Strona 1 z 3

Bicie na kierownicy powyżej 100km/h

PostNapisane: 28 mar 2009, 22:03
przez buberturbo
Witam...
Mam taki problem. Powyżej prędkości 100km/h przy dodawaniu gazu pojawiają się straszne wibracje na kierownicy. Koła były wyważane na nowo, zbieżność OK, luzów w zawieszeniu też nie widać, oglądałem auto od spodu na kanale. problem pojawia się tylko przy dodawaniu gazu, gdy się zdejmie nogę z gazu i utrzymuje prędkość powyżej 100 np. 120 czy 130 to problem ustaje, przy ponownym dodaniu gazu problem znowu się pojawia.

Jakieś propozycje??

Pomóżcie :(

PostNapisane: 28 mar 2009, 22:05
przez Szydło
U mnie było to samo i kilka dni temu wymieniłem łączniki stabilizatorów. ;) I problemu już nie mam. :D

PostNapisane: 28 mar 2009, 22:12
przez MariuS
często wini za duzy otwór centrujący jak masz nie ori felgi.... chyba że masz ori

PostNapisane: 28 mar 2009, 22:39
przez buberturbo
Felgi oryg. Mazdowskie.

PostNapisane: 29 mar 2009, 10:34
przez Capazo
WItam

Ja tez mam ten sam problem tylko u mnie podobno przegub wewnetrznny siada, bo mechanik mowil ze ma juz luz bo moze nim ruszac sobie delikatnie.

PostNapisane: 31 mar 2009, 22:52
przez luki88
buberturbo wez flgi od brata i sprawdz czy jest roznica

dalej jesli chodzi o felgi to przypilnuj wulkanizatora zeby ustawil na wywazarce twoj rozmiar felgi i opony a takze ustawil maszyne na najwieksza czulosc

PostNapisane: 1 kwi 2009, 10:51
przez buberturbo
luki88 napisał(a):buberturbo wez flgi od brata i sprawdz czy jest roznica

dalej jesli chodzi o felgi to przypilnuj wulkanizatora zeby ustawil na wywazarce twoj rozmiar felgi i opony a takze ustawil maszyne na najwieksza czulosc


To nie jest wina kół. Jeśli by to była kwestia kół dało by się to odczuć cały czas a nie tylko przy dodawaniu gazu... Najbardziej prawdopodobny jest przegub wewnętrzny. Koła były na nowo wyważane...

PostNapisane: 3 kwi 2009, 22:16
przez awruk
a wlasnie ze moze byc to wina kol..... mialem identyczny problem jak tutaj przedstawiany... i byly do bani kola wywazone... jakis nie powiem kto je wywazal.... teraz ponownie wywazylem i jest ok...

PostNapisane: 3 kwi 2009, 22:39
przez beduin mx
moze to tez byc wina opony <co?>
sprobuj zamienic kola przednie z tylnymi.
jak pomoze tu znaczy ze kola :]

PostNapisane: 3 kwi 2009, 23:42
przez loockas
Miałem dwa razy taki przypadek. Za pierwszym razem był to problem z oponą i zrobiłem tak jak radził beduin mx. Za drugim razem okazało się, że koła były źle wyważone. Zdziwiło mnie to najbardziej ponieważ ledwo co je odebrałem od wulkanizatora. Powtórne wyważanie i wszystko wróciło do normy.

PostNapisane: 4 kwi 2009, 14:31
przez metek323
ja mialem taki przypadek w berlingo, zmienilem opony i to samo a co sie okazalo na poloscie tej od pasazera dlugiej jest lapa itam znajduje sie lozysko i ono bylo juz zdezelowane. po wymianie nie ten samochod wszystko wrocilo do normy

PostNapisane: 5 kwi 2009, 11:20
przez buberturbo
Koła były wyważane tam gdzie zawsze wyważam i to samo było przed i po ich wyważeniem.Gdyby była to wina opony to koło nie dało by się wyważyć lub były by na oponie oznaki... W zawieszeniu luzów też nie ma...

bardzo prawdopodobny jest przegub wewnętrzny...

PostNapisane: 6 kwi 2009, 17:56
przez zbychu28
kola albo przegub jest winny

PostNapisane: 8 kwi 2009, 23:26
przez Marcys323c
nie biegaj od razu na wyważanie żeby cie kasowali niepotrzebnie. zacznij od tego co możesz zdiagnozować i sprawdzić sam a w ostateczności wydawaj $$$ :) ktoś powie ze 20zł to grosze, ale tu 20 tam 20 , koszt paliwa itp itd. szkoda szkoda :) po prostu podejdź do problemu fachowo ;)

Moim zdaniem
mase aut tak ma , od opon to nie zależy w ogóle , bo przy 70 mogło by bić tak samo jak w innym przy 120km/h , tak jak kolega mowi. felgi oryginalne mazdowskie? a tam pierścienie centrujące wchodzą jakieś? sprawdź sobie to bo może to od tego ;) ale tutaj odrazu zaznaczam że to tylko takie moje domniemania <czytaj>
Teraz możesz pożyczyć koła od bracika , co by obalić teorie że to od opon zależy i felg.
jak nie pomoze to wtedy można je jeszcze raz wyważyć.
łączniki stabilizatorów przód w mazdzie z 1996 r. ??? dotego śmigała sobie po "Osterajśkich" szosach :) raczej wątpię żeby były do wymiany są dosyć solidne , raczej z tyłu prędzej idą. ;) ale możesz łatwo sprawdzić , złap mocno poszarp , jak będzie luz to sie można nad nimi zastanowić. na allegro taki łacznik na przód to około 22 zł x2 44zł i wysyłka ... w sklepie chyba taniej nie znajdziesz :) nie sugeruj sie cena że tanio, w sklepie krzykną 40zł a wcale nie są [jakie?] wręcz podejrzewam te same.
na koniec przeguby...
no chyba że wczesniej jeszcze szumi ci w aucie i jest dosyć głośno ? to pomyślał bym nad łożyskiem w kole. bo od tego jest też "stuk stuk stuk" co nieco , zależy jak sie łożysko posypie ale dB w samochodzie są 10x wyższe ;) więc to tak tylko nadmieniłem i chyba nie warto brać pod uwagę :)
Ja bym tak zrobił...
<jelen>

Drgania kierownicy przy hamowaniu....

PostNapisane: 16 sie 2010, 23:53
przez marcin0922
Od pewnego czasu podczas hamowania kierownica strasznie chodzi na boki wszyscy mi mówią że to wina tarcz dlatego dzisiaj oddałem do przetoczenia ale nie przypominam sobie żebym gdziekolwiek mógł je przegrzać. Moze ktos wie co innego może to powodować. Wygląda to tak ze jak jade w 4 osoby to wystarczy 70km i przy hamowaniu wszystko lata kierownica drży jak i całe auto. Gdy jade sam nie odczuwam tego aż tak macno dopiero koło 100/ 120 km czuc drgania. Ostatnio jeszcze zauważyłem jak jechałem po autostradzie że jak skrece kierownicą w lewo dosłownie o 1 cm zaczyna cos "drgać" natowmiast przy skrecaniu w prawo tego efektu nie ma.

Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu....

PostNapisane: 18 sie 2010, 11:55
przez marcin0922
P.S Przy zdejmowaniu tarcz zauważyłem że koncówka drążka jest do wymiany ale to chyba nie powoduje tych drgań :/

Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu....

PostNapisane: 19 sie 2010, 17:06
przez aesmaestro3
dolaczam sie do pytania ;)

Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu....

PostNapisane: 19 sie 2010, 17:09
przez aesmaestro3
ja znowu jak skrecam to bardzo cos szumi i tez niewiem co to jadac porosto wszystko ok a co do tych drgAN tez tak mam

Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu....

PostNapisane: 20 sie 2010, 20:06
przez *hiob
aesmaestro3 napisał(a):ja znowu jak skrecam to bardzo cos szumi i tez niewiem co to jadac porosto wszystko ok a co do tych drgAN tez tak mam

Co to szumów to pewnie łożyska albo przeguby innych opcji raczej brak.

Re: Drgania kierownicy przy hamowaniu....

PostNapisane: 20 sie 2010, 21:44
przez Kioto
mialem tak w clio ,,, wina bylo nie wywazone kola z przodu ,,lub kiepsko ci te tarcze przetoczyli a szumiec to moze nawet ta blacha co jest za tarcza moze ja niechcacy przegioles i dotyka tarczy przez co szumi