FOTORELACJA – Wymiana tarcz i klocków tył BA KF
Myślę ze z przodu jest podobnie.Nie odpinasz tylko linki recznego Prawdopodobnie tłok który z tyłu sie chowa za pomocą wkrecenia śrubki tu bedzie trzeba wepchnac domowymi sposobami
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Odgrzeje nieco temat. Beny pisze o regulacji położenia tłoka przy składaniu zacisku. Na czym polega, czym to się reguluje? Czy w BA 1.8 gdzie tarcze są tylko z przodu też się tak robi? Demontaż jest nieco inny bo klocki trzymają tylko dwa kołki zabezpieczające i sprężynka więc troszkę inna konstrukcja to jest.
Btw
Dwa zdjęcia są niedostępne. Może to ktoś poprawić i zabezpieczyć na przyszłość?
Btw
Dwa zdjęcia są niedostępne. Może to ktoś poprawić i zabezpieczyć na przyszłość?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Generalnie z moich info tylko w V6 w BA miało tarczę na tyle
co do BP to masz tarcze tylko z przodu oraz konstrukcja zacisku jest zupełnie inna i tam nie ma czego regulować, a na tyle w bębnach jedynie szczęki możesz rozsunąć na rozpieraku
co do BP to masz tarcze tylko z przodu oraz konstrukcja zacisku jest zupełnie inna i tam nie ma czego regulować, a na tyle w bębnach jedynie szczęki możesz rozsunąć na rozpieraku
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):konstrukcja zacisku jest zupełnie inna i tam nie ma czego regulować
Jak już tu jesteś. W Z5 pewnie są takie same zaciski jak i w BP. Ten tłoczek pchający klocki jest wciskany czy wkręcany?
Jakiś tam podpis Leszka :P
No dziękuje Leszku
tak zaciski są tej samej wielkości, a tłoczki są wciskane w zacisk i trzyma je opór gumy wewnątrz zacisku taki o-ring o kwadratowym przekroju
a co do różnic między BP a Z5 to zacisk jest ten sam tylko w zwrotnicy w BP jest o jakieś 10-15 mm dalej od środka, dlatego jest większa tarcza, chyba że jest jeszcze różnica w osadzeniu prowadnic i może być inny zacisk bo tego w mm nie sprawdzałem
tak zaciski są tej samej wielkości, a tłoczki są wciskane w zacisk i trzyma je opór gumy wewnątrz zacisku taki o-ring o kwadratowym przekroju
a co do różnic między BP a Z5 to zacisk jest ten sam tylko w zwrotnicy w BP jest o jakieś 10-15 mm dalej od środka, dlatego jest większa tarcza, chyba że jest jeszcze różnica w osadzeniu prowadnic i może być inny zacisk bo tego w mm nie sprawdzałem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a): trzyma je opór gumy wewnątrz zacisku taki o-ring o kwadratowym przekroju
Hm. jesteś pewien, że jest to kwadratowy przekrój? Niedawno czytałem, że jeden z użytkowników zakupił zestaw naprawczy właśnie z kwadratową gumą, ale nie był w stanie jej zamontować i zostawił starą – okrągłą.
Jakiś tam podpis Leszka :P
nie mam pojęcia co źle robił, ale obstawiam,że za słabo wyczyścił rowek w zacisku przed włożeniem uszczelki kilka zacisków w Z5 rozbierałem i w każdym wyglądało to identycznie, jedynie jest zabawa z założeniem metalowej obejmy na osłonę przeciw kurzową na zewn części
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Dzięki Majki88. Mam zestawy naprawcze tulejek i tłoczka i również mam kwadratową gumę, z tym, że chyba nie będę tego ruszał tylko tulejki wymienię bo zapieczone mam. Jak się je demontuje? Wypycha jakoś czy wykręca? Czy smar dajemy między gumę a zacisk czy tylko między tulejkę a gumę? Bo jedna guma jest w całości a druga w dwóch kawałkach.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
jak już masz cały zestaw to zrób całość
tłoczek z zacisku wyjmuje w 2 osoby tzn zacisk odkręcam od zwrotnicy 2 śruby, wyciągam klocki
ktoś w aucie pompuje pedałem hamulca, a ja trzymam zacisk i patrze jak wypycha się tłoczek, można sobie butelkę przeciętą podstawić przy zacisku bo w pewnym momencie wyskoczy tłoczek i płyn wyleci, odkręcam przewód,
prowadnice są wciśnięte w zacisk i powinien je trzymać opór gumy i smaru, co innego jeżeli guma pękła dostało sie wody i zardzewiały prowadnice, tu jest problem i trzeba używać siły i np. młotka
gumki wkładasz w zacisk i smar dajesz do środka między gumkę, a prowadnicę, oraz smarujesz prowadnicę i wciskasz ją po wyczyszczeniu z rdzy
tłoczek z zacisku wyjmuje w 2 osoby tzn zacisk odkręcam od zwrotnicy 2 śruby, wyciągam klocki
ktoś w aucie pompuje pedałem hamulca, a ja trzymam zacisk i patrze jak wypycha się tłoczek, można sobie butelkę przeciętą podstawić przy zacisku bo w pewnym momencie wyskoczy tłoczek i płyn wyleci, odkręcam przewód,
prowadnice są wciśnięte w zacisk i powinien je trzymać opór gumy i smaru, co innego jeżeli guma pękła dostało sie wody i zardzewiały prowadnice, tu jest problem i trzeba używać siły i np. młotka
lesiux napisał(a):Czy smar dajemy między gumę a zacisk czy tylko między tulejkę a gumę?
gumki wkładasz w zacisk i smar dajesz do środka między gumkę, a prowadnicę, oraz smarujesz prowadnicę i wciskasz ją po wyczyszczeniu z rdzy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Przy wkładaniu tłoczka nie trzeba drugiej osoby co najwyżej później po założeniu zacisków do odpowietrzenia układu.
