Wymiana przegubów napędowych
Witam,
dzisiaj zaczęły mi strzelać już oba przeguby w KF i tu mam pytanie odnośnie wymiany bo zamierzam to zrobić sam, ma ktoś namiar na jakaś fotorelacje ? Jakieś wskazówki na co uważać lub jak i czym żeby sobie uprościć?
Jaką polecacie firme przegubów? Może jakiś konkretny typ do 2.0 V6 z ABS ?
Pozdrawiam...
dzisiaj zaczęły mi strzelać już oba przeguby w KF i tu mam pytanie odnośnie wymiany bo zamierzam to zrobić sam, ma ktoś namiar na jakaś fotorelacje ? Jakieś wskazówki na co uważać lub jak i czym żeby sobie uprościć?
Jaką polecacie firme przegubów? Może jakiś konkretny typ do 2.0 V6 z ABS ?
Pozdrawiam...
Aju napisał(a):Witam,
dzisiaj zaczęły mi strzelać już oba przeguby w KF i tu mam pytanie odnośnie wymiany bo zamierzam to zrobić sam, ma ktoś namiar na jakaś fotorelacje ? Jakieś wskazówki na co uważać lub jak i czym żeby sobie uprościć?
Jaką polecacie firme przegubów? Może jakiś konkretny typ do 2.0 V6 z ABS ?
Pozdrawiam...
pisz do Carspeedu do smirnofa on ci coś dobierze po twoim VINie i w dobrej cenie...... a wymiana przegubu to żadna filozofia... odkręcasz koło i śrubę mocującą przegub, potem sworzeń wahacza albo amorek i wyjmujesz... żeby go zdjąć z flanszy musisz użyć trochę siły albo sposobu z młotkiem i kawałkiem drewna żeby nie bić bezpośrednio w przegub... trzyma się on na takiej sprężynce w kształcie oringu... musisz poprostu zbić go.,.. zakładasz w odwrotnej kolejności...
musisz uważać przy zakładaniu żeby nie uszkodzić sobie tej sprężynki więc sposobem to robisz... kombinerki i nabijasz przegub przez deseczkę albo jakiś drewniany klocek .. nie bij młotkiem po przegubach bo możesz je rozpieprzyć i będą tyrkotały... potem składasz wszystko po kolei pamiętając o zablokowaniu nakrętki ( jeśli masz koronową to drucikiem a jeśli masz z kołnierzem to zaginasz go w określonym na przegubie miejscu...
cała filozofia wymiany przegubu... co do dokręcenia przegubu to z tego co pamiętam dociągasz na max i odkręcasz około 1/4 obrotu i blokujesz... żeby ci łożyska nie rozpieprzało...
albo drugi sposób to policzyć obroty przy odkręcaniu i zapamiętać w jakim położeniu nakrętka ci zejdzie z przegubu... przy dokręcaniu powinno ci się udać trafić na ten moment kiedy zagięcie będzie w idealnym miejscu... albo poprostu użyj klucza dynamometrycznego... jeszcze prostsza sprawa
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Ma ktoś może namiar na jakąś fotorelacje z wymiany przegubów?
I jeszcze czy może mi ktoś potwierdzić dane przegubów do 2.0 V6 KF ? W jednym sklepie mówią że jest kilka rodzajów w innym mówią że do KF jest tylko jeden i to jego dane
Wewnętrzne uzębienie od strony koła : 24
Średnica pierścienia uszczelniającego : 56mm
Zewnętrzne uzębienie od strony koła : 26
Może ktoś to potwierdzić ?
Pozdrawiam...
I jeszcze czy może mi ktoś potwierdzić dane przegubów do 2.0 V6 KF ? W jednym sklepie mówią że jest kilka rodzajów w innym mówią że do KF jest tylko jeden i to jego dane
Wewnętrzne uzębienie od strony koła : 24
Średnica pierścienia uszczelniającego : 56mm
Zewnętrzne uzębienie od strony koła : 26
Może ktoś to potwierdzić ?
Pozdrawiam...
Faktycznie do 323F BA KF są dwa rodzaje przegubów. Jedne mają takie parametry jak podajesz, a drugie mają jedną liczbę nieparzystą w ząbkach (nie pamietam ale chyba 26/23). Te co podajesz są do rocznika 95 na pewno. Później był ten drugi rodzaj. Ty masz 97 czyli już model poliftowy, zadem sądze że ten przegub który podałeś nie będzie pasował. Najlepiej wyjmij stary i przelicz ząbki wtedy bedziesz miał pewność jaką wersje masz.
