remont silnika

Postprzez waldii » 12 sie 2008, 23:29

mirzyg napisał(a):A tak na marginesie Waldii to niewiem jakim cudem po remoncie bierze Ci 100 ml na tyś km, ja swoją zrobiłem już ponad 4 tyś po wymianie i ni cholery niechce mi łykać oliwki , nawet dymka mi nierobi przy zapalaniu...

takim cudem,ze silnik byl na dotarciu.Po zlozeniu zalany do max,odpalony i ponownie zalany na max.Przez 10kkm wyszlo litr dolewki a od wymiany juz nic nie ginie.Chociaz nie licze na to,ze bedzie zero ubytku,bo to niemozliwe.To jest fałka i nikt mi nie wmowi,ze nawet mikro ilosc od wymiany do wymiany nie zginie(chyba,ze to 1.3 w 121 gdzie zrobila zonka 13kkm i z 2mm oleju na bagnecie ubylo a remont tez ja wykonywalem :P )
waldii
 

Postprzez mirzyg » 13 sie 2008, 18:29

no niestety moja Vałka nie bierze zrobiłem ostanio ponad czery tysiaki i mam stan bez żadnych dolewek,sam jestem zdziwiony chociaż żonka ma Civica która ma przejechane ponad 260 tysiaków i też jej nie pobiera z tym że do hondy wlałem uszczelniacz bo miała małe przecieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez djad » 14 wrz 2008, 20:28

witam panowie remoncik zrobiony. okazało sie, że na 3 i 6 cylindrze nie było kompresji. co najlepsze pierscienie po wyciagnieciu byly ok. nie wiem co było powodem, (pierscienie, zawory i ich regulatory). remont trwał 5 dni ale zrobiłem wszystko tak jak chcialem. Wszystko kosztowalo mnie jak niżej:
Pierścienie 320 zł
głowice (planowanie, wymiana uszczelniaczy, czyszczenie) 500 zl
komplet uszczelek (wszystko) 570 zl
filtr oleju 10 zl
filtr powietrza 20 zl
remont zrobiłem bez wyciagania silnika. jak miałęm wyciągnięte głowice rozebrałem hydrosztosy na czynniki pierwsze. musze przyznać, że trochę mułu z nich wypłyneło. wszystko przeczyscilem, zalalem świeżym olejkiem i hula. na początku przetraszylem sie pracy silnika, jednak po chwili wszystko zaczelo sie ustawiac i wreszcie miodzio. teraz samochodzik idzie do przodu. przyznam szczerze, że zastanawiam się, co to jest, że na drugim wałku rozrządu (nienapędzanym przez pasek) jest koło zębate niznacznie przesunięte – co to jest??
wszystko było przykręcane zgodnie z momentami, teraz jest tylko jeden problem. dokładnie przy 2000 obrotów silnik wydaje ze swojego wnętrza dziwny odgłos i to na tej daleszej głowiczce...zastanawiam się czy ktoś się z czymś takim spotkał. i jeszcze jedno czy dużo zmian potrzeba żeby do 323f wrzucić 2,5 v6 :D.....mam dużo zdjęć więc w miarę możliwości postaram się zapodać.

jak cos odzywać sie gg
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez waldii » 14 wrz 2008, 20:47

djad napisał(a):zastanawiam się, co to jest, że na drugim wałku rozrządu (nienapędzanym przez pasek) jest koło zębate niznacznie przesunięte – co to jest??

to jest taki fajny patencik na kasowanie luzow miedzyzebnych ;) przez ta cienka zebatke masz cisze :P


djad napisał(a):dokładnie przy 2000 obrotów silnik wydaje ze swojego wnętrza dziwny odgłos i to na tej daleszej głowiczce

moze popychacze sie nie ulozyly???A jak panewki wygladaly????Ile juz km zrobiles???
waldii
 

Postprzez djad » 14 wrz 2008, 21:35

panewki bylu ok a jesli chodzi o popychacze, to charakterystycznie sie ukladaly na poczatku pozniej cisza... daje w gaz i akurat 2000 obr tak jakbym wszytsko mialo sie rozleciec...... a pozniej dalej modzik
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez waldii » 14 wrz 2008, 21:56

djad napisał(a): daje w gaz i akurat 2000 obr tak jakbym wszytsko mialo sie rozleciec...... a pozniej dalej modzik

dziwne troche.A mam nadzieje,ze wymieniles na wszystkich tlokach pierscionki :| polataj ostroznie z 500km i zprawdz cisnienie na cylindrach jeszcze raz.A moze poduszka pod silnikiem zle sie ulozyla,chodzi mi o ta po lewej stronie na blotniku patrzac od przodu.U mnie zanim sie ulozyly to drgania mialem jakies dziwne ale po ok1000-1500km ustalo.
waldii
 

Postprzez djad » 15 wrz 2008, 17:58

jak sie przysluchalem to gdzies przy zazębieniu sie 2 wałków na dalszej głowicy.... moze ten luz międzyzębny...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez wiesiek5 » 15 wrz 2008, 18:39

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:45 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez djad » 15 wrz 2008, 19:20

wiesiek moze i masz racje.....ale idzie gdzieś cos takiego kupic..? pozniej trzeba to regulowac....
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez waldii » 15 wrz 2008, 19:34

djad napisał(a):ale idzie gdzieś cos takiego kupic..?

w kazdym aso lub www.carspeed.pl i nie sa to kosmiczne pieniadze



djad napisał(a):pozniej trzeba to regulowac....

nie
waldii
 

Postprzez wiesiek5 » 16 wrz 2008, 08:35

No i masz odpowiedz.
Ja to zawsze wymieniam przy każdym remoncie i jeszcze zawór w pompie oleju standart.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez djad » 16 wrz 2008, 08:58

no to juz wiem podkładki ok 40 zl sztuka a zaworek i sprężynka do pompy oleju jakies 50 zł ok a do pompy oleju jak się dostane..???
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez qbass » 16 wrz 2008, 14:50

Sprężyny wałka rozrządu w ASO, to koszt 50zl/szt., zaworek ze sprężyną 60 zł/kpl.
djad napisał(a):a do pompy oleju jak się dostane..?

Po zdjęciu miski olejowej oraz przykrywki wału zobaczysz dużą śrubę z otworem na klucz ampulowy. Po odkręceniu jej wypadnie Ci sprężynka z zaworkiem.
Nie zapomnij odpowietrzyć popychaczy po calej operacji.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez djad » 16 wrz 2008, 15:27

odpowietrzyć popychacze...:D??
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez qbass » 16 wrz 2008, 16:59

Po wymianie i odpaleniu silnika, trzymasz obroty na poziomie 3000-3500RPM przez około 5 minut (aż powietrze, które się dostało zejdzie z ukladu).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez djad » 7 paź 2008, 19:45

wiesiek5 a mozesz mi powiedzieć z jakim momentem się dokręca te śruby??
tak dla informacji pozostałych zmianie konstrukcyjnej o któej rozmawialiśmy uległy nie tylko podkladki ale i nakretki. Podkladki w tej chwili maja 2 dodatkowe zeby i nie beda nam pasowaly na stare nakretki ;/ wiek jak kupowac to komplet :D
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez lukasz_sdz » 11 gru 2008, 00:42

Sorry że odgrzewam, ale mam pytanie jakiej firmy kupiłeś pierścienie olejowe i uszczelki pod głowice ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 00:02
Posty: 31
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda MX 3 1.8 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323