Strona 1 z 2

Wymiana łożyska lewy przód

PostNapisane: 17 maja 2008, 12:44
przez Michal7802
Witam

Mam mały problem od niedawna jestem posiadaczem Madzi 323F BA '95r. Chuczy mi najprawdopodobniej łożysko lewy przód czy ktoś wymieniał już takie łożysko czy moze ktoś mi pomóc, piszac jakie problemy mnie moga napotkac przy wymianie takowego łożyska i jak najprościej je wymienić :| . Jestem amatorem wiec nie znam sie za bardzo na tym, ale chcialbym sobie przy mojej Madzi sam porobic żeby ja lepiej poznać. Wszystkim odpowiadajacym z góry dziekuje za pomoc

Michal

PostNapisane: 17 maja 2008, 14:42
przez Gość
Hejka, ja zmieniałem z prawej i lewej strony. Trochę zabawy z tym jest ale ogólnie nie jest źle :) Jak nie masz dostępu do prasy hydraulicznej to oddaj samochód do warsztatu...

PostNapisane: 18 maja 2008, 22:33
przez Michal7802
Łożysko jest dwustożkowe, czy one powinno wchodzić gładko czy na wcisk i jak je zamontować jeśli na wcisk zeby sie nie rozpadło? Bo nie chciałbym kupować go pare razy bo to jest troszke koszktowna zabawa :|

PostNapisane: 19 maja 2008, 07:52
przez KyRy
Michal7802 popraw temat na zgodny z regulaminem.

PostNapisane: 19 maja 2008, 13:29
przez Briareos
Michal7802 napisał(a):jak je zamontować

Bez prasy go nie zamontujesz. Młotkowanie = wysokie ryzyko uszkodzenia.

sorki za kłopot

PostNapisane: 19 maja 2008, 16:41
przez Michal7802
mam nadzieje ze o to chodziło w poprawieniu temat :/
KyRy napisał(a):Michal7802 popraw temat na zgodny z regulaminem.

PostNapisane: 19 maja 2008, 16:45
przez Michal7802
Dzieki jade w poniedziałek do mechanika bo niestety nie mam dostepu do prasy chyba ze ty masz jakies propozycje gdzie to na prasie moge zamontować bo zauważyłem ze jesteś z Gliwic ;)
Briareos napisał(a):
Michal7802 napisał(a):jak je zamontować

Bez prasy go nie zamontujesz. Młotkowanie = wysokie ryzyko uszkodzenia.

PostNapisane: 20 maja 2008, 19:30
przez qbus
A czy na imadle nie udałoby się go wcisnąć ?

PostNapisane: 22 maja 2008, 00:43
przez Michal7802
Moim zdaniem na imadle nie powinno sie takich rzeczy robić bo można za bardzo wcisnac łożysko i wtedy jest kolejny kłopot :/

PostNapisane: 22 maja 2008, 00:49
przez Gość
Michal7802 napisał(a):bo można za bardzo wcisnac łożysko

łożysko dociska się do końca a z drugiej strony zakłada się zabezpieczenie
qbus da się, ale trzeba znać zasady montażu, jak popełnisz błąd to łożysko do kosza :P

PostNapisane: 22 maja 2008, 01:11
przez Michal7802
KEEL dzieki sprobuje na imadle to zrobić :) i postaram sie nie popełnić żadnego błedu :P

Wymiana łożyska przedniego koła

PostNapisane: 28 paź 2008, 16:55
przez reto
mam pytanie w sprawie mazdy 323f, 1.5 ,96. JAK zdjąc piaste z koła przedniego aby załozyc nowe łożysko dotychczas dwa zakłady nie dały sobiez tym rade twierdzo żę sie zapiekła i akżą mi kupic nowy przegób zewn. i piaste czy tak musi być. pomocy!!!!!!!

