Pukanie/stukanie przy naciskaniu na hamulec
tez nie mam pojecia moze chodzi o to zeby klocki nie zapielky się na zacisku ja wyjolem ta pojedycza od strony zacisku (nie od toczka) i przestalo pukac
Pozdr.
Siera
Pozdr.
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
ja u siebie rozebrałem cały zacisk przesmarowałem tłoczek smarem do tloczkow reszte zacisku smarem miedziowym+nowe gumki+czyszczenie prowadnic+nowe druciki trzymajace klocki i nie stukało moze tydzien, dwa i znowu stuka
- Od: 24 lip 2008, 17:00
- Posty: 101
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6
To Wojtek masz tak samo jak ja mi tez pomoglo na chwile a potem od nowa to samo, jutro wyjme blaszki i zobacze czy pomoglo.
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
jak będziesz rozkręcał obfotografuj to może cos sie wymyśli
Pozdr.
Siera
Pozdr.
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Czesc. Musze przyznac ze humor mi dopisuje bo smar miedziowy pomogl. Dorzuce potem fotorelacje Jechalem przed chwilka i naciskajac ten srodkowy...pedal-CISZA (dla mnie szok) dzwięki ktore dokuczaly mi od 2 miesiecy dzisiaj jak reka odjął. Praktycznie miedzy kazda blaszke,klocek,zacisk dawalem ten srodek i pomoglo w ogole ci panowie co mi na poczatku robili hamulce spartaczyli robote. Gdy kupilem mazde to nie za bardzo wiedzialem co jak gdzie ale dzieki wam udalo mi sie mysle zrobic te hamulce jak nalezy.Pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
hehe
nie ma problemów nie do rozwiazania pozdrawiam i równiez gratuluje rozwiazania problemu
a skoro mówiesz ze blaszki po nasmarowaniu nie trzeba wyjmowac to zabieram sie za szlifowanie moich i nabycie smaru miedzianego ja tymczasowo zastosowalem WD40
Pozdr.
Siera
nie ma problemów nie do rozwiazania pozdrawiam i równiez gratuluje rozwiazania problemu
a skoro mówiesz ze blaszki po nasmarowaniu nie trzeba wyjmowac to zabieram sie za szlifowanie moich i nabycie smaru miedzianego ja tymczasowo zastosowalem WD40
Pozdr.
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Zgodnie z obietnica dorzucam fotorelacje.(moze sie komus przydac gdyby chcial zmieniac klocki i tarcze) U mnie blaszki sa w niezłym stanie rdzy nie bylo ale mimo wszystko wyczyscilem je.
Na poczatku proponuje kupic taki środek(smar miedziany) ,wd40,szmatka i co kto woli
Zacisk prawa strona(wiadome wyciagamy sprezynki i 2 hm nazwijmy to bolce)
Jak widac blaszki sa u mnie w niezlym stanie ale gdyby bylo duzo rdzy to polecam je dokladnie wyczyscic(łącznie z ta co jest malowana na czarno)
Gdy wyczyscimy blaszki,klocki,tarcze z rdzy to polecam psiknac w kazde miejsce gdzie jest laczenie ZACISK-BLASZKA-KLOCKI smarem miedzianym ale z rozsadkiem nie za duzo
Ja jeszcze rozmontowalem zacisk i wyczyscilem prowadnice , smar grafitowy wrecz niezbedny aby nam zacisk plynnie pracowal a nie byl zapieczony.
Gdy skocnzymy to klocki i reszta wracaja na swoje miejsce aha trzeba uwazac zeby ten smar nie polecial na tarcze bo moz enie byc halo.
