Strona 1 z 7

Stukanie w prawym przedmim kole przy hamowaniu w madzi

PostNapisane: 25 lut 2006, 19:41
przez dziubek
witam
Pojawil sie problemik w moim nowy nabytku przy mocniejszym hamowaniu slychac dosyc glosne stukanie w prawym przednim kole lub jego okolicach jakby cos walilo ( nie odczuwalne na kole kierownicy ) , gdy hamuje delikatnie to albo nie slychac albo slychac slabo ( w zimym autku np. po nocy tez jest poczatkow cicho) im mocniej i wyzszej predkosci hamuje tym bardziej slychac. Przy skreconych kolach ( na max prawo lub lewo i nacisniecie ostro hamulca – cisza nic nie stuka, rozped na wstecznym i ostre hamowanie takze cisza). Co moze byc nie tak?
Tarcze i klocki sa nowe ( wymienione lato 2005) , tydzien temu robiony przeglad przednie amorki stan ponad 70%

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 25 lut 2006, 21:32
przez farciarz
Pytanie zasadnicze....czy czujesz pukanie na pedale hamulca, bo to że


dziubek napisał(a):Tarcze i klocki sa nowe ( wymienione lato 2005)


Nie oznacza wcale, że coś z tych podzespołów nie dostało w pupę.
Ja miałem sytuację, że po wymianie tarcz i klocków miaem tłuczenie już po trzech miesiącach, ale to z mojej winy bo nie dotarłem właściwie wszystkiego i jeździłem na nowych tarczach od razu hamując jak normalnie. A to był ogromny błąd. Bo powinny się po pierwsze poukładać i podocierać wzajemnie.

Możesz mieć również walniętą końcówkę drążka.

Ale gdubania może być zawsze sporo.

Jedź zwyczajnie na warsztat i Ci powiedzą dokładnie co Twojej Madzi dolega :)

PostNapisane: 25 lut 2006, 23:28
przez dziubek
Co do pedalu hamulca to nic nie plywa i nie czuc na nim stukania. Jesli to koncowka drazka to jakie moga byc koszty – czesc plus robota a mzoe sam dam rade to zrobic??
Co do samego stuku jego czestosc jest proporcjonalna do predkosci lub obrotu kola im wolniej tym zadziej ale jakby mocniej – gdy mocno nacisne hamulec.
Mam problem z zakupem ksiazki typu sam naprawiam swoja madzie ;)
Moze jest gdzie miejsce gdzie warto tego szukac.
Autem nie szarpie i nie sciaga tylko prz hamowaniu niestetki wiec hamuje delikatnie by cos bardziej nie odpadlo.

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 28 lut 2006, 13:16
przez dziubek
No i teraz jest ciag dalszy ;)

Stukanie jakby ustalo tzn czasem tylko przy mocnym hamowaniu odzywa sie stukanie ale zaczyna mi sie wydawac ze dochodzi z okolic tylnego prawego kola i czasme tez slychac przy hamowaniu lub ruszaniu tuz po wyhamowaniu z tamtych okolic odglos jakby tarcia. Czy cos z tylnymi bebnami czy w innym miejscu szukac problemu?

Pozdrowka

dziubek

Stuki CD.

PostNapisane: 3 mar 2006, 20:47
przez dziubek
Stukanie w kole trzyma dalej , bylem na stacji diagnostycznej pozerkac na zawieszenie i reszte dziwnych czesci i wsio jest ok nic luznego itd. Jutro planuje sciagnac kolo i poogladac zacisk od hamulca moze cos wypatrze.
Dzis pojawilo sie cos nowego gdy raptownie dodaje gazu lub ujmuje go czuje takie delikatne pojedyncze pukniecie na kierownicy i jakby z przodu w autku to bylo ??
czyby polskie drogi zaczely robic swoje czy cos innego??

Pozdrawiam

dziubek

PostNapisane: 4 mar 2006, 08:13
przez sadi 323
hehe mamy taką samą madzię, taki sam kolor i taki sam problem. u mnie już w 3 warsztatach sprawdzali i nic nie mogą znaleźć.. już nawet wymienili łożyska ostatnio i dalej nic. cholera wie. pozdro

PostNapisane: 4 mar 2006, 10:02
przez dziubek
Czy w tej twojej tez stuka przy hamowaniu??

Czy to stukanie jest takie glucho plastikowe ale dosc mocne??
Czy masz tez to drugie , pojedyncze pukniecie na kierownicy?
Tez slyszalem opcje o lozysku ale nic nie latalo mialem dzis zerknac do autka ale sniegiem sypnelo wiec chyba bedzie kicha :(

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 4 mar 2006, 14:48
przez sadi 323
właściwie to najbardziej stuka jak sie jedzie na luzie, ale to chyba tylko z powodu tego, że silnika nie słychać, no ale przy hamowaniu też sie wzmacnia. hmm a może u Ciebie to klocki? też tak kiedyś miałem okazało się, że arcze się starły, w sumie moja wina bo yło to akurat po zmianie opon i myślałem że coś jest źle dokręcone. aha a stukanie jest takie hmm.. jak w pociągu tylko troche ciszej:P hehe. hmm puknięcie na kierownicy:> mam szparę między zderzakiem a klapą ale myślę że jak będę zakładał spojler wszystko wróci do normy;p no a mi właśnie wczoraj mazda kompletnie nawaliła. prawdopodonie coś sie koło kata zwaliło i zalało go:/