Jeżeli chcesz wymienić uszczelkę tłoczka to dobrze by było wyczyścić rowek w którym ma ona się znajdować bo może tam być trochę rdzy, tak samo tłoczek jeżeli nie ma głębokich wżerów a tylko niewielki nalot rdzy to go wyczyść papierem wodnym.
Powodzenia.
Jeżeli chcesz wymienić uszczelkę tłoczka to dobrze by było wyczyścić rowek w którym ma ona się znajdować bo może tam być trochę rdzy, tak samo tłoczek jeżeli nie ma głębokich wżerów a tylko niewielki nalot rdzy to go wyczyść papierem wodnym.
Powodzenia.
- Od: 9 lut 2011, 17:57
- Posty: 30
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 323f BA KF '94
a tak wygladaja odnowione hamulce mazdy 323f ba moze uda mi sie zrobic fotorelacje montazu
-
malik81
malik81 napisał(a):a tak wygladaja odnowione hamulce mazdy 323f ba moze uda mi sie zrobic fotorelacje montazu
witam
czy mógłbyś powiedzieć mi do czego służą te małe kołeczki (obok podkładek) na nich są jeszcze kapturki gumowe i jes to wkręcone obok linki z płynem
ok już wiem co i jak to jest taka kalamitka do odpowietrzania układu.
dziś opanowałem również tylne bębny i zrobiłem kilka fotek jakby ktoś chciał to moge podesłac
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Witam Kolegów
Mam problem, wprawdzie w Xedosie 6, ale to raczej nie ma znaczenia. Na etapie wymiany klocków w tylnym zacisku nie jestem w stanie wkręcić tłoczka. Wkręcanie imbusa z drugiej strony powoduje jego wyciskanie, co widać. Ale kręcenie w drugą stronę daje mi co najwyżej milimetr cofnięcia tłoczka, później stoi w miejscu. Do założenia nowych klocków brakuje mi około 5 mm, i nie ma już pomysłu jak to ugryźć. Próbowałem już kręcenia i równocześnie wciskania tłoczka poprzez drewniany klocek, ale nic mi to nie daje. Cztery godziny dumania bez żadnych efektów.
Tłoczek jest z zewnątrz skorodowany, ale obecnie nie mogę pozwolić sobie na dłuższy przestój samochodu, więc ewentualną regenerację będę mógł przeprowadzić za kilka tygodni. Jest szansa, że jakoś uda się przeskoczyć ten problem?
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Mam problem, wprawdzie w Xedosie 6, ale to raczej nie ma znaczenia. Na etapie wymiany klocków w tylnym zacisku nie jestem w stanie wkręcić tłoczka. Wkręcanie imbusa z drugiej strony powoduje jego wyciskanie, co widać. Ale kręcenie w drugą stronę daje mi co najwyżej milimetr cofnięcia tłoczka, później stoi w miejscu. Do założenia nowych klocków brakuje mi około 5 mm, i nie ma już pomysłu jak to ugryźć. Próbowałem już kręcenia i równocześnie wciskania tłoczka poprzez drewniany klocek, ale nic mi to nie daje. Cztery godziny dumania bez żadnych efektów.
Tłoczek jest z zewnątrz skorodowany, ale obecnie nie mogę pozwolić sobie na dłuższy przestój samochodu, więc ewentualną regenerację będę mógł przeprowadzić za kilka tygodni. Jest szansa, że jakoś uda się przeskoczyć ten problem?
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
z tyłu się odkręca śrubę regulacyjna i tłoczek się chowa
z przodu trzeba jakoś wepchnąć
jeśli się nie da to można odkręcić odpowietrznik żeby płyn wyszedł z zacisku i tłoczek się schował
no i wiadomo potem trzeba odpowietrzyć
jeśli dalej nie chce to trzeba myśleć nad reparaturką
w fotorelacji nie ma a uważam że to "mus" zmiany tłoczków mianowicie
na te "blaszki" inaczej prowadnice klocka trzeba nanieść delikatną
(taką żeby nie wylazła na tacze albo na klocek) warstwe smaru hamulcowego
żeby klocek ładnie chodził po nich, ja używam ATE plastilube
z przodu trzeba jakoś wepchnąć
jeśli się nie da to można odkręcić odpowietrznik żeby płyn wyszedł z zacisku i tłoczek się schował
no i wiadomo potem trzeba odpowietrzyć
jeśli dalej nie chce to trzeba myśleć nad reparaturką
w fotorelacji nie ma a uważam że to "mus" zmiany tłoczków mianowicie
na te "blaszki" inaczej prowadnice klocka trzeba nanieść delikatną
(taką żeby nie wylazła na tacze albo na klocek) warstwe smaru hamulcowego
żeby klocek ładnie chodził po nich, ja używam ATE plastilube
=x
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości