartości oporności w BP i KF są takie same?
na wymontowanym EGR jaka oporność powinna być na otwartym zaworze, i jaka na zamkniętym, oraz czy nagar może powodować ze nie zamyka się do samego końca i to niedomknięcie zmieniając oporność daje sygnał do kompa i wyskakuje błąd?


masz zawor egr 6 pinowy E C A C-E 22Ohm i w pozostalych c-a d-b d-f napiecie na 2 pinach 12V na zalaczonym ON na wlaczonym siniku 14V
F D B
a na innych dwoch ponizej 1V na zalaczonym ON jak i na wlaczonym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez sebas0026 » 24 maja 2010, 21:06

konrad278 napisał(a):no wiec ok ale myśle że zaczne od czyszczenia egr??,,musisz sprawdzic wtryski, pompe paliwa, przeplywke, czujnik tem. regulator cisnienia," wszystko ok



jak tak mowisz to nie powinien wystkakiwac blad 24 RH prawej strony. Glownie za blad 24 odpowiada sonda a co za tym idzie wyzej wymienione rzeczy

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez konrad278 » 24 maja 2010, 21:22

A samo uszkodzenie lambdy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez sebas0026 » 24 maja 2010, 21:37

tez moze byc, jaki masz przebieg? masz lpg? grzebales cos przy regulacji wolnych obrotow? przy zaplonie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez konrad278 » 24 maja 2010, 21:41

na blacie 235tysi i lpg od 3 lat...Grzebałem przy regulacji i zapłonie ale to jeszcze(tzn zapłon) dawno i to przed błędami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez konrad278 » 29 maja 2010, 17:57

czyszczenie EGR wszystko załatwiło;] do usuniecia;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron