Hamulce w BA – problemy i ich rozwiązanie
Przednie zaciski lubia stawac, sam robilem kilka lat do tylu regenracje. Tego roku zaczal mi skakac pedal po mocniejszym hamowaniu i smierdzialo nieziemsko klockami w garazu... Prawy zacisk stal na jednej prowadnicy, a lewy juz calkiem stawal dęba.. Oczywiscie przy lewej stronie musialem wyjac zacisk, wkrecilem w imadlo , mlotek w reke i jazda.
Uzylem tego smaru
http://archiwum.allegro.pl/oferta/pasta ... 36066.html
Tyl to nie wiem czy moze sie tak zapiec, raczej jak stanie regulacja to bedzie ogolem slabo hamowal, choc tez jak robisz heble warto zagladnac wyczyscic i smarem miedzianym przeleciec.
Uzylem tego smaru
http://archiwum.allegro.pl/oferta/pasta ... 36066.html
Tyl to nie wiem czy moze sie tak zapiec, raczej jak stanie regulacja to bedzie ogolem slabo hamowal, choc tez jak robisz heble warto zagladnac wyczyscic i smarem miedzianym przeleciec.
- Od: 8 mar 2010, 18:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Tuleje prowadnic w zaciskach nie staja pod warunkiem, ze rowki na tulei na obu koncach nie sa zniszczone i odpowiednio sa glebokie. Wtedy gumki prowadnic dobrze zaszczelniaja je i nie ma prawa tam nic wleciec a smar jest niemalze zbedny. Daje sie go troszeczke a smaruje gumke ta podluzna by latwo weszla w korpus zacisku i sie do niego nie przyklejala.
Nie masz racji. Gumki potrafia pekac i syf leci jak chce. Po 2 na dlugiej gumie lubi sobie rdza spuchnac i tez staje.
-
Przemek323c
No to skoro nie mam racji to nie bede dyskutowac tutaj o tym, bo nie ma sensu. Ja zrobilem tak jak tu opisuje i nie mam problemow z zaciskami od 3 lat. A co do gumek jak sa nowe to tak szybko nie pekna bo ja wyciagalem stare oryginalne kilkunastoletnie w calosci. Grunt ze trzeba umiec to rozkladac i skladac a jak ktos tego nie potrafi to niech sie za to nie zabiera.
Wszystko zalezy od stanu zacisku. Znam przypadki gdzie sam regenerowalem zacisk, wszystko bylo zrobione jak nalezy, i gumki po roku spekaly a w innym aucie taki sam zestaw robiony w podobnym czasie jezdzi bez problemu. Jest wiecej przyczyn, dlaczego zacisk staje na prowadnicach niz opisales. Dlatego stwierdzilem ze nie masz racji.
-
Przemek323c
jak zdjąć bęben hamulcowy w 323 sedan? prawe tylne nie hamuje nożnym i ręcznym.z bębna wykręciłem dwa wkręty i co dalej?bo w skodzie wkręca się dwie śruby i bęben odchodzi .pewnie zapiekł się tłoczek w nożnym a ręczny prędzej nie działał .proszę o podpowiedz .
-
Ralf5
To znaczy mam podjechany bęben i szczęki się blokują więc trzeba na zdjąć na siłę. Dzięki za odpowiedz, w poniedziałek się za to wezmę.
-
Ralf5
potrzebuje pomocy.w zeszłym miesiącu wymieniłem klocki oraz tarcze przód.na początku było ok ale od dwóch dni słychać dziwny dżwięk z prawego koła tak jakby szurała jakaś guma o coś.dżwięk ten pojawia się przy małych prędkościach tzn. np przy parkowaniu stojąc w korkach itp gdy wciskany jest pedał hamulca.proszę o jakąś wskazówke co to może być.pozdrawiam
-
daras25ldz
Wskazówka – zdjąć koło i zobaczyć co jest
Witam posiadam mazde 323F BA 1994 r.
Pekł mi długi przewód hamulcowy od lewej strony tylnego koła . Czy ktoś posiada schemat układu hamulcowego ? Potrzebuje wymiary . Czy trzeba zdejmowac zbiornik paliwa? Robił to ktoś sam i udzieli jakiś wskazówek jak sie zabrac za to?
Pekł mi długi przewód hamulcowy od lewej strony tylnego koła . Czy ktoś posiada schemat układu hamulcowego ? Potrzebuje wymiary . Czy trzeba zdejmowac zbiornik paliwa? Robił to ktoś sam i udzieli jakiś wskazówek jak sie zabrac za to?
-
Matiko43
ja miałem trzy wyjścia z pompy, dwa przód i jeden na tył (który leciał z przewodami paliwowymi lewa strona auta), wydaje mi się że omijał zbiornik paliwa.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Mam pewien kłopot z moją Mazdą. Od jakiegoś czasu świeci się na stałe kontrolka ABS. Wcześniej nie sprawiało mi to żadnych kłopotów. Płyn hamulcowy jest. Klocki i tarcze w zeszłym roku były wymieniane. Byłam przekonana, że to po prostu uszkodzony czujnik. Tyle że w ostatnich 2 tygodniach kilka razy przytrafiła mi się sytuacja, gdzie przy hamowaniu Mazda „płynie”. Przy hamowaniu na prostych kołach jest ok, ale w momencie, gdy będą one odrobinę skręcone nie mam możliwości kontrolowania pojazdu, luźna kierownica i autko leci-nawet przy hamowaniu z prędkości 20-30 km/h. Zdaje się więc, że to nie czujnik, a coś poważniejszego. Macie jakiś pomysł?
-
Claudia
"płynie" w sensie blokuje koła i poślizg?
lepiej w opisie używać jednoznacznych słów
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
lepiej w opisie używać jednoznacznych słów
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Dave_uś, przepraszam za brak precyzyjności. Tak jak napisałeś – chodzi o blokowanie się kół i wpadanie auta w poślizg.
-
Claudia
to jednak zacząć należy według mnie od czujników
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości