Strona 1 z 2

Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 27 cze 2009, 14:13
przez missiako
Witam,
szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Interesuje mnie wszystko nt. przeglądu, konserwacji i naprawy tylnych hamulców bębnowych. Co trzeba tam konkretnie wymienić (okładziny?) i jak to najprościej zrobić (pomocne byłyby jakieś zdjęcia).

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 27 cze 2009, 22:19
przez wesoly75
Podpinam sie pod ten temat bo tez mnie to interesuje. Na dniach bede zamawial okladziny i chyba na wszelki wypadek caly zestaw naprawczy. Tez chcialbym wiedziec jak to zrobic.

PostNapisane: 27 cze 2009, 22:42
przez tekknoraver
Jeśli jest podobnie jak w BG to dobrze kupić od razu zestaw naprawczy i można również gumki na cylinderki też :) powymieniać wszystkie sprężynki i inne badziewia i spokój :)

PostNapisane: 28 cze 2009, 11:56
przez missiako
Dzięki tekknoraver. A jest ktoś, kto robił to w BA i zna więcej szczegółów i jakieś przybliżone ceny części?

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 28 cze 2009, 21:01
przez wesoly75
J.W :]

PostNapisane: 28 cze 2009, 21:29
przez hopek
cylinderek kupowałem kosztował ok 50pln trw. Reperaturek nie ma tylko ori i koszt ok 150pln na jeden cylinderek. Tyle ode mnie :)

PostNapisane: 28 cze 2009, 22:33
przez bednar90
Siemka!

Ja mam pytanie związane z bębnami więc piszę tu :D przy odpowietrzaniu hamulców, odpowietrza się tylko przednią oś tak, bo na tylnej osi przy bębnach nie trzeba?

PostNapisane: 28 cze 2009, 22:38
przez sps-snipers
Ja robiłem hamulce tył. Odpowietrza sie cąły uklad zaczynając od tylnego koła najdalszego od pompy hamulcowej a konczy na tym przy pompie. Rozbiórka szczek i reszty banalna jest. W razi e problemów złożenia proponuje otworzyc drugi beben i zobaczyc na wzór :)

PostNapisane: 29 cze 2009, 14:27
przez bednar90
dziękówa! :D najdalszy to prawy tył jak mniemam? :)

PostNapisane: 29 cze 2009, 18:46
przez tekknoraver
Ja dodam żeby nie zapomnieć samoregulatora wcisnąć żeby się złożył,bo u siebie nie mogłem przez to że się rozwarł założyć bębna :P dodam że do BG znalazłem reperaturki u mnie w sklepie i to koszt liczony w złotówkach był :P tylko że mieli na jeden cylinder,na drugi się nie doczekałem :P

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 18 kwi 2011, 18:30
przez jarekrk
powiedzcie mi gdzie kupić jakiś taki cały zestaw naprawczy tych hamulców?
Bo od zimy ciągle mi zapieka się tylne lewe koło i w końcu byłem u mechesa i powiedział mi aby nie kupować pojedyńczych części tylko zestaw cały TRW na oba koła i spoko
ale dzwoniłem do 1 sklepu i oni tylko zestawy mają składające się z sprężynek i uchytów na allegro też nic takiego nie znalazłem.
Albo przynajmniej powiedzcie mi co mam dokupić do takiego zestawu jak on ma w tym sklepie.
tylko szczeki, cylinderki, i rozpieracz ?

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 18 kwi 2011, 18:53
przez flywin
no ale zapiekanie się hamulca nie ma nic do tych sprężynek itp.. tylko samo regulator ręcznego który jest podatny na korozje :P wyciągnąć rozruszać przesmarować najlepiej smarem miedzianymi będzie działać jak talala:P

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 18 kwi 2011, 18:57
przez lord1988_rr
hej.
Co do zrobienia hamulców z tyłu. Mianowicie to prosta sprawa bo robiłem niedawno w swojej Madzi BA a dodam nie jestem mechanikiem. Po ściągnięciu koła ukazuje sie nam cały bęben. Na pokrywie bębna sa dwie sruby, które trzeba wykęcic, żeby pokrywa bębna zeszla. Nastepnie ukazuje sie na cały mechanim hamulców bębnowych czyli: szczeki, spręzynki, cylinderek. Ściągamy spręzynki i wyjmujemy okladziny stare, następnie montujemy nowe wraz z innymi podzespołami czyli spręzynki itp. Ja u siebie musialem poluzować linke od ręcznego, żeby zamknąć bęben(regulator znajduje sie koło ręcznego w kabinie pod gumą). Po założeniu spężynek na szczęki, zamykamy beben po przez dokręcenie śrub.Następnie ustawiamy sobie rękaw:D regulator jest koło ręcznego na kluczyk nr. 10. Po założeniu reguluje sie hamulec i cieszy się jazdą wraz z Madzią:D

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 18 kwi 2011, 21:58
przez lesiux
przy wymianie szczęk polecam wymienić też cylinderki bo mogą się rozcieknąć stare

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 18 kwi 2011, 23:20
przez jarekrk
czyli potrzebuje szczęki,sprężynki i cylinderek

a ten rozpieracz czy coś takiego też występuje w naszych mazdach?


Mi się zapieka koło bez używania ręcznego, także wątpię aby sam regulator to poprawił

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 20 kwi 2011, 14:27
przez Malina
Można gdzieś dostać zestaw sprężynek do przednich hamulców ?
Ile coś takiego kosztuje?

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 20 kwi 2011, 15:13
przez lesiux
w IC powinni mieć, ja rok temu komplet quick brake'a kupiłem za jakieś 20-30zł w lokalnym sklepie, nie pamiętam dokładnie.

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 20 kwi 2011, 15:14
przez lesiux
do skasowania

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 20 kwi 2011, 15:15
przez nicek777
Tez mam problem z hamulcami, szczegolnie reczny na duzej gorze zjedzie nawet mimo zaciagniecia na ostatni zabek. Wogole wydaje mi sie, ze w BA sa strasznie liche hamulce w porwnaniu do innych aut. Miekki pedal hamulca przy hamowaniu. Da sie cos na to poradzic? Tarcze mam jeszce mozliwe, klocki zrobily kilka tysiecy narazie. Moze zmiana plynu hamulcowego pomoze? Bo moj ma co najmniej ze 4 lata juz.

Re: Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

PostNapisane: 23 kwi 2011, 12:42
przez tekknoraver
nicek777 napisał(a):Tez mam problem z hamulcami, szczegolnie reczny na duzej gorze zjedzie nawet mimo zaciagniecia na ostatni zabek. Wogole wydaje mi sie, ze w BA sa strasznie liche hamulce w porwnaniu do innych aut. Miekki pedal hamulca przy hamowaniu. Da sie cos na to poradzic? Tarcze mam jeszce mozliwe, klocki zrobily kilka tysiecy narazie. Moze zmiana plynu hamulcowego pomoze? Bo moj ma co najmniej ze 4 lata juz.

Sam sobie udzieliłeś odpowiedzi ;) możliwe też że zapowietrzone,bo miękki nigdy ni powinien być :)