Wymiana przegubów napędowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Aju » 14 cze 2010, 20:06

Witam,
dzisiaj zaczęły mi strzelać już oba przeguby w KF i tu mam pytanie odnośnie wymiany bo zamierzam to zrobić sam, ma ktoś namiar na jakaś fotorelacje ? Jakieś wskazówki na co uważać lub jak i czym żeby sobie uprościć?

Jaką polecacie firme przegubów? Może jakiś konkretny typ do 2.0 V6 z ABS ?

Pozdrawiam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez puznies0 » 15 cze 2010, 13:08

Aju napisał(a):Witam,
dzisiaj zaczęły mi strzelać już oba przeguby w KF i tu mam pytanie odnośnie wymiany bo zamierzam to zrobić sam, ma ktoś namiar na jakaś fotorelacje ? Jakieś wskazówki na co uważać lub jak i czym żeby sobie uprościć?

Jaką polecacie firme przegubów? Może jakiś konkretny typ do 2.0 V6 z ABS ?

Pozdrawiam...



pisz do Carspeedu do smirnofa on ci coś dobierze po twoim VINie i w dobrej cenie...... a wymiana przegubu to żadna filozofia... odkręcasz koło i śrubę mocującą przegub, potem sworzeń wahacza albo amorek i wyjmujesz... żeby go zdjąć z flanszy musisz użyć trochę siły albo sposobu z młotkiem i kawałkiem drewna żeby nie bić bezpośrednio w przegub... trzyma się on na takiej sprężynce w kształcie oringu... musisz poprostu zbić go.,.. zakładasz w odwrotnej kolejności...

musisz uważać przy zakładaniu żeby nie uszkodzić sobie tej sprężynki więc sposobem to robisz... kombinerki i nabijasz przegub przez deseczkę albo jakiś drewniany klocek .. nie bij młotkiem po przegubach bo możesz je rozpieprzyć i będą tyrkotały... potem składasz wszystko po kolei pamiętając o zablokowaniu nakrętki ( jeśli masz koronową to drucikiem a jeśli masz z kołnierzem to zaginasz go w określonym na przegubie miejscu...

cała filozofia wymiany przegubu... co do dokręcenia przegubu to z tego co pamiętam dociągasz na max i odkręcasz około 1/4 obrotu i blokujesz... żeby ci łożyska nie rozpieprzało...
albo drugi sposób to policzyć obroty przy odkręcaniu i zapamiętać w jakim położeniu nakrętka ci zejdzie z przegubu... przy dokręcaniu powinno ci się udać trafić na ten moment kiedy zagięcie będzie w idealnym miejscu... albo poprostu użyj klucza dynamometrycznego... jeszcze prostsza sprawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Aju » 16 cze 2010, 18:51

Dzieki kolego, dzisiaj juz mi tak zaczely strzelać że zaraz pisze do smirnofa i bede działał.
Pozdrawiam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez puznies0 » 16 cze 2010, 19:25

nie ma sprawy... polecam się na przyszłość...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Aju » 11 lip 2010, 15:58

Ma ktoś może namiar na jakąś fotorelacje z wymiany przegubów?

I jeszcze czy może mi ktoś potwierdzić dane przegubów do 2.0 V6 KF ? W jednym sklepie mówią że jest kilka rodzajów w innym mówią że do KF jest tylko jeden i to jego dane

Wewnętrzne uzębienie od strony koła : 24
Średnica pierścienia uszczelniającego : 56mm
Zewnętrzne uzębienie od strony koła : 26

Może ktoś to potwierdzić ?

Pozdrawiam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez KoKo » 15 lip 2010, 14:54

Faktycznie do 323F BA KF są dwa rodzaje przegubów. Jedne mają takie parametry jak podajesz, a drugie mają jedną liczbę nieparzystą w ząbkach (nie pamietam ale chyba 26/23). Te co podajesz są do rocznika 95 na pewno. Później był ten drugi rodzaj. Ty masz 97 czyli już model poliftowy, zadem sądze że ten przegub który podałeś nie będzie pasował. Najlepiej wyjmij stary i przelicz ząbki wtedy bedziesz miał pewność jaką wersje masz.

Edit:
Sprawdziłem, i miałem rację. Różnią sie one uzębieniem wewnętrznym. I jedne mają 23 zęby, a drugie 24....
Ja do BA KF polecam przeguby NKN, dobra jakość za przyzwoitą cenę.

Edit 2 dla potomności :D

Do VIN'u 300000 przegub ma 26 zębów zewnętrznych i 24 wewnętrzne, natomiast od VIN'u 300001 23 wewnętrzne.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Aju » 15 lip 2010, 17:48

Dzięki kolego za zainteresowanie... teraz wiem czego szukać.
A jeszcze na marginesie ... na allegro w ofercie mają całe przeguby razem z półosiami , czy wtedy też to ma znaczenie czy półoś jest montowana standardowo ?

Pozdrawiam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Beny » 15 lip 2010, 22:23

Witam,też mie sie przegub kończy pisałem do Smirnoffa oto jego oferta:

"Polecam przegub japoński NKN (ta firma robi na oryginał dla mazdy) –
199zł/szt (przegub kompletny z osłoną, opaskami, smarem i
zabezpieczeniem)."


Za wymianę u mnie wołają od 40-100zł

I mam pytanie jak psuje sie przegub?
Czy jeśli guma jest cała i jest szczelnie zamknięty mogą sie wytrzeć zęby czy w momencie pęknięcia gumy dostaje sie brud i wtedy ulega uszkodzeniu?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Aju » 15 lip 2010, 22:38

Mi napisał:
"w 97 były 2 rodzaje przegubów, a niestety mazda w
katalogu podaje 1 rodzaj. Trzeba zdjąć przegub i policzyć zęby na
wieloklinie wewnętrznym. Inaczej działanie po omacku..."

Beny ktory ty masz rok tego KF'a?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Beny » 15 lip 2010, 22:54

Aju napisał(a):Beny ktory ty masz rok tego KF'a?
95r :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Aju » 16 lip 2010, 12:12

Farciarz :[ ;)

A tu jeszzce jedno pytanie odnośnie przegubu, gdzie na starym przegubie znajde typ. lub numer katalogowy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez rabin » 16 lip 2010, 15:43

Witam ja niedawno wymieniałem prawy przegub w mojej Madzi i to była firma chyba NKN niby japońskie (tak na nich pisało):P Zapłaciłem za sztuke cos ok 200zł i mechanik jak mi wymieniał to mówił że wygladają na solidne i jestem z nich zadowolony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 11:09
Posty: 274
Skąd: Chełm
Auto: Była...323f BA KF GT

Postprzez Aju » 16 lip 2010, 17:00

Dzwoniłem do serwisu ( w sumie liczba mnoga ) bo oczywiście jesli chodzi o starsze roczniki to ebe\ebe ale skompletowałem 3 przeguby które muszą pasować i tu pytanie czy może to ktoś potwierdzić ?

PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025)
(brutto: 246.49)

PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025JC)
(brutto: 186.99)

PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025PC)
(brutto: 186.99)

...?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez KoKo » 16 lip 2010, 20:53

Pierwszy i trzeci ma zęby 24/26. Wiec jesli sprawdziles po numerze vin i masz 23 zęby to nie bedą pasowaly. Drugi nie mam pojęcia co to...


Beny, ja w sklepie motoryzacyjnym w żninie płaciłem niecałe 140zł za przegub NKN do KF. Mialem GT z 95 roku i przegub 24/26. Koles tez mnie pytal który bo mial 2 rodzaje. Warto szukać bo jak narazie to znalazlem przegub spaidana 23/26 zębów ale cena 700 zł to skandal.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez rabin » 17 lip 2010, 09:15

ja też mam 95 rok i kupiłem pierwszy lapszy i pasował i to był NKN :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 11:09
Posty: 274
Skąd: Chełm
Auto: Była...323f BA KF GT

Postprzez Aju » 18 lip 2010, 15:01

Dobra to sprawa wygląda tak, wczoraj wymieniałem sprzęgło ( dodam że dawno nie miałem takiego zakwasu ) i wyjelem przeguby zarazem , przeliczyłem wielokliny i dobrze że nie zamawialem tych co polecają w serwisie czyli u mnie jest 23 od środka i 26 na zewnątrz. W sklepie w którym zamówilem szef sie zarzekał że takie beda pasować bo jest tylko jeden typ i nie mogłem gościa przegadać to zamówil na własną odpwoiedzialność, ale mam obawy...
Dam znać tu na forum jak coś dalej ruszy żeby inni nie mieli takiej przeprawy jak ja...

ps. Co do sprzęgła to wyszła zupełnie inna sytuacja a dokładniej to niepotrzebnie kupilem sprzęglo bo rozsypało sie łożysko w kole zamachowym ( oryginał był JAPAN KOYO 6202Z rozmiar 15\35 ). Ja założyłem nasze polskie i licze że sie nie zawiode na rodakach. I przez to łozysko że mogłem najprędzej wysprzęglić skrzyni... łapy opadają...

Także jak by ktoś potrzebował to sprzedam komplet sprzęgła do 2.0 V6 naprawde w bardzo dobrym stanie, tarczy jakieś 8mm.Tak jak dostałem z allegro.W razie co kontakt priv.

AHA jeszcze dodam,że jakby ktoś wymieniał sprzęgło i nie mógł wyjąć skrzyni biegów to może być sprawa taka jak u mnie czyli zapieczone łożysko koła zamachowego na wałku sprzęgłowym.Wtedy najlepiej odkręcić tarcze dociskową od strony rozrusznika.I ma sie cały komplet na wierzchu bo inaczej skrzynia nie zejdzie ( 40 minut szarpaniny breszkami i nic- w kanale od spodu terror ).To tak tez na marginesie bo nie zycze nikomu tego co ja mailem w ten weekend...

Pozdrox mazdowicze i mazdowiczki ;) teraz czas na drinka... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Aju » 20 lip 2010, 17:34

Walki ciąg dalszy:
Przyszły tamte niby 100% firmy NKN ale nie dość że zupełnie inne to jeszcze bez ABS'u.
W serwisie dowiedziałem sie ze pasuja dwie opcje których oni uzywaja czyli:
LOBRO 303846
SPIDAN 23951
Udało mi sie załatwic inne włoskie , zaraz ide zamontować i licze na zamkniecie tematu "przeguby KF"...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez KoKo » 20 lip 2010, 22:23

Pierścień od ABS-u to zbijasz ze starego przegubu i nabijasz na nowy. Chyba wszystkie przeguby są wlaśnie na tej zasadzie, jedynie oryginały w ASO bedą z ABS-em.

Mają racje w serwisie. Pasuje Spaidan 23951 i 23949 też pasuje. Ale cena prawie 700 zł :|
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Aju » 20 lip 2010, 22:34

Pierścienie ściąga sie nagrzewając je i tak samo zakłada.Przy stygnięciu zaciska sie.Przy zbijaniu naruszyć można geometrie pierścienia.

Ale odnośnie tego bo wlasnie wrocilem zagotowany, wszystko niby ładnie pięknie ale pierscień zabezpieczający przegub ( bo te co kupilem były w komplecie czyli przegub, smar, pierścienie zabezpieczające i nakrętki ) okazał sie i milimetr szerszy od rowka w półosi.Spiłowałem go o ten milimetr i przy zakładaniu pękł.Czyli tak , założyłem stare,oryginał mam tylko jeden i jutro lece szukać identycznego... <co?>

Ps. taka ciekawostka hehe dzwonilem do jednego z serwisów mazdy i powiedzieli mi ze maja te SPIDAN'a , ucieszylem sie do chwili aż nie załatwił mnie cena heh – 1150 zł. + VAT :|

A tak właściwie to czy musze koniecznie zakładać te pierścienie ? Jaką one spełniają funkcje w sumie ?
I co może sie stać gdy ich nie założe?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez puznies0 » 21 lip 2010, 09:50

Aju napisał(a):Pierścienie ściąga sie nagrzewając je i tak samo zakłada.Przy stygnięciu zaciska sie.Przy zbijaniu naruszyć można geometrie pierścienia.

Ale odnośnie tego bo wlasnie wrocilem zagotowany, wszystko niby ładnie pięknie ale pierscień zabezpieczający przegub ( bo te co kupilem były w komplecie czyli przegub, smar, pierścienie zabezpieczające i nakrętki ) okazał sie i milimetr szerszy od rowka w półosi.Spiłowałem go o ten milimetr i przy zakładaniu pękł.Czyli tak , założyłem stare,oryginał mam tylko jeden i jutro lece szukać identycznego... <co?>

Ps. taka ciekawostka hehe dzwonilem do jednego z serwisów mazdy i powiedzieli mi ze maja te SPIDAN'a , ucieszylem sie do chwili aż nie załatwił mnie cena heh – 1150 zł. + VAT :|

A tak właściwie to czy musze koniecznie zakładać te pierścienie ? Jaką one spełniają funkcje w sumie ?
I co może sie stać gdy ich nie założe?



jak rozumiem mówisz o tych pierścieniach założonych na wieloklinie czyli takiej sprężynce... jeśli mówisz o nich to pełnią one funkcję bardzo istotną... mianowicie trzymają przegub z półosią... jest to dodatkowe zabezpieczenie ... chyba ze mówisz o czymś innym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323