FOTORELACJA – Wymiana tarcz i klocków tył BA KF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Beny » 26 sie 2009, 18:50

zobacz tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= jak fotosik nie ma focha to powinny byc :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez siera » 27 sie 2009, 10:33

:) dzieki
teraz zauważyłem że obydwie fotorelacje dotyczą tyłu ;((( a ja potrzebuje przód :(

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Beny » 27 sie 2009, 14:55

Myślę ze z przodu jest podobnie.Nie odpinasz tylko linki recznego :P Prawdopodobnie tłok który z tyłu sie chowa za pomocą wkrecenia śrubki tu bedzie trzeba wepchnac domowymi sposobami ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Leszek » 20 mar 2011, 20:00

hej

Dzięki uprzejmości autora wszystkie zdjęcia zostały zabezpieczone i przywrócone.
Zapraszam do korzystania z fotorelacji oraz udzielania dalszych porad. :)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez lesiux » 4 kwi 2011, 15:26

Odgrzeje nieco temat. Beny pisze o regulacji położenia tłoka przy składaniu zacisku. Na czym polega, czym to się reguluje? Czy w BA 1.8 gdzie tarcze są tylko z przodu też się tak robi? Demontaż jest nieco inny bo klocki trzymają tylko dwa kołki zabezpieczające i sprężynka więc troszkę inna konstrukcja to jest.

Btw
Dwa zdjęcia są niedostępne. Może to ktoś poprawić i zabezpieczyć na przyszłość?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Majki88 » 7 kwi 2011, 23:32

Generalnie z moich info tylko w V6 w BA miało tarczę na tyle
co do BP to masz tarcze tylko z przodu oraz konstrukcja zacisku jest zupełnie inna i tam nie ma czego regulować, a na tyle w bębnach jedynie szczęki możesz rozsunąć na rozpieraku
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Leszek » 7 kwi 2011, 23:35

Majki88 napisał(a):konstrukcja zacisku jest zupełnie inna i tam nie ma czego regulować

Jak już tu jesteś. W Z5 pewnie są takie same zaciski jak i w BP. Ten tłoczek pchający klocki jest wciskany czy wkręcany?
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Majki88 » 7 kwi 2011, 23:39

No dziękuje Leszku :)
tak zaciski są tej samej wielkości, a tłoczki są wciskane w zacisk i trzyma je opór gumy wewnątrz zacisku taki o-ring o kwadratowym przekroju
a co do różnic między BP a Z5 to zacisk jest ten sam tylko w zwrotnicy w BP jest o jakieś 10-15 mm dalej od środka, dlatego jest większa tarcza, chyba że jest jeszcze różnica w osadzeniu prowadnic i może być inny zacisk bo tego w mm nie sprawdzałem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Leszek » 7 kwi 2011, 23:53

Majki88 napisał(a): trzyma je opór gumy wewnątrz zacisku taki o-ring o kwadratowym przekroju

Hm. jesteś pewien, że jest to kwadratowy przekrój? Niedawno czytałem, że jeden z użytkowników zakupił zestaw naprawczy właśnie z kwadratową gumą, ale nie był w stanie jej zamontować i zostawił starą – okrągłą. <co?>
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Majki88 » 8 kwi 2011, 00:02

nie mam pojęcia co źle robił, ale obstawiam,że za słabo wyczyścił rowek w zacisku przed włożeniem uszczelki kilka zacisków w Z5 rozbierałem i w każdym wyglądało to identycznie, jedynie jest zabawa z założeniem metalowej obejmy na osłonę przeciw kurzową na zewn części
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez lesiux » 8 kwi 2011, 09:33

Dzięki Majki88. Mam zestawy naprawcze tulejek i tłoczka i również mam kwadratową gumę, z tym, że chyba nie będę tego ruszał tylko tulejki wymienię bo zapieczone mam. Jak się je demontuje? Wypycha jakoś czy wykręca? Czy smar dajemy między gumę a zacisk czy tylko między tulejkę a gumę? Bo jedna guma jest w całości a druga w dwóch kawałkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Majki88 » 8 kwi 2011, 10:33

jak już masz cały zestaw to zrób całość
tłoczek z zacisku wyjmuje w 2 osoby tzn zacisk odkręcam od zwrotnicy 2 śruby, wyciągam klocki
ktoś w aucie pompuje pedałem hamulca, a ja trzymam zacisk i patrze jak wypycha się tłoczek, można sobie butelkę przeciętą podstawić przy zacisku bo w pewnym momencie wyskoczy tłoczek i płyn wyleci, odkręcam przewód,
prowadnice są wciśnięte w zacisk i powinien je trzymać opór gumy i smaru, co innego jeżeli guma pękła dostało sie wody i zardzewiały prowadnice, tu jest problem i trzeba używać siły i np. młotka
lesiux napisał(a):Czy smar dajemy między gumę a zacisk czy tylko między tulejkę a gumę?

gumki wkładasz w zacisk i smar dajesz do środka między gumkę, a prowadnicę, oraz smarujesz prowadnicę i wciskasz ją po wyczyszczeniu z rdzy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez lesiux » 8 kwi 2011, 14:26

a jak się składa tłoczek z powrotem?też trzeba do tego 2 ludzi? :) tam jest tylko kwestia wymiany tej kwadratowej gumki czy coś jeszcze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez krzycho1708 » 8 kwi 2011, 22:30

Przy wkładaniu tłoczka nie trzeba drugiej osoby <oczko> co najwyżej później po założeniu zacisków do odpowietrzenia układu.
Jeżeli chcesz wymienić uszczelkę tłoczka to dobrze by było wyczyścić rowek w którym ma ona się znajdować bo może tam być trochę rdzy, tak samo tłoczek jeżeli nie ma głębokich wżerów a tylko niewielki nalot rdzy to go wyczyść papierem wodnym.
Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 17:57
Posty: 30
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f BA KF '94

Postprzez malik81 » 19 maja 2013, 16:31

a tak wygladaja odnowione hamulce mazdy 323f ba moze uda mi sie zrobic fotorelacje montazu :D
Załączniki
IMAG0453.jpg
malik81
 

Postprzez sly1234 » 30 maja 2013, 14:38

malik81 napisał(a):a tak wygladaja odnowione hamulce mazdy 323f ba moze uda mi sie zrobic fotorelacje montazu :D


witam

czy mógłbyś powiedzieć mi do czego służą te małe kołeczki (obok podkładek) na nich są jeszcze kapturki gumowe i jes to wkręcone obok linki z płynem

ok już wiem co i jak to jest taka kalamitka do odpowietrzania układu.

dziś opanowałem również tylne bębny i zrobiłem kilka fotek jakby ktoś chciał to moge podesłac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez KiRi » 15 lip 2013, 20:58

Witam Kolegów

Mam problem, wprawdzie w Xedosie 6, ale to raczej nie ma znaczenia. Na etapie wymiany klocków w tylnym zacisku nie jestem w stanie wkręcić tłoczka. Wkręcanie imbusa z drugiej strony powoduje jego wyciskanie, co widać. Ale kręcenie w drugą stronę daje mi co najwyżej milimetr cofnięcia tłoczka, później stoi w miejscu. Do założenia nowych klocków brakuje mi około 5 mm, i nie ma już pomysłu jak to ugryźć. Próbowałem już kręcenia i równocześnie wciskania tłoczka poprzez drewniany klocek, ale nic mi to nie daje. Cztery godziny dumania bez żadnych efektów.
Tłoczek jest z zewnątrz skorodowany, ale obecnie nie mogę pozwolić sobie na dłuższy przestój samochodu, więc ewentualną regenerację będę mógł przeprowadzić za kilka tygodni. Jest szansa, że jakoś uda się przeskoczyć ten problem?

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez pulsee » 11 sie 2014, 13:17

Mam problem z wciśnięciem tłoczka, macie na to jakiś sposób ? czy przy tej operacji odkręcić odpowietrznik ? :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 lip 2014, 20:29
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 323F BA 1,5 95r.

Postprzez SponeR » 12 sie 2014, 19:07

z tyłu się odkręca śrubę regulacyjna i tłoczek się chowa
z przodu trzeba jakoś wepchnąć
jeśli się nie da to można odkręcić odpowietrznik żeby płyn wyszedł z zacisku i tłoczek się schował
no i wiadomo potem trzeba odpowietrzyć :D
jeśli dalej nie chce to trzeba myśleć nad reparaturką :D

w fotorelacji nie ma a uważam że to "mus" zmiany tłoczków mianowicie
na te "blaszki" inaczej prowadnice klocka trzeba nanieść delikatną
(taką żeby nie wylazła na tacze albo na klocek) warstwe smaru hamulcowego
żeby klocek ładnie chodził po nich, ja używam ATE plastilube
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez pulsee » 13 sie 2014, 13:19

Odpowietrzam tylko przedni układ jeśli bawiłem się na przodzie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 lip 2014, 20:29
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 323F BA 1,5 95r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323