twarde zawieszenie – od czego zależy?
Strona 1 z 1
Po przejechaniu swoja Mazdą paru tysięcy kilometrów doszedłem do wniosku, że muszę napisać tego posta. Problem w tym, ze narzekam na zbyt twarde zawieszenie. Jazda po kostce brukowej i dziurawych drogach (ani pierwszych ani drugich w Poznaniu i okolicach nie brakuje) zaczyna mnie strasznie męczyć
Nie dość, że wszystko mi "lata" i trzaska w aucie, to drgania przechodzą na kierownicę, a z kierownicy, wiadomo, na ręce. O pupie nie wspomnę
Wiem, ze zaraz odezwą się zwolennicy twardego zawieszenia, ale ja nie promuję agresywnej i szybkiej jazdy, dlatego wolałbym bardziej komfortowe, miękkie zawieszenie. I stąd moje pytanie: od czego zależy twardość zawieszenia? Moje auto nic nie miało przerabiane, nie było glebowane etc. Ma wszystko to, co dała fabryka. Jeżeli od amortyzatorów, to zaproponujcie coś rozsądnego, coś, co sprawi, że jazda stanie się przyjemnością. Czasami mam takie wrażenie, jakbym w ogóle nie miał amortyzatorów, tylko miał wstawione jakieś rury. Obecnie nie powiem Wam, na jakich amorach jeżdżę, ale na pewno na jakiś "najtańszych"
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
możne amorki się wyrobiły(jaki % sprawności?), albo za dużo się najeździłeś po niemieckich autostradach
?
Bo jak na ori zawiasie masz takie problemy to coś nie styka, a swoja drogą ja lubię nisko, szybko, szeroko i sztywny zawias jest gitara dla mnie, może jedź do diagnozy i niech Ci lukną w zawieszenie, no chyba że jesteś przewrażliwiony
Bo jak na ori zawiasie masz takie problemy to coś nie styka, a swoja drogą ja lubię nisko, szybko, szeroko i sztywny zawias jest gitara dla mnie, może jedź do diagnozy i niech Ci lukną w zawieszenie, no chyba że jesteś przewrażliwiony
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Byłem na diagnostyce w Bosch'u. Wszystkie amorki mam wyszczególnione na zielono, więc nie jest źle (nie pamiętam procentów)
Czyli jak amorki są dobre, to rozumiem, że to auto tak ma i nic się nie da zmienić? 
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
fotos napisał(a):jeśli fabryczne zawieszenie jest dla Ciebie zbyt twarde to może trzeba by pomyśleć o
jakimś jeepie:P
Mojej żonie marzy się jeep
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
185/65/ R14 (czyli takie, jakie zaleca Mazda przy moim modelu zgodnie z książką serwisową)
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
mnie na profilu 60 już wkurzało, bo na zakrętach wydawało mi się za raza opony mi z felg wyskoczą. Jak mazda twarda a masz wszystko ori i balony profil 65 to chyba jedynym rozwiązaniem jest zmiana auta- może jakaś cytryna na pneumatyce?
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
sluchaj.im bardziej sprawne amortyzatory tym twardsze.zeby bylo zawieszenie miekkie to najlepiej zeby te amory mialy mala skutecznosc.tak 50 procent.wtedy bedzie samochod sie zachowywal jak ponton.im wieksza sprawnosc tym twardziej.proponuje zainwestowac w jakies bardziej komfortowe amory.np koni specjal regulowane.ustaw na najbardziej miekka charakterystyke.poza tym proponuje zmienic charakterystyke sprezyn.sa firmy ktore zajmuja sie zmiana charakterystyki twardosci.wiec i pod tym wzgledem da sie cos zrobic.no i trzeci etap zmien profil opon i rozmiar felg.zaloz 13 calowe i opony 185x70x13 i najlpeiej na oponach jakichs bardzo miekkich.bo od opon tez sporo zalezy.niektore sa bardzo miekkie inne bardzo twarde.poczytaj recenzje na temat opon w zakresie komfortu.na pewno na tym etapie tez jest spore pole do popisu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):sluchaj.im bardziej sprawne amortyzatory tym twardsze.
Jasne ze tak.

Amortyzatory olejowe maja lagodniejsza chrakterystyke.
piwo napisał(a):trzeci etap zmien profil opon i rozmiar felg.zaloz 13 calowe i opony 185x70x13 i
Proste i tanie rozwiazanie.

- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Mam taką samą mazdę, wg mnie wszystko zależy od tego z jaką prędkością pokonujesz te dziury, jeśli jedziesz dosyć szybko to faktycznie ten typ tak ma, jeśli Ci zależy na bardziej komfortowej jeździe, to po kostce wolniej i jest git.Najgorzej wypadają drogi z tzw " kocimi łbami" ale na taką drogę to chyba nie ma dobrego samochodu.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Mi tez doskwiera twarde zawieszeni z tyłu bo wymieniłem amorki z jakimi kupilem auto (byly wylane i bujalo niemiłosiernie) na ladniutkie KYB Excel-G gazowe. Na poczatku bardzo mi przypadly do gustu bo auto zaczeło sie prowadzic o niebo lepiej..ale teraz wszystkie palstyki juz sie tak rozszalały i jak slysze kolejne stukniecie na poprzecznych nierównościach to wydaje sie ze wogóle nie ma amortyzacji. Az zaciskam zeby jak widze droge z dziurami i wybojami. Jak otworze bagażnik i opre sie próg to ciezko mi jest ugiąć tył auta. To normalne?
Mam mazde 323P 97r. opony 195/50/R15/ Z5
Pozdro MazdoManiacy
PS. jak wyciszyc tył auta? połke ..ktoś coś kombinował zeby uciszyc te plastyki ?
Mam mazde 323P 97r. opony 195/50/R15/ Z5
Pozdro MazdoManiacy
PS. jak wyciszyc tył auta? połke ..ktoś coś kombinował zeby uciszyc te plastyki ?
>>>>Mazda 323P 97r. 1.5 16v Hatchback blue 195/50/R15 <<<<<
- Od: 25 cze 2006, 22:26
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa, Ciechanów
- Auto: mazda 323P 97r. 1.5 16v
niestety nasze polskie drogi zalatwią każdą ciszę w aucie... ja jak kupowałem swoją to nic nawet nie pukneło a teraz po 2 latach niestety zdarza sie... takie to juz uroki polski... niektore nowe auta po wyjechaniu z salonu trzeszczą wiec w ponad 10 letnim aucie cos moze sie zdarzyc.
jezeli półka stuka o plastyk na ktorym lezy to mozesz podkleic w paru punktach jakis filc albo gumke, gorzej bedzie z innymi elementami ktore stukają
jezeli półka stuka o plastyk na ktorym lezy to mozesz podkleic w paru punktach jakis filc albo gumke, gorzej bedzie z innymi elementami ktore stukają
- Od: 16 gru 2006, 20:01
- Posty: 201
- Skąd: Świdnica
- Auto: WRX my05
jesli nie mozesz ugiac to albo amory twarde albo sprezyny.normalne.znaczy masz dobry zawias sportyowy. 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
dziś byłem jeszcze raz na diagnostyce podwozia. I tak: gumy w wahaczach i sworznie do wymiany (gum chyba wymienić się nie da, więc pozostaje kupno nowych wahaczy), gumy drążka przód (prawie ich nie ma, sa tak "zwalcowane"
i najlepsze – do wymiany WSZYSTKIE amorki (u wszystkich brakuje jakiś gum i mają wycieki). Po diagnostyce na rolkach wykazało poniżej 50 procent (wszystkie 4 sztuki)
Ogólnie jest super
No to pozostaje tylko Gwiazdor (czyt. żona)
Pół roku temu na diagnostyce w Bosch'u było jeszcze OK. Nie wiedziałem, że amorki tak szybko sie zużywają

- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości