Strona 1 z 1

Urwana śruba od tylnej tulei wachacza przedniego

PostNapisane: 6 paź 2009, 18:52
przez Radek89
Witam , śruba bardzo ciężko szła ( ta od strony kabiny) i urwałem nakrętkę która chyba jest tam wspawana. Wie ktoś czy to jest profil zamknięty czy można się jakoś dostać do tej nakrętki ??? Moim zdaniem pozostało mi obciąć to i wspawać nową nakrętkę ;/;/

Może ktoś już narobił takiego ambarasu ???? Dla ścisłości chodzi o śrubę dolnego , tylnego , prawego sworznia wahacza ....

PostNapisane: 6 paź 2009, 19:27
przez Radek89
W kabinie jest dziura montażowa na przedłużkę i można sobie na dwa klucze jechać jakby co ..... :)

PostNapisane: 6 paź 2009, 22:29
przez Markiz
Radek o której śrubie mowa. W BG są sworznie tylko w przednich wahaczach. Przykręcane są one do wahacza za pomocą dwóch śrub. Wnioskuję, że chodzi Ci o śruby tylnej tulei wahacza tzw. motylka przykręcanego na trzy śruby do nadwozia i jedną do wahacza. Fajnie, że Ci się udało problem rozwiązać :) . W którym miejscu jest ta dziura montażowa?

PostNapisane: 6 paź 2009, 22:48
przez Markiz
dubel ups :D

PostNapisane: 6 paź 2009, 23:06
przez Borys
Radek89 popraw tego orta, bo razi ;)

PostNapisane: 6 paź 2009, 23:08
przez sps-snipers
Miałem podobny problem w tylnym wachaczu ,i odpusciłem,zrobił to mechanik przy wymianie sprzęgła i sie na mnie wkur.. "Jak coś zaczynasz to kończ" <lol>

PostNapisane: 7 paź 2009, 09:29
przez Radek89
Robię BA a nie BG :D Ten otwór okazał się zbyt mały żeby włożyć klucz ... pozostaje tylko chyba go rozwiercić .... A chodzi o śrubę którą jest przykręcony sworzeń tylny wahacza przedniego .....
sps-snipers napisał(a):Miałem podobny problem w tylnym wahaczu ,i odpusciłem,zrobił to mechanik przy wymianie sprzęgła i sie na mnie wkur.. "Jak coś zaczynasz to kończ" łoł



Nigdy , przenigdy nie dam auta do mechanika ;p[/b]

PostNapisane: 7 paź 2009, 09:45
przez Markiz
Radek89 napisał(a):Robię BA a nie BG zeby Ten otwór okazał się zbyt mały żeby włożyć klucz ... pozostaje tylko chyba go rozwiercić .... A chodzi o śrubę którą jest przykręcony sworzeń tylny wahacza przedniego .....

No ok. Ale konstrukcyjnie przód jeśli chodzi o wahacz jest taki sam. Tylna poduszka jest przykręcana na trzy śruby do belki i jedną do wahacza.
A może chodzi o BJ ?
Pytam z czystej ciekawości a nie z powodu czepiania się ;)

PostNapisane: 7 paź 2009, 10:51
przez Radek89
Markiz napisał(a):No ok. Ale konstrukcyjnie przód jeśli chodzi o wahacz jest taki sam. Tylna poduszka jest przykręcana na trzy śruby do belki i jedną do wahacza.
A może chodzi o BJ ?
Pytam z czystej ciekawości a nie z powodu czepiania się oczko



BA :) Chodzi o tylną tuleje wahacza który jest przykręcany na dwie śruby do konstrukcji nośnej auta. :)

Edit: Wiecznie myli mi się sworzeń i tuleja :D:D

PostNapisane: 7 paź 2009, 20:16
przez Hazu
W dziale 626 są takie sprawy opisane tyczyło się to chyba xedosa ale sprawa podobna.

Miąłem podobny problem w poprzednim xedosie ale cierpliwość uratowała mnie przed spawaniem nadwozia.

Teraz wypada zaprowadzić auto do blacharza wyciąć kawałek z nakrętką i wspawać spowrotem już z wspawaną nakrętką.



Radek89 napisał(a):Nigdy , przenigdy nie dam auta do mechanika ;p[/b]

Też jestem podobnego zdania, wszelkie komplikacje rozwiązują na niekożyść klienta. <glupek2>

PostNapisane: 7 paź 2009, 21:17
przez Radek89
Sprawa już załatwiona :) Przełożyłem nakrętkę przez ten otwór, na nitce. Niestety otwór montażowy zbyt mały aby przeszła nasadka , ale spuściłem nakrętkę na nitce , ustawiłem odpowiednio. Potem od dołu tato mi złapał śrubą no i trzeba było to tylko dociągnąć ... płaskim długim śrubokrętem zaklinowałem nakrętkę , żeby się nie obracała i wszystko mocno skręciłem :) Stary komplet ( śruba , nakrętka ) został obcięty fleksem. Tam jest co prawda śruba M12x1,25 o twardości 10 , ale dałem z innym gwintem o tej samej twardości , bo taką dostałem tylko ... Teraz pytanie czy stara nakrętka która została w profilu będzie się tłukła czy nie .... <lol>

Ale to już ojca problem bo to jego BA :) Jak będzie się tłukła to może jakoś naładuje na nią silikonu :)

Tak czy siak cieszę się że obyło się bez tego , bo na początku też myślałem że będę to robił ... :



Teraz wypada zaprowadzić auto do blacharza wyciąć kawałek z nakrętką i wspawać spowrotem już z wspawaną nakrętką.

Re: Urwana śruba od tylnej tulei wachacza przedniego

PostNapisane: 10 mar 2012, 22:56
przez Piotrek.84
Odgrzeję temat.
Miałem podobną sytuację z tą tuleją wahacza i rozwiązałem ją podobnie jak koledzy.
Mam pytanie odnośnie ustawienia tej tulei:Czy jej ustawienie prawo-lewo ma wpływ na zbieżność auta??
Pytam ponieważ mam problem ze ściąganiem auta.Zbieżność miałem ustawioną cyfrowo,a autko jak ściągało w lewo tak ściąga dalej <glupek2>