PostNapisane: 29 paź 2008, 22:53
przez waldii
patrzac z boku na piaste odkrecasz ta duza nakretke na srodku(klucz 32 albo 30)dalej sworzen dolny,mocowanie z amorkiem i koncowke drozka skretnego.Wyciagasz cala piaste.teraz musisz wybic ta flansz ze szpilkami od mocowania kół.Jak to zrobisz to z piasty sciagasz pierscien siegera i wybijasz lozyska.Idzie ciezko ale nie ma opcki,ze sie nie da.Zmien warsztat

PostNapisane: 29 paź 2008, 23:23
przez keczu
Z tym to nie jedz do mechanika tylko do slusarza albo nawet kowala :) .Prasy w warsztatach samochodowych to malenstwa ktore moga wepchnac nowe lozysko jak wszystko idzie gladko.Kiedys pracowalem w serwisie Renault i wszystkie lozyska podwozilem do goscia co mial prase hydrauliczna wielka jak stodola,i jej nic sie nie opieralo :) Facet z uroczym bezzebnym usmiechem i petem w zebach bral 10zl(rozmontowanie i zlozenie) od sztuki,a nie jak przecietny mechanik 100.Trzeba tylko zawiezc wymontowana piaste(jak sie zapiekl przegub to zawiez z, bo rozumiem ze sruby mocowania swoznia i gorne zwrotnicy nie sa problemem tylko rozmontowanie zespolu piasty).

PostNapisane: 30 paź 2008, 09:10
przez sps-snipers
Przerabiałem to. Cholernie ciężka sprawa ale niema rzeczy niemożliwych. Ja wymieniałem z teściem na prasie 2 tonowej było ciężko ale daliśmy rade.Tak jak Waldi napisał trzeba te wszystkie rzeczy poodkręcać ;)

PostNapisane: 30 paź 2008, 11:43
przez simer1980
Witam
Czy mieliscie przyjemność zakładac łozysko takiej firmy :
http://www.moto.allegro.pl/item47031304 ... emacy.html

pozdrawiam

PostNapisane: 31 paź 2008, 09:04
przez sps-snipers
Ja mam założone łożysko z tej firmy. Zrobiłem juz na nim ze 2,5 tys km. i narazie chodzi. Jak sie rozleci to opisze. Powiem tylko tyle,że ta firma robi calą zawieszeniówke ,sworznie,koncówki,łączniki i robi je dobrej jakości bo takowe mam na sklepie. Jest to Niemiecka firma nie Chińszczyzna :)

Wymiana łożyska piasty, w przednim lewym kole

PostNapisane: 26 gru 2008, 21:40
przez kotus88
Witam :) problem polega na tym ze w przednim lewym kole od jakiegoś czasu wydobywa się szum, teraz już stukot :(. Podejrzewam ze wysiadło w mojej Madzi łożysko na piaście. Chciałbym się dowiedzieć czy łożysko z piasty da się wybić czy tez trzeba kupić piastę z łożyskiem ??
Czy ktoś z was miał już z takim czymś do czynienia jak sobie z tym poradziliście?

PostNapisane: 26 gru 2008, 23:48
przez czejs
mysle ze wiekszosc miała z tym problem .. 1. nigdy nie dowiesz sie na 100% z której strony ci łozysko huczy wiec lepiej szykuj sie na wymiane dwóch .. btw. masz szanse 50/50 ze trafisz powodzenia ;) 2. da sie wymienić samo łożysko wybijasz wbijasz nowe( równo wbić w innym wypadku łożysko znowu sie "popsuje") i to tyle. powodzenia.

PostNapisane: 27 gru 2008, 22:57
przez KUCZYS
czejs napisał(a):nigdy nie dowiesz sie na 100% z której strony ci łozysko huczy

Bez przesady.jak mi huczał lewy przód to aż mi lewa noga drżała jak trzymałem ją w okolicach nadkola więc diagnoza była prosta.Swoją drogą trzeba miec dobry słuch.
sps-snipers napisał(a):Ja mam założone łożysko z tej firmy. Zrobiłem juz na nim ze 2,5 tys km. i narazie chodzi.

To niewiele...Nie znam tej firmy ale ja niżej firmy OPTIMAL nigdy nie zakladalem,jak i w renault,mazda BG i BA.
Dla przykładu podam ze zrobilem na łozyskach juz ponad 50 tys km i jest ok.Zobaczymy które sie szybciej wysypie bo w lewej stronie mam SKF a w prawej OPTIMAL.Były zakładane jednoczesnie. SKF dwa razy droższy.Czas pokaze.