Po zamontowaniu wyglada to tak (gdzie niegdzie widac ten smar miedziany – z tego co pisze na opakowaniu to woda go nie wyplucze ale jak to bedzie okaze sie w praniu a raczej jeździe)
Zeszlo mi z tym wszystkim 2h , smar kosztuje 21zl ,firma MOTIP
Dzieki za pomoc i pozdrawiam
Pozostalo mi juz tylko rozwiazac problem łancuszka wszelka pomoc wskazana
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 08#1471708
Aha małe pytanko gdy przy wciskaniu sprzegla cos piszczy to jakim srodkiem nasmarowac mocowanie pedlau lub sprezyne powrotna psiknalem wd40 ale nie pomoglo.Pzdr
Na poczatku proponuje kupic taki środek(smar miedziany) ,wd40,szmatka i co kto woli
Zacisk prawa strona(wiadome wyciagamy sprezynki i 2 hm nazwijmy to bolce)
Jak widac blaszki sa u mnie w niezlym stanie ale gdyby bylo duzo rdzy to polecam je dokladnie wyczyscic(łącznie z ta co jest malowana na czarno)
Gdy wyczyscimy blaszki,klocki,tarcze z rdzy to polecam psiknac w kazde miejsce gdzie jest laczenie ZACISK-BLASZKA-KLOCKI smarem miedzianym ale z rozsadkiem nie za duzo
Ja jeszcze rozmontowalem zacisk i wyczyscilem prowadnice , smar grafitowy wrecz niezbedny aby nam zacisk plynnie pracowal a nie byl zapieczony.
Gdy skocnzymy to klocki i reszta wracaja na swoje miejsce aha trzeba uwazac zeby ten smar nie polecial na tarcze bo moz enie byc halo.
Po zamontowaniu wyglada to tak (gdzie niegdzie widac ten smar miedziany – z tego co pisze na opakowaniu to woda go nie wyplucze ale jak to bedzie okaze sie w praniu a raczej jeździe)
Zeszlo mi z tym wszystkim 2h , smar kosztuje 21zl ,firma MOTIP
Dzieki za pomoc i pozdrawiam
Pozostalo mi juz tylko rozwiazac problem łancuszka wszelka pomoc wskazana
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 08#1471708
Aha małe pytanko gdy przy wciskaniu sprzegla cos piszczy to jakim srodkiem nasmarowac mocowanie pedlau lub sprezyne powrotna psiknalem wd40 ale nie pomoglo.Pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Tak jak na przed ostatnim zdjęciu.Jedna idzie od strony eee felgi(ta z dzurką), a od strony wachacza najpierw ta pokryta farba potem ta cala blyszczaca a ta połówka dajesz tam gdzie tuleja dociska klocki.Pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Night napisał(a):Aha małe pytanko gdy przy wciskaniu sprzegla cos piszczy to jakim srodkiem nasmarowac mocowanie pedlau lub sprezyne powrotna psiknalem wd40 ale nie pomoglo.Pzdr
Witam ja piskam silikonem w sprayu raz na rok pomaga
Dzięki za fotorelację.Pozdrawiam
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
...witam Wszystkich ,mazde mam od niedawna i ostatnimi czasy walcze z hamulcami ... mam ten sam problem , z moim stukotem walczy mechanik ( przy pierwszej awarii postanowiłem swoje nowe autko powierzyć w "fachowe rece" ) , efekt taki : za tarcze i klocki sie już wykosztowałem a stukot dalej słychać....więc jeżdzę do "majstra" co dwa dni i zostawiam madzie --bo nadal stuka . Dziś po kolejnej ( chyba już z 5-tej ), wizycie odebrałem wóz i co ? nadal stukot . Postanowiłem więc sam se to rozkręcić , na wstępie zauwazylem brak owych blaszek za klockami ,,,jutro jade znowu do mechanika . Jak juz się fochowiec upora to opiszę co i jak .. Pozdrawiam ......
pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2009, 22:13
- Posty: 7
- Skąd: bytom
- Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.
Siema
Opisz jak stuka i w jakich momentach hamowania przy jakiej prędkości ?
Night:
hmmm moze w 323 sa inaczej bo w instrukcji do mx-3 jest mniej wiecej tak
Ale wycięcia w blaszkach się zgadzają więc pewnie to jakaś rożnica konstrukcyjna miedzy 323 a mx-3
Pozdr.
Siera
Opisz jak stuka i w jakich momentach hamowania przy jakiej prędkości ?
Night:
hmmm moze w 323 sa inaczej bo w instrukcji do mx-3 jest mniej wiecej tak
Ale wycięcia w blaszkach się zgadzają więc pewnie to jakaś rożnica konstrukcyjna miedzy 323 a mx-3
Pozdr.
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Witam , więc na zimnych klockach jest ok , żadnych stuków wyczuwam tylko takie delikatne "pływanie" pedału przy delikatnym dołożeniu nogi ( jakby ABS na lodzie ) , ale bardzo delikatnie . Po ok.10 min jazdy zaczyna się stukot , ale tylko przy delikatnym dohamowywaniu ( np. dojazd w korku do swiateł ). Natomiast po jakiś 20 min. , gdy klocki,tarcze się rozgrzeją stuka na dojezdzie jak i w pierwszych sekundach ruszania , czasem też pojawi sie " niewinny pisk" . Prędkość przy jakiej pojawia się stuk-puk , to ok 20km i czym wolniej (mniej) , tym głośniej . Cały problem pojawia się gdy delikatnie zwalniam , dlatego też mój sposób jazdy to : zerknięcie w lusterko ( czy aby ktoś nie jest za blisko ) , i pedał na maxa --Wtedy jest cichutko , ale ile można tak jeżdzić ...
p.s. jak myślicie dostane gdzieś same blaszki ?
p.s. jak myślicie dostane gdzieś same blaszki ?
pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2009, 22:13
- Posty: 7
- Skąd: bytom
- Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.
hehe
dokładnie tak samo robiłem
Proponuje looknąć w góre tego wątku magiczne rzecz która jak sądze pomoże to dobre przeczyszczenie i smar miedziany, zoba na fotoreacje jak zrobił to Night
Pozdro
Siera
dokładnie tak samo robiłem
Proponuje looknąć w góre tego wątku magiczne rzecz która jak sądze pomoże to dobre przeczyszczenie i smar miedziany, zoba na fotoreacje jak zrobił to Night
Pozdro
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Hej.
Zaciski w mx3 i 323f sa podobne(chyba nie masz jednej blaszki a ta jedna jest innego ksztaltu), jezeli chodzi o stukanie to ralfZ5 luknij wczesniej zmagalismy sie z tym problemem ,hm koszt blaszek cos kolo 50zl i sprawdz zeby dobrze wszystko zlozyc, tak apropo dzieki siera za manuala przyda sie:D.Pzdr
Zaciski w mx3 i 323f sa podobne(chyba nie masz jednej blaszki a ta jedna jest innego ksztaltu), jezeli chodzi o stukanie to ralfZ5 luknij wczesniej zmagalismy sie z tym problemem ,hm koszt blaszek cos kolo 50zl i sprawdz zeby dobrze wszystko zlozyc, tak apropo dzieki siera za manuala przyda sie:D.Pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Ja nie kupowalem zestawu ale z tego co znajomy zmienial w 626 to kupowal w FOTA-ie a w intercars Rzeszow chyba tez sa.pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
...dzięki Panowie . Puki co to do końca tygodnia mam nawał i umówiłem się z mechaniorem na przyszły tydzień , a do tego czasu siłą rzeczy muszę przejeżdzić ze stukaniem i hamowaniem "na wariata" . Mam więc trochę czasu by się zaopatrzyć w owe blaszki .
Night , pisałeś że nie kupowałeś zestawu ,,, ale też (wcześniej) że masz nowe gumy i blaszki , czy zdradzisz mi jak nabyłeś nowe blaszki ? Pozdro
Night , pisałeś że nie kupowałeś zestawu ,,, ale też (wcześniej) że masz nowe gumy i blaszki , czy zdradzisz mi jak nabyłeś nowe blaszki ? Pozdro
pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2009, 22:13
- Posty: 7
- Skąd: bytom
- Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.
hehe to pomylka gdzies tam jest kupowalem nowe gumy do zacisku cos 30zl stoja bo stare byly w marnym stanie po wymianie zacisk zaczal sie ruszac a nie stal w miejscu,co do blaszek to jedynie je dobrze wyczyscilem z rdzy itp.pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość