Pukanie/stukanie przy naciskaniu na hamulec

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ralfZ5 » 15 paź 2009, 18:26

....no i lipa , blaszki znalazlem na szrocie ( 20 pln dałem ) , wmontowałem i cicho bylo przez dwa dni . Zastanawia mnie jedna rzecz , mianowicie gdy wkładamy nową tarcze to jest luzna z powodu tego że to sruby koła ją własciwie dociskają , ale czy gdy niedokręconą tarczę nałożę na śruby i próbuję pokręcić w rękach to mam taki minimalny luz ( pokręcić oczywiście w kierunku jazdy i spowrotem ) . Czy ten luz jest bo musi być , a może śruby na których spoczywa tarcza są już zbyt cieńkie ?. Przy bardziej dynamicznych ruchach ( przód – tył ) , występuje wręcz powiedziałbym identyczne pukanie jak te dochodzące z kabiny podczas hamowania ..... Z chęcią potestuje nakładając jakieś hmmmm tulejki na sruby ,,,,, macie jakieś pomysły czym zniwelować ten luz ? .. . Czy u was tez tak jest ... Co myslicie ? Pozdrawiam .
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:13
Posty: 7
Skąd: bytom
Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.

Postprzez Night » 15 paź 2009, 22:49

ten minimalny luz ma kazdy gdy dokrecisz kola to zniknie a jezeli chodzi o pukanie dawales smar miedziowy? ja odkad rozwiazalem problem ok miesiac temu mam cisze w samaochodze i nic mi nie puka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 09:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 16 paź 2009, 06:09

ten luz to normalka :) jak nalozysz kolo i dokrecisz to luzu nie ma ;)
kup smar miedziowy jak napisal Night ew zrob zdjecie jak wygladaja blaszki moze troche papierem je przejedz, ale jak po montazu nie bylo pukania to na 99% po posmarowaniu bedzie ok daj relacje czy podzialalo ;P

Pozdrowiam
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 19:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez mlody1921 » 16 paź 2009, 10:20

Ja niemasz czasem luzu na prowadnicy zacisku ?? mże to wynikać z tego że jak ma luz to przy naciśnieciu hamulca delikatnie sie przemieści zacisk na prowadnicy i delikatnie stuknie może to głupie ale wart sporbować
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2378 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 16 paź 2009, 10:23

Ja niemasz czasem luzu na prowadnicy zacisku ?? mże to wynikać z tego że jak ma luz to przy naciśnieciu hamulca delikatnie sie przemieści zacisk na prowadnicy i delikatnie stuknie może to głupie ale wart sporbować
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2378 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez ralfZ5 » 17 paź 2009, 17:59

sir siera – jasne że wyczysciłem te blaszki zanim je wrzucilem . A smar miedziowy to sobie kupiłem od razu gdy zaczołem walczyć z pukaniem . Wszystko zresztą robiłem tak jak od początku wątku można sobie wyczytać . Jedynie to zostało mi zrobienie krok po kroku renowacjii jak na prezentacjii holendra – – Porobie foto i jak pomoże to wrzuce . Pozdrawiam.
ps. mlody1921 , mam nadzieję ze się mylisz , mechanik mi to samo powiedział a to oznacza zakup nowego zacisku ( a raczej 2 – no bo jak tu jedną stronę wymieniać )
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:13
Posty: 7
Skąd: bytom
Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.

Postprzez siera » 17 paź 2009, 21:51

moze zeby nie robic od poczatku takich kosztow z tym zaciskiem sie jeszcze wstrzymaj moze nowe tulejki ??? i ew. gumki
a w jakim miejscu ma byc ten looz ??? zrob zdjecia i narysuj w ktorym miejscu mialo by to byc. Wedlug mnie to troche dziwne ;)

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 19:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez ralfZ5 » 22 paź 2009, 16:30

...zacisk skrupulatnie wyczysciłem , nowe gumy z reperaturki , odpowiednie smary ( do gumy , miedziowy ) , i przestało pukać ;) , fajnie i cichutko . jedyne co to pozostało pulsowanie pedału i pojawiło się bicie na kierownicy , tarcze oczywiście nowe i po sprawdzeniu wyszło że proste . Reasumując piasta z łożyskiem została ..... hmmm ciężka sprawa , znalazlem na szrocie gościu ma ale mówi że jest do BG i 120Pln sobie życzy , czy to mi spasuje do BA ? , czy warto używane ? , jak można taką piaste sprawdzić czy jest dobra ? , nowa ok 300 pln.
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:13
Posty: 7
Skąd: bytom
Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.

Postprzez siera » 22 paź 2009, 18:29

jak odbijanie to zobacz czy ten zacisk łatwo porusza się po tych tulejach, powinien dość lekko za pomoca reki dac sie przesunac. Jak sie nie daje to: wiecej smaru miedzy tulejke a gume

Albo za ciasne gumki ;P mozna dobrze przeczyscic to miejsce w zacisku w ktore wchodza gumki bo jak tam jest za wastko to za bardzo gumki zaciskaja sie na tulejkach i nie ma jak sie przesówać ;)
ja kupilem nowe gumki ale za ciasno siedzialy i wymienilem na stare zostawilem tylko nowe tulejki przesmarowałem i wszystko przestalo odbijac ;)
jak by cos bylo nie jasne pisz postaram sie to jasniej opisac ;) teraz nie mamspecjalnie czasu ;P

Pozdorwki
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 19:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez ralfZ5 » 28 paź 2009, 17:59

, kupiłem piaste razem z zwrotnicą na szrocie --70 Pln + 2 browarki :D , i cisza ;P w końcu <jupi> , , Dzięki Panowie za pomoc ... :]
Pozdrawiam.
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:13
Posty: 7
Skąd: bytom
Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.

Postprzez siera » 28 paź 2009, 18:54

a ma ktoś pomysł czy jak mam pukanie na bardzo drobnych nierównościach w prawym kole to sworzeń, poduszka czy amor ???

Pozdrowki
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 19:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 30 paź 2009, 16:30

hm moze nie poduszka a lozysko gornego mocowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 09:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 31 paź 2009, 12:22

nie wiem łozyska by pukały na wybojach ???

Pozdrowki
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 19:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 10 lis 2009, 14:45

ciezko powiedziec ja zmienilem lozysko a okazaly sie laczniki :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 09:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez Kotul » 16 lis 2009, 23:08

Witam
Panowie jestem posiadaczem mazdy 323f bg mam taki problem że jak jadę powoli i skręcam (np jak wyjeżdżam z jakiejś uliczki na główną droge czyli ostry skret) to mi coś strzela czy jest to [waaaco?] ?? pytanie drugie stuka mi na dołach czy są to tuleje ??
Proszę o pomoc
Jedź albo giń
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 14:26
Posty: 12
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r

Postprzez Night » 17 lis 2009, 00:32

Czesc.
Prawdopodobnie łaczniki stabilizatora miałem podobnie a 2 problem to sworzeń wachacza ale musisz dokladniej opisac jak stuka i gdzie jak sworzen jest wybity to latwo to sprawdzic na stacji diagnostycznej.Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 09:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 17 lis 2009, 07:14

siema
łącznik już wymieniłem :) wczoraj wyjąłem kolumnę mam wrażenie że to łożysko amortyzatora i sworzeń.
Ale w czwartek udam sie do mądrego Pana mechanika ;P zobaczymy co powie pewnie ze mam przód samochodzu wymienić a on zrobi to za jedyne 2999 zl ;P
Ale zobaczymy.
A co do stukania to takie hmm nierytmiczne dosyc wyrazne, ale ciezko mi okreslic czy to gora kolumny czy dół. Próbowałem metod z podniesieniemm samochodu i ruszaniem kołem nie ma żadnych luzów. Wczoraj jak wyjołem kolumne to poruszałem też całą zwrotnica w dół niby nic nie stuyka ale to chyba troche za słabo, musiał bym się na szarpaki przejchać. Wiecie ile moze taka usługa kosztuje ???

Pozdrowki
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 19:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez debeo » 17 lis 2009, 09:11

W Szczecinie zawsze ode mnie 20zł brali za ścieżkę zawieszenie-hamulce + szarpaki. Z tym, że jeszcze nie widziałem, żeby na stacji zdiagnozowali łożyska amortyzatorów. Tam parę rzeczy może po prostu nie wyjść. Sworzeń dla odmiany należy do tych, które można dobrze ocenić.
debeo
 

Postprzez Night » 17 lis 2009, 11:27

W Rzeszowie na niektorych stacjach zrobia za flaszke :) a jezeli potrzebujesz łozyska to mam takowe oryginalne kosztuje 55zł za kawalek plastiku w ASO ja takowe kupilem, zmienilem i nic nie pomoglo bo takich miałem fachowcow zaraz po zakupie autka.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 09:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 21 lis 2009, 16:37

u mnie wymienili za 50 zl poduszke i lozysko ;) to chyba jak za darmo ;)
ale czesci zdobylem sam i nic juz nie puka :) jest zajbiscie bym rzekl ;P
Jak by ktos chcial to mam na zbyciu sworzen 555 nowy ;)

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 19:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323