Hamulce w BA – problemy i ich rozwiązanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafał88 » 22 paź 2014, 06:30

Przednie zaciski lubia stawac, sam robilem kilka lat do tylu regenracje. Tego roku zaczal mi skakac pedal po mocniejszym hamowaniu i smierdzialo nieziemsko klockami w garazu... Prawy zacisk stal na jednej prowadnicy, a lewy juz calkiem stawal dęba.. Oczywiscie przy lewej stronie musialem wyjac zacisk, wkrecilem w imadlo , mlotek w reke i jazda.
Uzylem tego smaru

http://archiwum.allegro.pl/oferta/pasta ... 36066.html

Tyl to nie wiem czy moze sie tak zapiec, raczej jak stanie regulacja to bedzie ogolem slabo hamowal, choc tez jak robisz heble warto zagladnac wyczyscic i smarem miedzianym przeleciec.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 22 paź 2014, 13:24

Tuleje prowadnic w zaciskach nie staja pod warunkiem, ze rowki na tulei na obu koncach nie sa zniszczone i odpowiednio sa glebokie. Wtedy gumki prowadnic dobrze zaszczelniaja je i nie ma prawa tam nic wleciec a smar jest niemalze zbedny. Daje sie go troszeczke a smaruje gumke ta podluzna by latwo weszla w korpus zacisku i sie do niego nie przyklejala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Przemek323c » 22 paź 2014, 13:31

Nie masz racji. Gumki potrafia pekac i syf leci jak chce. Po 2 na dlugiej gumie lubi sobie rdza spuchnac i tez staje.
Przemek323c
 

Postprzez Andrzej414 » 22 paź 2014, 13:52

No to skoro nie mam racji to nie bede dyskutowac tutaj o tym, bo nie ma sensu. Ja zrobilem tak jak tu opisuje i nie mam problemow z zaciskami od 3 lat. A co do gumek jak sa nowe to tak szybko nie pekna bo ja wyciagalem stare oryginalne kilkunastoletnie w calosci. Grunt ze trzeba umiec to rozkladac i skladac a jak ktos tego nie potrafi to niech sie za to nie zabiera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Przemek323c » 22 paź 2014, 14:00

Wszystko zalezy od stanu zacisku. Znam przypadki gdzie sam regenerowalem zacisk, wszystko bylo zrobione jak nalezy, i gumki po roku spekaly a w innym aucie taki sam zestaw robiony w podobnym czasie jezdzi bez problemu. Jest wiecej przyczyn, dlaczego zacisk staje na prowadnicach niz opisales. Dlatego stwierdzilem ze nie masz racji.
Przemek323c
 

Postprzez Ralf5 » 28 lis 2014, 20:59

jak zdjąć bęben hamulcowy w 323 sedan? prawe tylne nie hamuje nożnym i ręcznym.z bębna wykręciłem dwa wkręty i co dalej?bo w skodzie wkręca się dwie śruby i bęben odchodzi .pewnie zapiekł się tłoczek w nożnym a ręczny prędzej nie działał .proszę o podpowiedz . :)
Ralf5
 

Postprzez rafał88 » 29 lis 2014, 13:16

Mlotek ,2 plaskowniki lub mocne plaskie srubokrety , musisz zbijac i blokowac, rowek sie zrobil i dlatego beben nie chce zejsc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Ralf5 » 29 lis 2014, 19:00

To znaczy mam podjechany bęben i szczęki się blokują więc trzeba na zdjąć na siłę. Dzięki za odpowiedz, w poniedziałek się za to wezmę.
Ralf5
 

Postprzez Przemek323c » 29 lis 2014, 20:43

Najpierw zluzuj linke przy dzwigni i dobrze opukaj.
Przemek323c
 

Postprzez kburza » 20 gru 2014, 11:21

Witam
Mam Pytanie, czy 323F BA 1996r. wychodziły bez ABS-u? czy powinna mieć? Hamując ewidętnie go nie ma jednak nie zajrzałem jeszcze za pompą i czujnikami bo od 3 dni dopiero ją mam;).
Pomożecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 20:59
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Xedos 6, 1.6 16V 115 KM

Postprzez JapanBA » 20 gru 2014, 13:15

Wychodziły bez ABS-u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2012, 23:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez daras25ldz » 6 wrz 2015, 16:03

potrzebuje pomocy.w zeszłym miesiącu wymieniłem klocki oraz tarcze przód.na początku było ok ale od dwóch dni słychać dziwny dżwięk z prawego koła tak jakby szurała jakaś guma o coś.dżwięk ten pojawia się przy małych prędkościach tzn. np przy parkowaniu stojąc w korkach itp gdy wciskany jest pedał hamulca.proszę o jakąś wskazówke co to może być.pozdrawiam
daras25ldz
 

Postprzez Andrzej414 » 6 wrz 2015, 16:48

Wskazówka – zdjąć koło i zobaczyć co jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Matiko43 » 26 paź 2015, 19:54

Witam posiadam mazde 323F BA 1994 r.
Pekł mi długi przewód hamulcowy od lewej strony tylnego koła . Czy ktoś posiada schemat układu hamulcowego ? Potrzebuje wymiary . Czy trzeba zdejmowac zbiornik paliwa? Robił to ktoś sam i udzieli jakiś wskazówek jak sie zabrac za to?
Matiko43
 

Postprzez rafał88 » 26 paź 2015, 21:21

Jedz do pierwszego lepszego mechanika i dorobi Ci przewod miedziany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dave » 26 paź 2015, 21:26

ja miałem trzy wyjścia z pompy, dwa przód i jeden na tył (który leciał z przewodami paliwowymi lewa strona auta), wydaje mi się że omijał zbiornik paliwa.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Claudia » 17 lut 2016, 20:04

Mam pewien kłopot z moją Mazdą. Od jakiegoś czasu świeci się na stałe kontrolka ABS. Wcześniej nie sprawiało mi to żadnych kłopotów. Płyn hamulcowy jest. Klocki i tarcze w zeszłym roku były wymieniane. Byłam przekonana, że to po prostu uszkodzony czujnik. Tyle że w ostatnich 2 tygodniach kilka razy przytrafiła mi się sytuacja, gdzie przy hamowaniu Mazda „płynie”. Przy hamowaniu na prostych kołach jest ok, ale w momencie, gdy będą one odrobinę skręcone nie mam możliwości kontrolowania pojazdu, luźna kierownica i autko leci-nawet przy hamowaniu z prędkości 20-30 km/h. Zdaje się więc, że to nie czujnik, a coś poważniejszego. Macie jakiś pomysł?
Claudia
 

Postprzez Dave » 17 lut 2016, 20:23

"płynie" w sensie blokuje koła i poślizg?
lepiej w opisie używać jednoznacznych słów

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Claudia » 17 lut 2016, 21:07

Dave_uś, przepraszam za brak precyzyjności. Tak jak napisałeś – chodzi o blokowanie się kół i wpadanie auta w poślizg.
Claudia
 

Postprzez Dave » 17 lut 2016, 23:45

to jednak zacząć należy według mnie od czujników

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323