Pukanie/stukanie przy naciskaniu na hamulec

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez siera » 7 wrz 2009, 13:22

tez nie mam pojecia moze chodzi o to zeby klocki nie zapielky się na zacisku :) ja wyjolem ta pojedycza od strony zacisku (nie od toczka) i przestalo pukac

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez W_o_j_T_e_K » 7 wrz 2009, 14:03

ja u siebie rozebrałem cały zacisk przesmarowałem tłoczek smarem do tloczkow reszte zacisku smarem miedziowym+nowe gumki+czyszczenie prowadnic+nowe druciki trzymajace klocki i nie stukało moze tydzien, dwa i znowu stuka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Postprzez Night » 7 wrz 2009, 21:54

To Wojtek masz tak samo jak ja mi tez pomoglo na chwile a potem od nowa to samo, jutro wyjme blaszki i zobacze czy pomoglo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 8 wrz 2009, 07:09

jak będziesz rozkręcał obfotografuj to może cos sie wymyśli :)

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 8 wrz 2009, 14:18

Czesc. :D Musze przyznac ze humor mi dopisuje bo smar miedziowy pomogl. Dorzuce potem fotorelacje Jechalem przed chwilka i naciskajac ten srodkowy...pedal-CISZA (dla mnie szok) dzwięki ktore dokuczaly mi od 2 miesiecy dzisiaj jak reka odjął. Praktycznie miedzy kazda blaszke,klocek,zacisk dawalem ten srodek i pomoglo w ogole ci panowie co mi na poczatku robili hamulce spartaczyli robote. Gdy kupilem mazde to nie za bardzo wiedzialem co jak gdzie ale dzieki wam udalo mi sie mysle zrobic te hamulce jak nalezy.Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 8 wrz 2009, 14:35

hehe
nie ma problemów nie do rozwiazania pozdrawiam i równiez gratuluje rozwiazania problemu :)
a skoro mówiesz ze blaszki po nasmarowaniu nie trzeba wyjmowac to zabieram sie za szlifowanie moich ;) i nabycie smaru miedzianego ;) ja tymczasowo zastosowalem WD40

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 8 wrz 2009, 15:27

Zgodnie z obietnica dorzucam fotorelacje.(moze sie komus przydac gdyby chcial zmieniac klocki i tarcze) U mnie blaszki sa w niezłym stanie rdzy nie bylo ale mimo wszystko wyczyscilem je.

Na poczatku proponuje kupic taki środek(smar miedziany) ,wd40,szmatka i co kto woli
Obrazek


Zacisk prawa strona(wiadome wyciagamy sprezynki i 2 hm nazwijmy to bolce)
Obrazek

Jak widac blaszki sa u mnie w niezlym stanie ale gdyby bylo duzo rdzy to polecam je dokladnie wyczyscic(łącznie z ta co jest malowana na czarno)
Obrazek

Gdy wyczyscimy blaszki,klocki,tarcze z rdzy to polecam psiknac w kazde miejsce gdzie jest laczenie ZACISK-BLASZKA-KLOCKI smarem miedzianym ale z rozsadkiem nie za duzo
Obrazek

Obrazek

Ja jeszcze rozmontowalem zacisk i wyczyscilem prowadnice , smar grafitowy wrecz niezbedny aby nam zacisk plynnie pracowal a nie byl zapieczony.

Gdy skocnzymy to klocki i reszta wracaja na swoje miejsce aha trzeba uwazac zeby ten smar nie polecial na tarcze bo moz enie byc halo.

Po zamontowaniu wyglada to tak (gdzie niegdzie widac ten smar miedziany – z tego co pisze na opakowaniu to woda go nie wyplucze ale jak to bedzie okaze sie w praniu a raczej jeździe)
Obrazek

Zeszlo mi z tym wszystkim 2h , smar kosztuje 21zl :) ,firma MOTIP
Dzieki za pomoc i pozdrawiam

Pozostalo mi juz tylko rozwiazac problem łancuszka wszelka pomoc wskazana
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 08#1471708

Aha małe pytanko gdy przy wciskaniu sprzegla cos piszczy to jakim srodkiem nasmarowac mocowanie pedlau lub sprezyne powrotna psiknalem wd40 ale nie pomoglo.Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 15 wrz 2009, 10:42

siema
a jeszcze takie małe pytanie co do tych blaszek w jakiej kolejności miałes je włożone i które po której stornie :) ????

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 15 wrz 2009, 17:13

Tak jak na przed ostatnim zdjęciu.Jedna idzie od strony eee felgi(ta z dzurką), a od strony wachacza najpierw ta pokryta farba potem ta cala blyszczaca a ta połówka dajesz tam gdzie tuleja dociska klocki.Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez Sabat » 15 wrz 2009, 18:48

Night napisał(a):Aha małe pytanko gdy przy wciskaniu sprzegla cos piszczy to jakim srodkiem nasmarowac mocowanie pedlau lub sprezyne powrotna psiknalem wd40 ale nie pomoglo.Pzdr



Witam ja piskam silikonem w sprayu raz na rok pomaga :)
Dzięki za fotorelację.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Night » 15 wrz 2009, 19:51

Oka dzieki za rade wd40 niestety nie pomaga sprobuje silikonem w sprayu.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez ralfZ5 » 15 wrz 2009, 22:52

...witam Wszystkich ,mazde mam od niedawna i ostatnimi czasy walcze z hamulcami ... mam ten sam problem , z moim stukotem walczy mechanik ( przy pierwszej awarii postanowiłem swoje nowe autko powierzyć w "fachowe rece" <glupek2> ) , efekt taki : za tarcze i klocki sie już wykosztowałem a stukot dalej słychać....więc jeżdzę do "majstra" co dwa dni i zostawiam madzie --bo nadal stuka . Dziś po kolejnej ( chyba już z 5-tej ), wizycie odebrałem wóz i co ? nadal stukot . Postanowiłem więc sam se to rozkręcić , na wstępie zauwazylem brak owych blaszek za klockami ,,,jutro jade znowu do mechanika . Jak juz się fochowiec upora to opiszę co i jak .. Pozdrawiam ......
<faja>
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 22:13
Posty: 7
Skąd: bytom
Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.

Postprzez siera » 16 wrz 2009, 07:11

Siema
Opisz jak stuka i w jakich momentach hamowania przy jakiej prędkości :) ???

Night:
hmmm moze w 323 sa inaczej bo w instrukcji do mx-3 jest mniej wiecej tak :)

Obrazek
Ale wycięcia w blaszkach się zgadzają więc pewnie to jakaś rożnica konstrukcyjna miedzy 323 a mx-3 :)

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez ralfZ5 » 16 wrz 2009, 13:23

Witam , więc na zimnych klockach jest ok , żadnych stuków wyczuwam tylko takie delikatne "pływanie" pedału przy delikatnym dołożeniu nogi ( jakby ABS na lodzie ) , ale bardzo delikatnie . Po ok.10 min jazdy zaczyna się stukot , ale tylko przy delikatnym dohamowywaniu ( np. dojazd w korku do swiateł ). Natomiast po jakiś 20 min. , gdy klocki,tarcze się rozgrzeją stuka na dojezdzie jak i w pierwszych sekundach ruszania , czasem też pojawi sie " niewinny pisk" . Prędkość przy jakiej pojawia się stuk-puk , to ok 20km i czym wolniej (mniej) , tym głośniej . Cały problem pojawia się gdy delikatnie zwalniam , dlatego też mój sposób jazdy to : zerknięcie w lusterko ( czy aby ktoś nie jest za blisko ) , i pedał na maxa --Wtedy jest cichutko :D , ale ile można tak jeżdzić ... :(
p.s. jak myślicie dostane gdzieś same blaszki ?
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 22:13
Posty: 7
Skąd: bytom
Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.

Postprzez siera » 16 wrz 2009, 17:17

hehe
dokładnie tak samo robiłem :)
Proponuje looknąć w góre tego wątku magiczne rzecz która jak sądze pomoże to dobre przeczyszczenie i smar miedziany, zoba na fotoreacje jak zrobił to Night

Pozdro
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 16 wrz 2009, 22:16

Hej.
Zaciski w mx3 i 323f sa podobne(chyba nie masz jednej blaszki a ta jedna jest innego ksztaltu), jezeli chodzi o stukanie to ralfZ5 luknij wczesniej zmagalismy sie z tym problemem ,hm koszt blaszek cos kolo 50zl i sprawdz zeby dobrze wszystko zlozyc, tak apropo dzieki siera za manuala przyda sie:D.Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 17 wrz 2009, 08:49

a gdzie dostać te blaszki do mx-3 bo oglądałem intercars i blaszki od nich wyglądają zupełnie inaczej ??

Pozdr.
Siera
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 10:55 przez siera, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 17 wrz 2009, 09:43

Ja nie kupowalem zestawu ale z tego co znajomy zmienial w 626 to kupowal w FOTA-ie a w intercars Rzeszow chyba tez sa.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez ralfZ5 » 17 wrz 2009, 13:39

...dzięki Panowie . Puki co to do końca tygodnia mam nawał i umówiłem się z mechaniorem na przyszły tydzień , a do tego czasu siłą rzeczy muszę przejeżdzić ze stukaniem i hamowaniem "na wariata" <glupek2> . Mam więc trochę czasu by się zaopatrzyć w owe blaszki .
Night , pisałeś że nie kupowałeś zestawu ,,, ale też (wcześniej) że masz nowe gumy i blaszki , czy zdradzisz mi jak nabyłeś nowe blaszki ? :D Pozdro <peace>
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 22:13
Posty: 7
Skąd: bytom
Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.

Postprzez Night » 17 wrz 2009, 17:04

hehe to pomylka gdzies tam jest kupowalem nowe gumy do zacisku cos 30zl stoja bo stare byly w marnym stanie po wymianie zacisk zaczal sie ruszac a nie stal w miejscu,co do blaszek to jedynie je dobrze wyczyscilem z rdzy itp.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323