Stukanie podczas skręcania i przyspieszania w lewo!!!
1, 2
Wtam!!!
Mam taki dziwny problem, a więc do rzeczy:
Słychać i czuć stukanie w sytuacji w której wychodzę z lewego zakrętu.
Czasami stuka tylko przy skręcie ale zdaża się że podczas wracania kierownicą na wprost również nawet jeśli kierownica jest już całkiem wyprostowana i przyspieszam dalej to słychać i czuć to stukanie najbardzeij pod nogami pasażera.
Najpierw oczywiście pomyślałem o przegubie i wymieniłem i to nawet 2 razy :–(
potem po wizycie u mechanika i przejrzeniu wszystkich gum itp stwierdził żę gumy ok ale może to być przegób wewnetrzny i do wymiany jest cała póloś :–(
kupiłem używana ale sprawną i wymieniłem u mechanika i niestety jest to samo, stukanie nie ustalo. Mam w domu jeszcze drugą półoś zakupioną ale wydaje mi się że jej wymiana nic nie da więc zanim to zrobię proszę o pomoc jeśli przypuszczacie żę to coś innego .
Przepraszam jeśli temat już był ale jestem troche zirytowany tą sytuacją i nawet mi ochota na szukanie odpowiedzi odeszła :–( jeśli gdzieś to było to prosze o jakiś kierunek w stronę rozwiązania problemy lub nowe pomysły lub rozwiązanie.
Nr GG 3985300
Mam taki dziwny problem, a więc do rzeczy:
Słychać i czuć stukanie w sytuacji w której wychodzę z lewego zakrętu.
Czasami stuka tylko przy skręcie ale zdaża się że podczas wracania kierownicą na wprost również nawet jeśli kierownica jest już całkiem wyprostowana i przyspieszam dalej to słychać i czuć to stukanie najbardzeij pod nogami pasażera.
Najpierw oczywiście pomyślałem o przegubie i wymieniłem i to nawet 2 razy :–(
potem po wizycie u mechanika i przejrzeniu wszystkich gum itp stwierdził żę gumy ok ale może to być przegób wewnetrzny i do wymiany jest cała póloś :–(
kupiłem używana ale sprawną i wymieniłem u mechanika i niestety jest to samo, stukanie nie ustalo. Mam w domu jeszcze drugą półoś zakupioną ale wydaje mi się że jej wymiana nic nie da więc zanim to zrobię proszę o pomoc jeśli przypuszczacie żę to coś innego .
Przepraszam jeśli temat już był ale jestem troche zirytowany tą sytuacją i nawet mi ochota na szukanie odpowiedzi odeszła :–( jeśli gdzieś to było to prosze o jakiś kierunek w stronę rozwiązania problemy lub nowe pomysły lub rozwiązanie.
Nr GG 3985300
Ostatnio edytowano 23 sie 2008, 00:06 przez sirMarcin1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 sie 2008, 19:52
- Posty: 6
i sorki za brak więcej info na temat wozu :–)
Mazda 323F 1994r 1.5 16V
Mazda 323F 1994r 1.5 16V
- Od: 21 sie 2008, 19:52
- Posty: 6
Nie chcę na razie głośno mówić ale ja podejrzewam coś dużo gorszego – skrzynia biegów a dokładniej mechanizm różnicowy :–( , choś Twoja teoria z łożyskiem pasuje mi bardziej pod względem finansowym :–) ale było nie było nie mam na razie pojęcia więc czekam na pomysły
- Od: 21 sie 2008, 19:52
- Posty: 6
I jescze jedna uwaga czy u ciebie słychać to stukanie w czasie gdzy wciśniesz sprzęgło, bo u mnie to tylko w czasie gdy jest przekazywany napęd jeśli w skręcie stuka i w nim wcisne sprzęgło to ustaje więc dla tego myśle że to nie łożysko tylko coś związane z napędem
- Od: 21 sie 2008, 19:52
- Posty: 6
wiesz co ? slyszalem to na razie dwa razy, bo zauwazylem dopiero wczoraj wieczorem ... sprawdze dzisiaj jak bede jechal do domu z pracy, aczkolwiek mam tak blisko, ze moze uda mi sie ze 3 razy skrecic w lewo ;] no nic ... zobaczymy co i jak ... wiem napewno, ze szybciej stuka im szybciej jade, czyli jak mialem skrecone kola w lewo i zaczalem jechac to stukalo, a potem coraz szybciej, jak bede wracal, to wejde w zakret na sprzegle, na luzie ... i zobaczymy ;] mam nadzieje, ze to nie jest nic powaznego, bo odkad kupilem samochod, to jeszcze nic nie musialem naprawiac ... wypluwam i mam nadzieje, ze bedzie dobrze ;]
- Od: 28 kwi 2008, 09:32
- Posty: 52
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96
sirMarcin1 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Fakt jestem nowy i jak pewnie wiekszość ( choć nikogo z góry nie oceniam za zbyt mało dociekliwo-przepisowego ) nie mam zbyt dużego pojecia o regulaminie, czy mógłbym się dowiedzieć co nie tak jest z moim postem i jak mam go zmienić na zgodny z regulaminem. Nie chę łamać zasad tylko uzuskać odpowiedź na ten cholerny problem od którego mi sie robie niezbyt dobrze.
- Od: 21 sie 2008, 19:52
- Posty: 6
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
srdz napisał(a):wczoraj odkrylem, ze mam to samo co ty :/
dzisiaj mialem o tym napisac, ale skoro ty to zrobiles, to we dwoch czekamy teraz na pomoc ...
czy tu chodzi o problem z lozyskiem ?


mechanicy rwali wlosy z glowy i zazekali sie ze przeguby sa ok bo nie terkotaly(debile )

na dzien dobry wymienilem poloske z przegubami uzywka w bdb stanie pozniej zaczelo mi rozwalac przegub bylo to dziwne bo gdy wchodzilem w zakret stukalo jakbym jechal na wyzabkowanej oponie na prostej do predkosci 110 kilosow na godz bylo ok powyzej i na prostej drgalo mi cos , wreszcie po wizycie u nastpnego mechanika koles stwierdzil ze drugi przegub sie rozlecial bo poloska laty do tylu i przudu o kilka cm za duzo


wymiencie sobie na raz 2 przeguby zewnetrzne i po klopocienawet jak mechanicy powiedza ze to nie przeguby





-
janstyq
zgadzam się z kolegą janstyq, miałem to samo z prawej strony, niestety u mnie winny okazał się przegub wewnętrzny (koszt używki z półośką 500 zł), zaczęło mi walić jak z karabinu przy przyśpieszaniu i przy skręcie w prawo po wymianie przegubu zewnętrznego prawego, jak się potem okazało poleciał krzyżak z lożyskami igiełkowymi w przgubie wewnętrznym a dodatkowo rozwalone łożysko wybiło sobie dziurę w obudowie, masakra...
ale po wymianie madzia gania jak cacuśko i nic nie stuka
ale po wymianie madzia gania jak cacuśko i nic nie stuka
- Od: 19 cze 2007, 22:44
- Posty: 564
- Skąd: Szczecin
- Auto: VW Passat 1,9 TDI B5 (3B)


- Od: 4 mar 2008, 17:19
- Posty: 4
- Skąd: Dretyń k. Słupska
- Auto: mazda323f 1.6 16V GLX 92
tez mam cos podobnego .....narazie nie doszedlem co to 
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Ja mam wymienione laczniki na nowe oba....
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
flashmaniac ja też mam coś podobnego, i po wymianie prawie całej zawiechy z przodu, kilku mechanikach chyba doszedłem o co chodzi
Teraz pytanie do wszystkich. Czy przegub wewnętrzny powinien mieć luzy? Jak go złapię, to rusza się on z 2-3mm góra dół do strony koła. Od strony podpory nie czuć luzów, łożysko w podporze też nie posiada jakichś tam wyczuwalnych luzów. Do tego półoś wchodząca do przegubu wewnętrznego, od strony koła ma wyczuwalne luzy góra dół i do środka. Prawdopodobnie mnie też czeka wymiana półosi
Teraz pytanie do wszystkich. Czy przegub wewnętrzny powinien mieć luzy? Jak go złapię, to rusza się on z 2-3mm góra dół do strony koła. Od strony podpory nie czuć luzów, łożysko w podporze też nie posiada jakichś tam wyczuwalnych luzów. Do tego półoś wchodząca do przegubu wewnętrznego, od strony koła ma wyczuwalne luzy góra dół i do środka. Prawdopodobnie mnie też czeka wymiana półosi
@gadula nie wiem czy Cie dobrze rozumiem ....
Sa dwa rodzaje przegubow polosi :
– homokinetyczny (ten przy samym kole)
– krzyzakowy (ten przy skrzyni)
Czy wymieniales przeguby oba homokinetyczne ?
Ja wymienilem jeden z prawej strony i ten odglos znacznie ucichl.....przymiezam sie teraz do wymiany lewego i mam nadzieje ze stukotanie,gruchotanie sie skonczy.
Przeszukalem prawie cale forum w tym temacie i nie bylo chyba przypadku zeby te stukotanie bylo pododowane przez przegub krzyzakowy (homokinetyczny owszem)
Sa dwa rodzaje przegubow polosi :
– homokinetyczny (ten przy samym kole)
– krzyzakowy (ten przy skrzyni)
Czy wymieniales przeguby oba homokinetyczne ?
Ja wymienilem jeden z prawej strony i ten odglos znacznie ucichl.....przymiezam sie teraz do wymiany lewego i mam nadzieje ze stukotanie,gruchotanie sie skonczy.
Przeszukalem prawie cale forum w tym temacie i nie bylo chyba przypadku zeby te stukotanie bylo pododowane przez przegub krzyzakowy (homokinetyczny owszem)
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
flashmaniac ja nie mam terkotania, ani stuków, tylko cholerne wibracje przy skręcaniu w prawo i przy jeździe na wprost (1,2 z gazem w podłodze takie miarowe bicie o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości, lub przy 100km/h przód na boki lata). Jeżdżę tak juz rok
Więc niech nikt nie mówi że Mazdy są awaryjne 
wymieniales przeguby homokinetyczne 
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość