Strona 1 z 2

Krzywe, przekoszone autko, czy zbieżność i felgi?

PostNapisane: 15 lut 2009, 22:57
przez Pantas
Moja Madzia dziwnie się zachowuje, przy hamowaniu na śniegu, kierownica prosto, tył wyprzedza przód i auto sunie bokiem, czasem w prawo, czasem w lewo, ale dużo częściej jest to znoszenie na lewą stronę.

Ostatnio wymieniony drążek kierowniczy bo zderzeniu z krawężnikiem i zbieżność ustawiona 'na oko'.

Co byście obstawiali i jak to sprawdzić?

Boję się, że autko jest przekoszone i nic innego jak pozbycie się jej nie pomoże.

Szkoda byłoby bo autko jest piękne, zakochałem się w marce, sporo włożyłem w ten samochód serca i pieniędzy i nie wyobrażam sobie innego samochodu, ale cenie sobie bezpieczeństwo, a jazda bokiem po polskich drogach mi się nie uśmiecha.

Organoleptyczne sprawdzenie śladów na śniegu na prostej drodze: lewa strona zostawia jakby dwa ślady, ale to też taki test 'na oko'.

Może felgi krzywe i zbieżność, chociaż podczas jazdy nic straszliwie nie bije, żeby usłyszeć.

Druga sprawa to że autko lekko znosi na lewo na prostej drodze, nie jest to ostre znoszenie, przypuszczam, że tutaj zbieżność się kłania, po wymianie drążka.

Ale co byście polecali zrobić? Jakaś stacja diagnostyczna, zbieżność i sprawdzą mi wszystko dokładnie? Żebym wiedział czy pakować kasę w auto czy się go pozbyć?

Ile takie sprawdzenie może mnie kosztować i co może być z takich mniej poważnych rzeczy, że są takie objawy?

Zakochałem się w autku, dlatego prosiłbym o konkretne odpowiedzi i rady.

Bo z "Madzią" jak z kobietą ;) <list>

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:03
przez waldii
jedz na kontrole/ustawienie geometrii przod i tyl.Najlepiej na taka starszego typu z czujnikami przykrecanymi do felg.Dowiesz sie wszystko.Moze byc ew jakis wahacz walniety.Nie placz tylko oblookaj to i tyle.Nie ma opcji,zeby bez cięcia blach w polowie i bez wiekszej kolizji auto by tak chodzilo.

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:07
przez Pantas
waldii Jaki koszt takiej kontrolii?

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:13
przez waldii
100zl okolo

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:20
przez Pantas
Za samą kontrolę czy ustawienie od razu? Bo coś dużo, jeśli sama kontrola ;)

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:35
przez waldii
za wszystko.Ja placilem 80zl ale juz tak dodalem i mysle,ze w 100sie zmiescisz

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:42
przez Pantas
Ok, czyli u mnie w okolicy to coś mi się o uszy obiło, że 70 zł.

Czy podobne objawy to mogą być hamulce?

Bo o ile znoszenie autka w lewą stronę na prostej drodze i lekko krzywa kierownica i dwa ślady kół mogę tłumaczyć zbieżnością/geometrią kół, to zastanawia mnie to znoszenie i jazda bokiem przy hamowaniu na śniegu.

Jest to o tyle niebezpieczne, że lekkie zahamowanie nawet na prostej drodze, gdzie jest trochę błota pośniegowego kończy się wpadaniem w poślizg.

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:45
przez waldii
moze masz jakies mega luzy albo na jedno kolo hamuje

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:45
przez waldii
moze masz jakies mega luzy albo na jedno kolo hamuje

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:19
przez Azarael
no jak walnałes w kraweznik to pewnie sie cos skrzywilo,zapewne [waaaco?]...

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:53
przez Capazo
Witam ja mam troche inny problem, tez udezylem w kraweznik ale wyprostowalem fege zrobilem zbieznosc wszytsko ok nie znosi tylko jak hamuje to kierownica mi starsznie drzy i jak skrcam w lewo to te prawe kolo ( uderzone) czasm slychac jak ma luzy i wpada w drgania. Na wprost nie ma takiego objawy tylko przy skrecie w lewa strone. Pozdrawiam

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:57
przez waldii
piasta krzywa??

PostNapisane: 16 lut 2009, 01:48
przez Capazo
waldii napisał(a):piasta krzywa??


No wlasnie nie wiem to ja tu pytam :D:D:

PostNapisane: 16 lut 2009, 01:59
przez waldii
piasta krzywa <lol> ale nie chce Cie w blad wprowadzac,bo wiesz jaka to jest diagnoza przez łącza

PostNapisane: 16 lut 2009, 02:05
przez Capazo
waldii napisał(a):piasta krzywa łoł ale nie chce Cie w blad wprowadzac,bo wiesz jaka to jest diagnoza przez łącza


No kurna a nie wiadomo ile taka piasta bedzie $$$ bo patrzylem na allegro to nie ma nawet. Pozdrawiam P.S. Głupota ludzka nie ma granic :(:(:(

PostNapisane: 16 lut 2009, 02:15
przez waldii
Capazo napisał(a):Głupota ludzka nie ma granic

ja po strzale stracilem dwie fele,lozysko i omg chlodnice <lol>

PostNapisane: 16 lut 2009, 02:18
przez Capazo
waldii napisał(a):ja po strzale stracilem dwie fele,lozysko i omg chlodnice łoł


No tak ale ja chcialem sie popisac! a nie wiedzialem ze wjezdajac 80km/h na rondo gosciu sobie wyjedzie <lol> wiec zamiast starego dziadka wybralem kraweznik

PostNapisane: 16 lut 2009, 10:33
przez Lukano
Ja w mx-3 miałem krzywą piastę po odbiciu się od krawężnika. Kosztów nie pamiętam. ale biło mi cały czas, a nie tylko podczas hamowania.

PostNapisane: 16 lut 2009, 14:49
przez Capazo
Lukano napisał(a):ale biło mi cały czas, a nie tylko podczas hamowania.


No wlasnie a mi podczas hamowania i czasami przy srecie w lewo?????

PostNapisane: 16 lut 2009, 17:15
przez melkhior
Capazo napisał(a):No wlasnie a mi podczas hamowania i czasami przy srecie w lewo?


Ja jak miałem piastę krzywą to biło mi tylko podczas hamowania. Lukano może ty po prostu miałeś bardziej krzywą piastę?

Wymieniłem całą zwrotnice (dużo szybciej się zeszło) i kosztowało mnie to 100 zł.