PostNapisane: 4 mar 2006, 15:52
przez dziubek
U mnie stuka tylko i wylacznie podczas hamowania i cos lekko slychac moment po sciagnieciu nogi z hamulca i to tylko przy jezdzie w przod do tylu pelna cisza , stukanie jest takie glucho plastikowe ale czestotliwosc proporcjonalna do predkosci auta lub obrotow kola
mam jeszcze fabryczne nadkola i myslem ze o nie cos uderza. Tarcze u mnie sa dosyc nowe wymieniane w niemieckim salonie serwisie mazdy latem zeszlego roku ale moze cos klocki sie zle ukladaja sama ich grubosc to jakis 1cm wiec chyba sa jeszcze w miare. W jaki sposob powiazujesz pojedyncze pukniecie na kierwonicy ze szpara?? Tez u mnie taka wystepuje :(

Pozdrawiam

dziubek

PostNapisane: 4 mar 2006, 18:02
przez sadi 323
hehe nie powiązuje tylko nie wiedziałem o co chodzi z tym puknięciem na kierownicy;p a myślałem że Tobie w tym coś o to chodzi;p hehe najlepiej byłoby zrobić badlooka co zresztą chyba nie jest złym pomysłem:D tylko.. pomysłów to ja mam ho ho tylko skąd tu kasy natrzepać;p trzeba będzie się gdzieś do robótki w wakacje zaciągnąć i wtedy można wkładać porządnie;p

PostNapisane: 5 mar 2006, 00:46
przez dziubek
Ojj u mnie bad look odpada wole by pozostala taka jak jest nie przepadam za takimi udziwnieniami ;)
Wolabym dodac troche mocy silnikowi ale to nie tdi (wiec chip odpada :) ) moze kiedys zamienie ja na BA 2.0 V6 ;)
Pozatym jak wsio dobrze pojdzie to dostanie jakies fajne butki tzn alumki 15 lub 16 zaleznie od finasow bo mam autko od emeryta ;) pierwszy wlascicciel mial 55 lat jak ja kupil co widac po tym ze wrzucil do fki oponki 13 ktore mam i kazda jest przez niego podpisana kolpaki byly takze ;)

Pozdrawiam

dziubek

PS> Czy da sie gdzies dorwac jeden orginalny kolpak mazy do felgi 13 na zime??

PostNapisane: 5 mar 2006, 01:04
przez GofNet
dziubek napisał(a): Czy da sie gdzies dorwac jeden orginalny kolpak mazy do felgi 13 na zime ??
Sprawdzałeś na Allegro ??

PostNapisane: 5 mar 2006, 01:30
przez dziubek
Tak zerkalem ale nic oryginalnego i tymbardziej takiego jak mi zostaly te 3szt ( bo 4 odpadl wlasnie w pierwszej trasie) nie znalazlem

PostNapisane: 5 mar 2006, 17:20
przez GofNet
Przejedź się na jakiś duży bazara motoryzacyjny. W Łodzi jest taki, ale i w całej Polsce też są porozrzucane. Ja maskę tak kupowałem, bo na Allegro i szrotach też nie mogłem kupić.

Zerknij jeszcze na to:
<czytaj> Allegro – emblematy i kołpaki do Mazdy

Powodzenia
..::GofNet::..

PostNapisane: 9 mar 2006, 23:12
przez czepik
Odnosnie stukania – wczoraj rozwiazalem ten problem:)
byl identyczny – przy hamowaniu slychac bylo lekkie gluche pukanie a dodakowo skrzypienie, jakby jakas guma ocierala. Pojawilo sie to po ok tygodniu po wymianie sworznia i koncowki drazka wlasnie z prawej strony. Mechaniory szukali przeszlo 3h – przetoczyli tarcze bo nosila slady ocierania na rancie i nic. okazalo sie ze powodem jest urwany lacznik stabilizatora wlasnie z prawej strony. Po zalozeniu nowego cisza!!nic nie piszczy i nie stuka. Na stabilizatorze byly slady ocierania ale nie doszlismy o co dokladnie. Wazne ze ustapilo:)
pozdrawiam

PostNapisane: 12 mar 2006, 00:43
przez dziubek
Witam

Dzis rozwiazal sie moj problemik moze nie do konca ale...

Elementem stukajacym okazal sie zacisk od hamulca tzn ten metalowy uchwyt – brak w nim jedenj sruby mocujacej i przy hamowaniu mocniejszym zaczyna on podskakiwac – dopiero w poniedzialek mam nadzieje uda mi sie kupic i wpasowac srube ( jestem ciekaw kiedy mogla wypasc bo jest dosyc dluga ponad 8,5cm) a stukajacym elementem na kierownicy okazala sie wybita galka przy lewym kole ( od ukladu kierowniczego) taka dosyc krotka jestem ciekaw ile bedzie mnie to malenstwo kosztowac bo wymiena samodzielna bedzie raczej bez problemu – tylko czy potem konieczne jest ustawianie zbieznosci? ( gdy np. oznacze ta sama odleglosc wg. starej galki? )
Aha teraz pytanie o centraly zamek i szyby elektryczne i ..– czy central powinien sie zamykac ryglowac gdy zamykam rygiel od wnetrza by zamknac cale auto czy mazda tego nie ma (oraz ryglowanie gdy zamykam auto kluczyniem drugi raz i tzrymam nie zauwazam roznicy) (gdy sciagalem tapicerke w przednich drzwiach podczas wrzucania glosnikow znalazlem luzna wiazke kabli i zlaczka ( w drzwiach kierowcy) albo 4 albo 6 pinowa teraz dokladnie nie pamietam oraz czy otwierajac drzwi od paszera drzwi od kierowcy pozostaja zamkniete czy mam cos nie tak?? ( otwierajac od strony kierowcy wsio jest ok ),
czy jest mozliwe wykorzystanie w madzi alarmu z ukladem domykania szyb elektrycznych?
I jak to jest z tym podswietlaniem klamek gdzie sa te zaroweczki chetnie bym to uruchomil ;)

A dodam jeszcze jedna ciekawostke – wlasnie politrazowalem sobie madzie i spalanie wyszlo mi 7,32l na 100km tankuje tylko i wylacznie na shelu – jazda tryb mieszany miejsko-pozamiejski z min 20km-40km z wlaczona klima dla odparowiania szyb o poranku lub z wieczora.

Pozdrawiam

dziubek

PostNapisane: 12 mar 2006, 01:01
przez siwy_dymek
dziubek napisał(a):rak w nim jedenj sruby mocujacej i przy hamowaniu mocniejszym zaczyna on podskakiwac – dopiero w poniedzialek mam nadzieje uda mi sie kupic i wpasowac srube ( jestem ciekaw kiedy mogla wypasc bo jest dosyc dluga ponad 8,5cm)


koszt 28zl -to sie nazywa zestaw naprawczy! Musialem kupic, bo brakowalo u mnie plmby i sprezyny rozpierajacej na jendym zacisku! W komplecie za 4 bolce-sruby (jesli myslisz oczym ja mysle) oraz 2xplomba i 2 razy sprezyna! Raczej samo wypasc nei moglo, ktos Ci musial nei zalozyc przy wymianie np. klockow!
Galka w dobrym zamienniku to z tego co pamietam jakies 40zl!
U mnie otwierajac czy to od pasazera czy bagaznik otwiera wszystkie zamki! W srodku mam przycisk zamykania zamkow i rygluje wszystkie drzwi! Podswietlanie zamkow to przy samym zamku chyba jest! trzeba chyba klamke wymontowac! 2 srubki od wewnatrz i troche robotki zrecznosciowej, trudne dojscie!

PostNapisane: 12 mar 2006, 01:18
przez dziubek
Hmm srube mysle dopasowac u mnie w sklepie metalowym ( jest ze sporym wyborem i mysle ze taka sruba wyjdzie mnie max 1zl – cena na wage ;) ) mam taka sama na wzor tylko ze zwyklym gwintem a nie drobnym jak ma byc w tym w aucie a klocki i tarcze byly zmieniane jeszcze przez niemca latem w zeszlym roku wiec moze wtedy. Co do tej galki jest jakis konkretny producent tej czesci ??
Gdy otwieram bagaznik kluczykiem central tez sie nie otwiera myslem ze to norma – hmm – czyli moge meic cos wlaniete.
Ten przycisk ryglowaniana zamkow to osobny przycisk w podlokietniku czy ten przy klamce?

A z podswietlaniem poczekam az sie ociepli by mi paluchy nie zamarzly jak ostatnio przy glosnikach ;)

PostNapisane: 12 mar 2006, 01:50
przez siwy_dymek
Jesli chodzi o srube, to myslalme ze Ci chodiz o cos innego (o takei dwa sworznie-bolce)-sa tylko w zestawach! Co do galki, no to moze z 555cos maja, dobra firma, ale tak czy siek, mysle ze mozesz sie pokusic o jakis drozszy zamiennik, bo to nei jest raczej drogie, a wazne zeby guma byla dobrej jakosci! Spytaj sie w sklepie co polecaja! Przycisk ryglowania przy klamce!

PostNapisane: 12 mar 2006, 02:05
przez dziubek
Mi chodzilo sa 2 sruby jedna dluzsza ( tej akurat nie ma jest u gory) a krotsza na dole trzymaja caly zacisk . Popytam o to 555 od galkie ( choc ja nie mam tam zadnej gumy to nie za dlugi stalowy element ;) )
A co do centrala wynika ze z moim cos nie tak jest i bede musial w nim pokopac :(

A wiesz moze jak wyglada sprawa domykania szyb na wyjetym kluczyku gdy podepnie sie alarm z taka funkcja?