[323F BA] problem ze skrzynią biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marvik » 23 mar 2010, 09:16

Zakupiłem tydzień temu Mazdę 323F BA 97r. i zauważyłem, że po przejechaniu kilkunastu kilometrów biegi ciężko wchodzą i z pod lewarka wydobywa się skrzypienie jak by zardzewiała sprężyna.
Czy ktoś się orientuje co to może być ?
marvik
 

Postprzez arturd » 23 mar 2010, 09:23

Było o tym na forum wiele razy i nawet jest fotorelacja (http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26071) w odpowiedznim dziale jak zregenerować/wymienić tulejki lewarka zmiany biegów, bo to właśnie on jest winowajcą skrzypienia i ciężkiego wchodzenia biegów z BA po nagrzaniu się silnika (tu chodzi o rozgrzanie się tłumika przedniego).
Skrzynie masz sprawną, zresztą, rzadko padają akurat skrzynie w tych modelach.
Zdemontuj sztywny drążek od zmiany biegów pod samochodem, przesmaruj tulejki a jeśli są bardzo wytłuczone to je wymiań (występują tylko oryginały za około 100 zł. za kpl.), złóż wszystko do kupy i zapomnij o problemie. Tulejka przy skrzyni czasem jest tak luźna, że nawet nie zawsze trzeba ją smarować, tylko ta przy lewarku zmiany biegów zapieka się, że aż skrzypi. Niestety, trzeba smarować ten temat co roku żeby jako tako to chodziło.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez MariuS » 23 mar 2010, 09:54

dokładnie tak jak pisze arturd. regeneracja z która każdy sobie samemu poradzi i biegi będą wchodzić be oporów, lewarek nie będzie skrzypiał a przy okazji polecam wykonać short shiftera ;) . z obu czynności znajdziesz na forum fotorelacje...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez marvik » 23 mar 2010, 11:28

Dziękuje za naprowadzenie. Szukałem wcześniej ale nie mogłem znaleść.
Dla potomnych viewtopic.php?t=26071

Pozdrawiam
marvik
 

Postprzez Kubeu » 22 lut 2011, 12:51

Piszecie,że po rozgrzaniu ciężej wchodzą biegi, a u mnie jest na odwrót. Po staniu na mrozie całą noc rano biegi wchodzą z oporem, ciężej przepchnąć drążek jak w zwolnionym tempie. Po przejechaniu kilkuset metrów jak się troszkę zagrzeje wchodzą normalnie. Dodam, że 2 bieg czasem zgrzytnie a raczej taki przeskok czuć no chyba, że wrzuci się go powoli i płynnie to lekki przeskok czuć. Czy te zabiegi smarowania tulejek pomogą na tą dolegliwość? Olej w skrzyni sprawdzany rok temu i był w dobry stanie.
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez rafał88 » 22 lut 2011, 16:35

Kubeu napisał(a):Piszecie,że po rozgrzaniu ciężej wchodzą biegi, a u mnie jest na odwrót. Po staniu na mrozie całą noc rano biegi wchodzą z oporem, ciężej przepchnąć drążek jak w zwolnionym tempie. Po przejechaniu kilkuset metrów jak się troszkę zagrzeje wchodzą normalnie. Dodam, że 2 bieg czasem zgrzytnie a raczej taki przeskok czuć no chyba, że wrzuci się go powoli i płynnie to lekki przeskok czuć. Czy te zabiegi smarowania tulejek pomogą na tą dolegliwość? Olej w skrzyni sprawdzany rok temu i był w dobry stanie.



Normalna rzecz olej przeciez gestnieje to chyba ma prawo lewarek chodzi deko oporniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez schizzok » 23 lut 2011, 19:41

U mnie dzis podczas powrotu z pracy zaczeło charchotac na drazku :) Na wiosne wiec tulejki do wymiany poniewaz jak zamochod sie rozgrzal problem zniknał <cisza> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323