Problemy z czujnikami ABSu
właśnie nigdzie w okolicy nie mogę znaleźć mazdy z abs. Mazda 626 stoi na pobliskim szrocie czujnik wygląda tak samo jak w mojej ba. Pytanie czy będzie pasował
-
Damian97
Wyglada bardzo podobnie. ALe to juz kupno na własne ryzyko bo jesli czujnik bedzie zbytnio oddalony od pierscienia to abs w dalszym ciagu nie bedzie działał/
- Od: 8 mar 2010, 18:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Mój przypadek z czujnikiem był taki, że na początku czasami załączał się ABS przy małych prędkościach, potem czasami nie działał prędkościomierz a potem na stałe zaświeciła się kontrolka ABS i wystąpił problem z odczytaniem błędów tzn nie dało się tego wykonać, podobnie jak kasowania tych błędów. Wcześniejszy odczyt pokazał uszkodzenie wszystkich czterech czujników. Co ciekawe większość osób pisze, że prędkościomierz działa na podstawie impulsów z czujnika abs. Kiedy system ABS przeszedł u mnie w stan odłączenia tak, że nie dało się już z nim połączyć ani odczytać błędów to prędkościomierz zaczął działać i działał normalnie tak jak wcześniej. A więc jest jakieś wyjście awaryjne. Nie sprawdzałem czy jest dodatkowy impulsator, kiedyś może sprawdzę co odpowiada za prędkość w takim przypadku kiedy system nie działa.
Zmierzyłem rezystancje i a jakże lewy tylny czujnik ,rezystancja w MOhmach.
W związku z tym, że do 323P BA '98 oryginalne czujniki są praktycznie niedostępne a zdjęcie pewnej firmy pokazywało czujniki z plastikową nakładką i wyglądającym identycznie jak wszystkie czujniki produkowane w Chinach tyle, że za ponad 500zł. To ja zamówiłem sobie w Chinach za ~84 zł z przesyłką (17 dni).
Nie wiem z czego wynika obecność tej plastikowej nakładki. Czyżby w Protege były większe otwory czujnika w które ten plastik wchodzi? Poza tym szczegółem geometria czujnika jest taka jak tego oryginalnego.
Poza usunięciem tej plastykowej nakładki i delikatnym przeszlifowaniu otworu czujnika okrągłym kamieniem (zamiennik był minimalnie grubszy) oraz przełożeniem do oryginalnych mocowań nie robiłem niczego więcej. Wszystko pasuje idealnie i jak na razie od 1,5 roku działa bez problemów. Wszystko wróciło do normy. Komunikacja z modułem ABS jest taka jak była wcześniej. System działa jak należy.
Numer czujnika B21J-43-72Y.
28.12.2017 – niestety problem powrócił. Objaw – załączanie się ABS przy każdym hamowaniu i po kilku takich próbach wyłączenie systemu ABS. Błąd 14 czyli znów ten sam czujnik. Pomiar rezystancji nie wykazuje odstępstw od normy. Mój plan zakłada oględziny powierzchni nowego czujnika oraz sprawdzenie przewodu od wtyczki czujnika do wtyczki modułu ABS i ewentualne ponowne sprawdzenie rezystancji zaworów modulatora hydraulicznego. Jeżeli pożyczę oscyloskop to sprawdzę jak wyglądają impulsy z czujników.
30.12.2017 Sprawa została wyjaśniona – na oscyloskopie impulsy ładne bez wypadania a więc to nie czujnik.
Przewód od wtyczki czujnika zakręca na opasce mocującej pod ostrym kątem i niestety prawdopodobnie "męczenie" go podczas pierwszego sprawdzania doprowadziło do jego uszkodzenia typu "iskrzy, raz styka a raz nie". Wypiąłem wiązkę z mocowania tak żeby przewód nie zaginał się i problem zakończył się od razu. Wymiana uszkodzonego odcinka przewodów powinna sprawę załatwić już na stałe.
15.07.2018
Niestety oprócz czujnika problem był jeszcze gdzieś w układzie hamulcowym. Przelutowanie wiązki nie poprawiło sytuacji. Dodatkowo układ podczas pracy ABS-u (bardzo częstej) zapowietrzał się do tego stopnia, że był problem z zatrzymaniem się przed przejściem dla pieszych z prędkości 50km/h. Lewa strona zapowietrzona mocniej, szczególnie lewy tył. Nie wiem co było przyczyną tego stanu. Z wyjętym przekaźnikiem ABS, tak żeby nie działał, zapowietrzanie nie występowało.
W związku z korozją tylnych nadkoli, uszkodzeniami tylnego błotnika i zderzaka, koniecznością wymiany rozrządu, pompy, wszystkich gumowych węży, naprawy ABS-u, ewentualnie pompy hamulcowej, do tego ubezpieczenie i przegląd – całkowite koszty oscylowały wokoło 3500 zł więc nastąpiło wyrejestrowanie pojazdu (demontaż).
Zmierzyłem rezystancje i a jakże lewy tylny czujnik ,rezystancja w MOhmach.
W związku z tym, że do 323P BA '98 oryginalne czujniki są praktycznie niedostępne a zdjęcie pewnej firmy pokazywało czujniki z plastikową nakładką i wyglądającym identycznie jak wszystkie czujniki produkowane w Chinach tyle, że za ponad 500zł. To ja zamówiłem sobie w Chinach za ~84 zł z przesyłką (17 dni).
Nie wiem z czego wynika obecność tej plastikowej nakładki. Czyżby w Protege były większe otwory czujnika w które ten plastik wchodzi? Poza tym szczegółem geometria czujnika jest taka jak tego oryginalnego.
Poza usunięciem tej plastykowej nakładki i delikatnym przeszlifowaniu otworu czujnika okrągłym kamieniem (zamiennik był minimalnie grubszy) oraz przełożeniem do oryginalnych mocowań nie robiłem niczego więcej. Wszystko pasuje idealnie i jak na razie od 1,5 roku działa bez problemów. Wszystko wróciło do normy. Komunikacja z modułem ABS jest taka jak była wcześniej. System działa jak należy.
Numer czujnika B21J-43-72Y.
28.12.2017 – niestety problem powrócił. Objaw – załączanie się ABS przy każdym hamowaniu i po kilku takich próbach wyłączenie systemu ABS. Błąd 14 czyli znów ten sam czujnik. Pomiar rezystancji nie wykazuje odstępstw od normy. Mój plan zakłada oględziny powierzchni nowego czujnika oraz sprawdzenie przewodu od wtyczki czujnika do wtyczki modułu ABS i ewentualne ponowne sprawdzenie rezystancji zaworów modulatora hydraulicznego. Jeżeli pożyczę oscyloskop to sprawdzę jak wyglądają impulsy z czujników.
30.12.2017 Sprawa została wyjaśniona – na oscyloskopie impulsy ładne bez wypadania a więc to nie czujnik.
Przewód od wtyczki czujnika zakręca na opasce mocującej pod ostrym kątem i niestety prawdopodobnie "męczenie" go podczas pierwszego sprawdzania doprowadziło do jego uszkodzenia typu "iskrzy, raz styka a raz nie". Wypiąłem wiązkę z mocowania tak żeby przewód nie zaginał się i problem zakończył się od razu. Wymiana uszkodzonego odcinka przewodów powinna sprawę załatwić już na stałe.
15.07.2018
Niestety oprócz czujnika problem był jeszcze gdzieś w układzie hamulcowym. Przelutowanie wiązki nie poprawiło sytuacji. Dodatkowo układ podczas pracy ABS-u (bardzo częstej) zapowietrzał się do tego stopnia, że był problem z zatrzymaniem się przed przejściem dla pieszych z prędkości 50km/h. Lewa strona zapowietrzona mocniej, szczególnie lewy tył. Nie wiem co było przyczyną tego stanu. Z wyjętym przekaźnikiem ABS, tak żeby nie działał, zapowietrzanie nie występowało.
W związku z korozją tylnych nadkoli, uszkodzeniami tylnego błotnika i zderzaka, koniecznością wymiany rozrządu, pompy, wszystkich gumowych węży, naprawy ABS-u, ewentualnie pompy hamulcowej, do tego ubezpieczenie i przegląd – całkowite koszty oscylowały wokoło 3500 zł więc nastąpiło wyrejestrowanie pojazdu (demontaż).
- Od: 23 kwi 2009, 11:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości