Urwana śruba od tylnej tulei wachacza przedniego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Radek89 » 6 paź 2009, 18:52

Witam , śruba bardzo ciężko szła ( ta od strony kabiny) i urwałem nakrętkę która chyba jest tam wspawana. Wie ktoś czy to jest profil zamknięty czy można się jakoś dostać do tej nakrętki ??? Moim zdaniem pozostało mi obciąć to i wspawać nową nakrętkę ;/;/

Może ktoś już narobił takiego ambarasu ???? Dla ścisłości chodzi o śrubę dolnego , tylnego , prawego sworznia wahacza ....
Ostatnio edytowano 7 paź 2009, 11:11 przez Radek89, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Radek89 » 6 paź 2009, 19:27

W kabinie jest dziura montażowa na przedłużkę i można sobie na dwa klucze jechać jakby co ..... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Markiz » 6 paź 2009, 22:29

Radek o której śrubie mowa. W BG są sworznie tylko w przednich wahaczach. Przykręcane są one do wahacza za pomocą dwóch śrub. Wnioskuję, że chodzi Ci o śruby tylnej tulei wahacza tzw. motylka przykręcanego na trzy śruby do nadwozia i jedną do wahacza. Fajnie, że Ci się udało problem rozwiązać :) . W którym miejscu jest ta dziura montażowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Markiz » 6 paź 2009, 22:48

dubel ups :D
Ostatnio edytowano 6 paź 2009, 23:08 przez Markiz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Borys » 6 paź 2009, 23:06

Radek89 popraw tego orta, bo razi ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez sps-snipers » 6 paź 2009, 23:08

Miałem podobny problem w tylnym wachaczu ,i odpusciłem,zrobił to mechanik przy wymianie sprzęgła i sie na mnie wkur.. "Jak coś zaczynasz to kończ" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Radek89 » 7 paź 2009, 09:29

Robię BA a nie BG :D Ten otwór okazał się zbyt mały żeby włożyć klucz ... pozostaje tylko chyba go rozwiercić .... A chodzi o śrubę którą jest przykręcony sworzeń tylny wahacza przedniego .....
sps-snipers napisał(a):Miałem podobny problem w tylnym wahaczu ,i odpusciłem,zrobił to mechanik przy wymianie sprzęgła i sie na mnie wkur.. "Jak coś zaczynasz to kończ" łoł



Nigdy , przenigdy nie dam auta do mechanika ;p[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Markiz » 7 paź 2009, 09:45

Radek89 napisał(a):Robię BA a nie BG zeby Ten otwór okazał się zbyt mały żeby włożyć klucz ... pozostaje tylko chyba go rozwiercić .... A chodzi o śrubę którą jest przykręcony sworzeń tylny wahacza przedniego .....

No ok. Ale konstrukcyjnie przód jeśli chodzi o wahacz jest taki sam. Tylna poduszka jest przykręcana na trzy śruby do belki i jedną do wahacza.
A może chodzi o BJ ?
Pytam z czystej ciekawości a nie z powodu czepiania się ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Radek89 » 7 paź 2009, 10:51

Markiz napisał(a):No ok. Ale konstrukcyjnie przód jeśli chodzi o wahacz jest taki sam. Tylna poduszka jest przykręcana na trzy śruby do belki i jedną do wahacza.
A może chodzi o BJ ?
Pytam z czystej ciekawości a nie z powodu czepiania się oczko



BA :) Chodzi o tylną tuleje wahacza który jest przykręcany na dwie śruby do konstrukcji nośnej auta. :)

Edit: Wiecznie myli mi się sworzeń i tuleja :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Hazu » 7 paź 2009, 20:16

W dziale 626 są takie sprawy opisane tyczyło się to chyba xedosa ale sprawa podobna.

Miąłem podobny problem w poprzednim xedosie ale cierpliwość uratowała mnie przed spawaniem nadwozia.

Teraz wypada zaprowadzić auto do blacharza wyciąć kawałek z nakrętką i wspawać spowrotem już z wspawaną nakrętką.



Radek89 napisał(a):Nigdy , przenigdy nie dam auta do mechanika ;p[/b]

Też jestem podobnego zdania, wszelkie komplikacje rozwiązują na niekożyść klienta. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Radek89 » 7 paź 2009, 21:17

Sprawa już załatwiona :) Przełożyłem nakrętkę przez ten otwór, na nitce. Niestety otwór montażowy zbyt mały aby przeszła nasadka , ale spuściłem nakrętkę na nitce , ustawiłem odpowiednio. Potem od dołu tato mi złapał śrubą no i trzeba było to tylko dociągnąć ... płaskim długim śrubokrętem zaklinowałem nakrętkę , żeby się nie obracała i wszystko mocno skręciłem :) Stary komplet ( śruba , nakrętka ) został obcięty fleksem. Tam jest co prawda śruba M12x1,25 o twardości 10 , ale dałem z innym gwintem o tej samej twardości , bo taką dostałem tylko ... Teraz pytanie czy stara nakrętka która została w profilu będzie się tłukła czy nie .... <lol>

Ale to już ojca problem bo to jego BA :) Jak będzie się tłukła to może jakoś naładuje na nią silikonu :)

Tak czy siak cieszę się że obyło się bez tego , bo na początku też myślałem że będę to robił ... :



Teraz wypada zaprowadzić auto do blacharza wyciąć kawałek z nakrętką i wspawać spowrotem już z wspawaną nakrętką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Piotrek.84 » 10 mar 2012, 22:56

Odgrzeję temat.
Miałem podobną sytuację z tą tuleją wahacza i rozwiązałem ją podobnie jak koledzy.
Mam pytanie odnośnie ustawienia tej tulei:Czy jej ustawienie prawo-lewo ma wpływ na zbieżność auta??
Pytam ponieważ mam problem ze ściąganiem auta.Zbieżność miałem ustawioną cyfrowo,a autko jak ściągało w lewo tak ściąga dalej <glupek2>
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323