Strona 1 z 1
W jaki sposób naprawić przegub wewnętrzny?

Napisane:
5 sty 2010, 18:39
przez Don Gregorio
Witam
Jako że trudno o nowy przegub do tego modelu kolega podpowiedział mi że można wziąć właśnie zniszczone elementy półosi zastąpić nowymi z wersji 1.8 poprostu chyba chodzi o to żeby zostawić półoś a wymienić łożyska przegubu
Robił już ktoś coś takiego? jak to rozebrać? Jak bylem u mechanika to ten właśnie mówił że jakieś łożyska poszły w wewnętrznymi trzeba całej półosi szukać ale dowiedziałem sie o tej podmianie łożysk tylko problem nie wiem jak to zrobic;)

Napisane:
5 sty 2010, 19:23
przez draco_11
Ja na twoim miejscu bym poszukał używany gdzieś bo lepiej kupić oryginalny niż ten rozbierać bo to jednak przegub a rozbierany raz nie jest taki jak oryginalny

Napisane:
5 sty 2010, 22:37
przez Don Gregorio
Znalazłem gościa co sprzedaje przeguby i ma wewnętrzny nówka z gwarancją cena ok 270 zl trzeba tylko zobaczyć ile jest ząbkowy u mnie

Napisane:
5 sty 2010, 23:27
przez GieraPPa
witam witam
poszukajcie gdzieś założonych prze mnie temacików albo postów ja wymieniałem wewnętrzny przegub lewy kupiłem nówkę na około 240 zł i wszystko graa!!!
pozdro ewentualnie mogę tam gdzieś zerknąć gdzie sie rozpisałem tylko ze do mojej wersji czyli 2.0
pozdro

Napisane:
6 sty 2010, 00:29
przez MRaV
GieraPPa napisał(a): ewentualnie mogę tam gdzieś zerknąć gdzie sie rozpisałem tylko ze do mojej wersji czyli 2.0
on też ma 2.0, więc nie wiem po co to pisałeś...
Temat o którym mowa:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 41#1504841

Napisane:
6 sty 2010, 16:24
przez Don Gregorio
No taniej nie znalazlem
A wiecie może ile on ma ząbkow z jednej i z drugiej strony? O ile dobrze pamiętam to wewnętrzny prawy ma z obu stron wejście na oś tzn od strony koła i od strony podpory wkłada sie oś

Napisane:
6 sty 2010, 22:29
przez chuchErro
Nie wiem jak w 2.0, ale w 1.5 w przegubie wewnętrznym(homogenicznym) bo chyba o to Ci chodzi, to są tam łożyska na podporze. Nic prostrzego, ściagasz łącznik stabilizatora, zdejmujesz piaste ze stworznia wahacza, ściągasz obudowę wewnętrznego tę gumową, pierścień z kawałka drutu który jest wewnątrz, kierownica w prawo i Ci wszystko sie rozchodzi, po czym odkręcasz 3 śruby trzymające podporę do bloku silnika i delikatnie młotkiem wybijasz ze skrzyni. Ja za łożyska dałem 13 zł. Mam nadzieje ze o ten przegub Ci chodzi, a raczej o te łożyska:)

Napisane:
6 sty 2010, 22:35
przez Don Gregorio
Piszesz o łożysku podpory?
Czy o tych małych tak jakby na przeciw siebie unieszczone w obudowie przed podporą od strony koła?

Napisane:
7 sty 2010, 00:11
przez chuchErro
Don Gregorio napisał(a):Piszesz o łożysku podpory?
w sumie tak, ale podobnie dostajesz sie do
Don Gregorio napisał(a):tych małych tak jakby na przeciw siebie unieszczone w obudowie przed podporą od strony koła?
znaczy chodzi Ci o łożyska w przegubie homogenicznym? bo z tego co kojarze wtedy też sie dostaniesz do nich i one siedzą na segerze:) ale czy dorwiesz je same to nie gwarantuje

Napisane:
7 sty 2010, 08:23
przez Don Gregorio
No właśnie a mi te małe łożyska padły...
I musze caly Przegub kupić