Strona 1 z 2
Wyciek oleju na łączeniu silnika i skrzyni biegów – jaki sza

Napisane:
16 wrz 2009, 15:31
przez awruk
Witam...
zauwazylem dzisiaj w garazu mala plamke oleju na podlodze.. od razu wpakowalem sie pod auto i zauwazylem ze kapie z laczenia skrzyni biegow z silnikiem... wczesniej tam no jakis rok czasu bylo to lekko przypocone ale nic nie kapalo...
i teraz mam takie pytanko czy to puszcza simering na wale korbowym od silnika czy to moze byc tez cos innego..
bo zdaje sobie sprawe ze z wyciaganiem skrzyni jest mnustwo pewnie roboty i nie chcial bym tego robic pochopnie... i taka druga sprawa czy ktos sie orientuje jaki jest koszt takiego oryginalnego simeringa oraz jaki jest koszt jego wymiany...?
jak rowniez czy ktos wymienial to samemu i czy jest to mozliwe w warunkach domowych..? nie wiem nie potrzeba jakis specjalnych narzedzi...? bylbym wdzieczny za przyblizenie tematu jak co i gdzie trzeba poodkrecac poodpinac i jak sie najlepiej za to zabrac bardzo mile widziane zdjecia... jak mi sie to uda zrobic samemu z wasza pomoca obiecuje zrobic z tego fotorelacje...

pozdrawiam

Napisane:
16 wrz 2009, 18:34
przez __1__łuki
sam symeryng nei jest drogi gorzej jest ze sciąnienciem koła pasowego z wału potrzebny jest specjalny sciągacz u mechanika niemam pojencia ile bedzie to kosztowało ale na pewno nie jakies grube kase a niewiadomo czy to napewno symeryng czy uszczelka na łoczeniu skrzyni biegów???????????

Napisane:
16 wrz 2009, 18:36
przez __1__łuki
sorka za pisownie

Napisane:
16 wrz 2009, 23:15
przez awruk
kurcze gadalem ze znajomym i podobno jest jeszcze jakis simering ze skrzyni biegow... i ze to on moze puszczac...kurcze nie wiem jak jest to rozwiazane w mazdzie...:/
a o jakiej uszczelce mowisz...? i w ktorym ona jest miejscu...? nie masz moze jakiegos schematu ?

Napisane:
17 wrz 2009, 07:42
przez __1__łuki
schematu niemam a jest to uszczelka -jak rozpołowisz skrzynie biegów to może być to ale tak na odległość nic wiencej nie da sie zaradzić

Napisane:
17 wrz 2009, 08:16
przez KyRy
awruk popraw temat na zgodny z regulaminem

Napisane:
17 wrz 2009, 15:35
przez majsterus
sprawdź czy nie cieknie z aparatu zapłonowego.
99% przypadków cieknie stamtąd. po skrzyni i dalej kap na ziemię.

Napisane:
17 wrz 2009, 16:07
przez gregorius 323 F
Przede wszystkim oceń jaki płyn wycieka ci na łączeniu (metoda na oko i węch) czy jest to olej silnikowy, czy może olej przekładniowy.
Później trzeba się zastanowić czy cieknie go aż tak dużo że jest to niebezpieczne.Jeżeli nie odkładaj kasę i od razu wymień sprzęgło jeżeli może być to konieczne.
Nie ma potrzeby stosowania specjalnych narzędzi jak to opisał Łuki.
Nie ma tam też żadnego koła pasowego lecz koło talerzowe docisku sprzęgła ( nazywane niekiedy kołem zamachowym)
Do jego zdjęcia potrzebne są dwie twarde śruby które wkręcając w koło zamachowe odpychają je z wału.
Ogólnie rzecz biorąc wystarczy podstawowy zestaw kluczy + podnośnik lub kanał.
Najlepiej jest wyjąć całkowicie skrzynię z nadwozia.
Pozdrawiam

Napisane:
17 wrz 2009, 18:12
przez __1__łuki
tam może i niema koła pasowego ale jeżeli kolega wyżej pisze o simering na wale to trzeba śćiągnąć koło pasowe na którym pracuje pasek rozrządu i żeby ściągnąć koło pasowe tżeba odpowiedni do tego ściągacz wienc niewiem czego kolega napisał to(


Napisane:
17 wrz 2009, 20:00
przez gregorius 323 F
Kolego łuki nie rozwalaj mnie przecież za kołem zamachowym masz drugi koniec wału korbowego i tam też jest simering
Cieknący z niego olej może wyciekać na łączeniu.
Off Top
Do zdjęcia koła pasowego od strony rozrządu nie trzeba żadnego ściągacza po odkręceniu pneumatem głównej śruby wszystko lekko schodzi

Napisane:
17 wrz 2009, 20:07
przez __1__łuki
koła pasowego z wału trzeba bo robiłem mazda 323f 1.6 16v bg tam gdzie chodzi pasek rozrzondu tam sie wymienia simering na wale jak cieknie chyba że my sie nie rozumiemy

Napisane:
17 wrz 2009, 20:59
przez gregorius 323 F
Łuki wiem że przy wymianie tego simeringu trzeba wykonać opisane przez ciebie czynności bo sam zmieniałem u siebie ten simering.
Ale Awruk pisze na początku że wyciek ma gdzieś w okolicach łączenia skrzyni z silnikiem więc uszczelniacz na wale z przodu silnika nie wyrzucałby oleju przy łączeniu silnika ze skrzynią. Może być to jedynie simering za sprzęgłem i o to chyba chodziło Awrukowi.
Pozdrawiam i mam nadzieję że się zrozumieliśmy

Napisane:
17 wrz 2009, 21:27
przez Hazu
Oryginalny uszczelniacz na wał od strony koła zamachowego kosztuje ponad 100zł ale cieć może też z uszczelnienia pomiędzy misą a obudową usczczelniacza koła zamachowego.

Napisane:
17 wrz 2009, 23:57
przez awruk
no na razie sie nie leje jakos przepotwornie... no wczoraj powycieralem tam wszystko do sucha... to po ponad calym dniu stania jest to troche przypocone... ale no jeszcze nie nakapalo...
a jaka jest roznica miedzy olejem przekladniowym a z silnika... w sensie po czym to najlepiej rozpoznac...?
bo kurcze no tu ten olej wyglada nicy jak silnikowy... chyba... bo olej do przekladni cos slyszalem ze jest czerwony... tyle ze no ciezko to zauwalyzc na brudnych elementach i w niewielkiej ilosci...
jutro postaram sie zrobic zdjecie miejsca w ktorym cieknie tak zeby wszystko bylo jasne...
Hazu a to miejsce o ktorym piszesz jest jakos mozliwe do diagnozy bez rozbierania...?
bo teraz z tego co rozumiem istnieja 3 mozliwosci wycieku...
1) simering od skrzyni (olej przekladniowy)
2) simering z walu korbowego (olej silnikowy)
3) uszczelnienie pomiedzy misa a obudowa uszczelnienia kola zamachowego (olej silnikowy ? )
a powiedzcie mi jeszcze koledzy.. jak sprawdzic stan oleju w skrzyni i czy jest na prawidlowym poziomie...?
gdzie wogole sa jakies korki czy cos..

Napisane:
22 wrz 2009, 19:35
przez awruk
ponawiam swoje pytanie...
czy wie ktos moze jak sprawdzic stan oleju w skrzyni... przy 1.8....?
prosze o szybka odpowiedz...

Napisane:
22 wrz 2009, 22:12
przez Hazu
Pewnie będzie tak samo

Napisane:
23 wrz 2009, 01:40
przez gregorius 323 F
Tutaj masz opis z Autodaty 2008
Korek do weryfikacji z boku skrzyni dla 1,8 tak samo jak Z5
By
gregorius323f

Napisane:
23 wrz 2009, 18:22
przez awruk

Napisane:
23 wrz 2009, 20:38
przez gregorius 323 F
Tak to właśnie ten koreczek najpewniej na klucz 23 śmieszny rozmiar.
Olej nie musi się lać, w manualach najczęściej wlewa się go do poziomu ok 5mm poniżej korka
Sprawdź drucikiem albo małym kluczem imbusowym.
Skrzyni się nie odpowietrza.
Pozdrawiam

Napisane:
23 wrz 2009, 22:51
przez awruk
ok w najblizszym czasie postraram sie sprawdzic jak tam sprawa z tym olejem...
a jaki olej najlepiej zalac w razie wymiany....?