Edit:
Sprawdziłem, i miałem rację. Różnią sie one uzębieniem wewnętrznym. I jedne mają 23 zęby, a drugie 24....
Ja do BA KF polecam przeguby NKN, dobra jakość za przyzwoitą cenę.
Edit 2 dla potomności
Do VIN'u 300000 przegub ma 26 zębów zewnętrznych i 24 wewnętrzne, natomiast od VIN'u 300001 23 wewnętrzne.
Edit:
Sprawdziłem, i miałem rację. Różnią sie one uzębieniem wewnętrznym. I jedne mają 23 zęby, a drugie 24....
Ja do BA KF polecam przeguby NKN, dobra jakość za przyzwoitą cenę.
Edit 2 dla potomności
Do VIN'u 300000 przegub ma 26 zębów zewnętrznych i 24 wewnętrzne, natomiast od VIN'u 300001 23 wewnętrzne.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
Dzięki kolego za zainteresowanie... teraz wiem czego szukać.
A jeszcze na marginesie ... na allegro w ofercie mają całe przeguby razem z półosiami , czy wtedy też to ma znaczenie czy półoś jest montowana standardowo ?
Pozdrawiam...
A jeszcze na marginesie ... na allegro w ofercie mają całe przeguby razem z półosiami , czy wtedy też to ma znaczenie czy półoś jest montowana standardowo ?
Pozdrawiam...
Witam,też mie sie przegub kończy pisałem do Smirnoffa oto jego oferta:
"Polecam przegub japoński NKN (ta firma robi na oryginał dla mazdy) –
199zł/szt (przegub kompletny z osłoną, opaskami, smarem i
zabezpieczeniem)."
Za wymianę u mnie wołają od 40-100zł
I mam pytanie jak psuje sie przegub?
Czy jeśli guma jest cała i jest szczelnie zamknięty mogą sie wytrzeć zęby czy w momencie pęknięcia gumy dostaje sie brud i wtedy ulega uszkodzeniu?
"Polecam przegub japoński NKN (ta firma robi na oryginał dla mazdy) –
199zł/szt (przegub kompletny z osłoną, opaskami, smarem i
zabezpieczeniem)."
Za wymianę u mnie wołają od 40-100zł
I mam pytanie jak psuje sie przegub?
Czy jeśli guma jest cała i jest szczelnie zamknięty mogą sie wytrzeć zęby czy w momencie pęknięcia gumy dostaje sie brud i wtedy ulega uszkodzeniu?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Mi napisał:
"w 97 były 2 rodzaje przegubów, a niestety mazda w
katalogu podaje 1 rodzaj. Trzeba zdjąć przegub i policzyć zęby na
wieloklinie wewnętrznym. Inaczej działanie po omacku..."
Beny ktory ty masz rok tego KF'a?
"w 97 były 2 rodzaje przegubów, a niestety mazda w
katalogu podaje 1 rodzaj. Trzeba zdjąć przegub i policzyć zęby na
wieloklinie wewnętrznym. Inaczej działanie po omacku..."
Beny ktory ty masz rok tego KF'a?
Witam ja niedawno wymieniałem prawy przegub w mojej Madzi i to była firma chyba NKN niby japońskie (tak na nich pisało):P Zapłaciłem za sztuke cos ok 200zł i mechanik jak mi wymieniał to mówił że wygladają na solidne i jestem z nich zadowolony 
- Od: 8 maja 2010, 11:09
- Posty: 274
- Skąd: Chełm
- Auto: Była...323f BA KF GT
Dzwoniłem do serwisu ( w sumie liczba mnoga ) bo oczywiście jesli chodzi o starsze roczniki to ebe\ebe ale skompletowałem 3 przeguby które muszą pasować i tu pytanie czy może to ktoś potwierdzić ?
PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025)
(brutto: 246.49)
PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025JC)
(brutto: 186.99)
PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025PC)
(brutto: 186.99)
...?
PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025)
(brutto: 246.49)
PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025JC)
(brutto: 186.99)
PRZEGUB {ZEWNĄTRZ}
MAZDA 323 BA 2.0I V6 DOHC 94-98
(G13025PC)
(brutto: 186.99)
...?
Pierwszy i trzeci ma zęby 24/26. Wiec jesli sprawdziles po numerze vin i masz 23 zęby to nie bedą pasowaly. Drugi nie mam pojęcia co to...
Beny, ja w sklepie motoryzacyjnym w żninie płaciłem niecałe 140zł za przegub NKN do KF. Mialem GT z 95 roku i przegub 24/26. Koles tez mnie pytal który bo mial 2 rodzaje. Warto szukać bo jak narazie to znalazlem przegub spaidana 23/26 zębów ale cena 700 zł to skandal.
Beny, ja w sklepie motoryzacyjnym w żninie płaciłem niecałe 140zł za przegub NKN do KF. Mialem GT z 95 roku i przegub 24/26. Koles tez mnie pytal który bo mial 2 rodzaje. Warto szukać bo jak narazie to znalazlem przegub spaidana 23/26 zębów ale cena 700 zł to skandal.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
Dobra to sprawa wygląda tak, wczoraj wymieniałem sprzęgło ( dodam że dawno nie miałem takiego zakwasu ) i wyjelem przeguby zarazem , przeliczyłem wielokliny i dobrze że nie zamawialem tych co polecają w serwisie czyli u mnie jest 23 od środka i 26 na zewnątrz. W sklepie w którym zamówilem szef sie zarzekał że takie beda pasować bo jest tylko jeden typ i nie mogłem gościa przegadać to zamówil na własną odpwoiedzialność, ale mam obawy...
Dam znać tu na forum jak coś dalej ruszy żeby inni nie mieli takiej przeprawy jak ja...
ps. Co do sprzęgła to wyszła zupełnie inna sytuacja a dokładniej to niepotrzebnie kupilem sprzęglo bo rozsypało sie łożysko w kole zamachowym ( oryginał był JAPAN KOYO 6202Z rozmiar 15\35 ). Ja założyłem nasze polskie i licze że sie nie zawiode na rodakach. I przez to łozysko że mogłem najprędzej wysprzęglić skrzyni... łapy opadają...
Także jak by ktoś potrzebował to sprzedam komplet sprzęgła do 2.0 V6 naprawde w bardzo dobrym stanie, tarczy jakieś 8mm.Tak jak dostałem z allegro.W razie co kontakt priv.
AHA jeszcze dodam,że jakby ktoś wymieniał sprzęgło i nie mógł wyjąć skrzyni biegów to może być sprawa taka jak u mnie czyli zapieczone łożysko koła zamachowego na wałku sprzęgłowym.Wtedy najlepiej odkręcić tarcze dociskową od strony rozrusznika.I ma sie cały komplet na wierzchu bo inaczej skrzynia nie zejdzie ( 40 minut szarpaniny breszkami i nic- w kanale od spodu terror ).To tak tez na marginesie bo nie zycze nikomu tego co ja mailem w ten weekend...
Pozdrox mazdowicze i mazdowiczki
teraz czas na drinka... 
Dam znać tu na forum jak coś dalej ruszy żeby inni nie mieli takiej przeprawy jak ja...
ps. Co do sprzęgła to wyszła zupełnie inna sytuacja a dokładniej to niepotrzebnie kupilem sprzęglo bo rozsypało sie łożysko w kole zamachowym ( oryginał był JAPAN KOYO 6202Z rozmiar 15\35 ). Ja założyłem nasze polskie i licze że sie nie zawiode na rodakach. I przez to łozysko że mogłem najprędzej wysprzęglić skrzyni... łapy opadają...
Także jak by ktoś potrzebował to sprzedam komplet sprzęgła do 2.0 V6 naprawde w bardzo dobrym stanie, tarczy jakieś 8mm.Tak jak dostałem z allegro.W razie co kontakt priv.
AHA jeszcze dodam,że jakby ktoś wymieniał sprzęgło i nie mógł wyjąć skrzyni biegów to może być sprawa taka jak u mnie czyli zapieczone łożysko koła zamachowego na wałku sprzęgłowym.Wtedy najlepiej odkręcić tarcze dociskową od strony rozrusznika.I ma sie cały komplet na wierzchu bo inaczej skrzynia nie zejdzie ( 40 minut szarpaniny breszkami i nic- w kanale od spodu terror ).To tak tez na marginesie bo nie zycze nikomu tego co ja mailem w ten weekend...
Pozdrox mazdowicze i mazdowiczki
Walki ciąg dalszy:
Przyszły tamte niby 100% firmy NKN ale nie dość że zupełnie inne to jeszcze bez ABS'u.
W serwisie dowiedziałem sie ze pasuja dwie opcje których oni uzywaja czyli:
LOBRO 303846
SPIDAN 23951
Udało mi sie załatwic inne włoskie , zaraz ide zamontować i licze na zamkniecie tematu "przeguby KF"...
Przyszły tamte niby 100% firmy NKN ale nie dość że zupełnie inne to jeszcze bez ABS'u.
W serwisie dowiedziałem sie ze pasuja dwie opcje których oni uzywaja czyli:
LOBRO 303846
SPIDAN 23951
Udało mi sie załatwic inne włoskie , zaraz ide zamontować i licze na zamkniecie tematu "przeguby KF"...
Pierścień od ABS-u to zbijasz ze starego przegubu i nabijasz na nowy. Chyba wszystkie przeguby są wlaśnie na tej zasadzie, jedynie oryginały w ASO bedą z ABS-em.
Mają racje w serwisie. Pasuje Spaidan 23951 i 23949 też pasuje. Ale cena prawie 700 zł
Mają racje w serwisie. Pasuje Spaidan 23951 i 23949 też pasuje. Ale cena prawie 700 zł
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
Pierścienie ściąga sie nagrzewając je i tak samo zakłada.Przy stygnięciu zaciska sie.Przy zbijaniu naruszyć można geometrie pierścienia.
Ale odnośnie tego bo wlasnie wrocilem zagotowany, wszystko niby ładnie pięknie ale pierscień zabezpieczający przegub ( bo te co kupilem były w komplecie czyli przegub, smar, pierścienie zabezpieczające i nakrętki ) okazał sie i milimetr szerszy od rowka w półosi.Spiłowałem go o ten milimetr i przy zakładaniu pękł.Czyli tak , założyłem stare,oryginał mam tylko jeden i jutro lece szukać identycznego...
Ps. taka ciekawostka hehe dzwonilem do jednego z serwisów mazdy i powiedzieli mi ze maja te SPIDAN'a , ucieszylem sie do chwili aż nie załatwił mnie cena heh – 1150 zł. + VAT
A tak właściwie to czy musze koniecznie zakładać te pierścienie ? Jaką one spełniają funkcje w sumie ?
I co może sie stać gdy ich nie założe?
Ale odnośnie tego bo wlasnie wrocilem zagotowany, wszystko niby ładnie pięknie ale pierscień zabezpieczający przegub ( bo te co kupilem były w komplecie czyli przegub, smar, pierścienie zabezpieczające i nakrętki ) okazał sie i milimetr szerszy od rowka w półosi.Spiłowałem go o ten milimetr i przy zakładaniu pękł.Czyli tak , założyłem stare,oryginał mam tylko jeden i jutro lece szukać identycznego...

Ps. taka ciekawostka hehe dzwonilem do jednego z serwisów mazdy i powiedzieli mi ze maja te SPIDAN'a , ucieszylem sie do chwili aż nie załatwił mnie cena heh – 1150 zł. + VAT
A tak właściwie to czy musze koniecznie zakładać te pierścienie ? Jaką one spełniają funkcje w sumie ?
I co może sie stać gdy ich nie założe?
Aju napisał(a):Pierścienie ściąga sie nagrzewając je i tak samo zakłada.Przy stygnięciu zaciska sie.Przy zbijaniu naruszyć można geometrie pierścienia.
Ale odnośnie tego bo wlasnie wrocilem zagotowany, wszystko niby ładnie pięknie ale pierscień zabezpieczający przegub ( bo te co kupilem były w komplecie czyli przegub, smar, pierścienie zabezpieczające i nakrętki ) okazał sie i milimetr szerszy od rowka w półosi.Spiłowałem go o ten milimetr i przy zakładaniu pękł.Czyli tak , założyłem stare,oryginał mam tylko jeden i jutro lece szukać identycznego...![]()
Ps. taka ciekawostka hehe dzwonilem do jednego z serwisów mazdy i powiedzieli mi ze maja te SPIDAN'a , ucieszylem sie do chwili aż nie załatwił mnie cena heh – 1150 zł. + VAT
A tak właściwie to czy musze koniecznie zakładać te pierścienie ? Jaką one spełniają funkcje w sumie ?
I co może sie stać gdy ich nie założe?
jak rozumiem mówisz o tych pierścieniach założonych na wieloklinie czyli takiej sprężynce... jeśli mówisz o nich to pełnią one funkcję bardzo istotną... mianowicie trzymają przegub z półosią... jest to dodatkowe zabezpieczenie ... chyba ze mówisz o czymś innym...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości