Stukanie podczas skręcania i przyspieszania w lewo!!!

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sirMarcin1 » 21 sie 2008, 20:03

Wtam!!!

Mam taki dziwny problem, a więc do rzeczy:

Słychać i czuć stukanie w sytuacji w której wychodzę z lewego zakrętu.
Czasami stuka tylko przy skręcie ale zdaża się że podczas wracania kierownicą na wprost również nawet jeśli kierownica jest już całkiem wyprostowana i przyspieszam dalej to słychać i czuć to stukanie najbardzeij pod nogami pasażera.
Najpierw oczywiście pomyślałem o przegubie i wymieniłem i to nawet 2 razy :–(
potem po wizycie u mechanika i przejrzeniu wszystkich gum itp stwierdził żę gumy ok ale może to być przegób wewnetrzny i do wymiany jest cała póloś :–(
kupiłem używana ale sprawną i wymieniłem u mechanika i niestety jest to samo, stukanie nie ustalo. Mam w domu jeszcze drugą półoś zakupioną ale wydaje mi się że jej wymiana nic nie da więc zanim to zrobię proszę o pomoc jeśli przypuszczacie żę to coś innego .

Przepraszam jeśli temat już był ale jestem troche zirytowany tą sytuacją i nawet mi ochota na szukanie odpowiedzi odeszła :–( jeśli gdzieś to było to prosze o jakiś kierunek w stronę rozwiązania problemy lub nowe pomysły lub rozwiązanie.
Nr GG 3985300
Ostatnio edytowano 23 sie 2008, 00:06 przez sirMarcin1, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 19:52
Posty: 6

Postprzez sirMarcin1 » 21 sie 2008, 20:08

i sorki za brak więcej info na temat wozu :–)

Mazda 323F 1994r 1.5 16V
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 19:52
Posty: 6

Postprzez srdz » 22 sie 2008, 10:07

wczoraj odkrylem, ze mam to samo co ty :/

dzisiaj mialem o tym napisac, ale skoro ty to zrobiles, to we dwoch czekamy teraz na pomoc ...

czy tu chodzi o problem z lozyskiem ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez sirMarcin1 » 22 sie 2008, 12:51

Nie chcę na razie głośno mówić ale ja podejrzewam coś dużo gorszego – skrzynia biegów a dokładniej mechanizm różnicowy :–( , choś Twoja teoria z łożyskiem pasuje mi bardziej pod względem finansowym :–) ale było nie było nie mam na razie pojęcia więc czekam na pomysły
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 19:52
Posty: 6

Postprzez sirMarcin1 » 22 sie 2008, 12:55

I jescze jedna uwaga czy u ciebie słychać to stukanie w czasie gdzy wciśniesz sprzęgło, bo u mnie to tylko w czasie gdy jest przekazywany napęd jeśli w skręcie stuka i w nim wcisne sprzęgło to ustaje więc dla tego myśle że to nie łożysko tylko coś związane z napędem
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 19:52
Posty: 6

Postprzez srdz » 22 sie 2008, 13:08

wiesz co ? slyszalem to na razie dwa razy, bo zauwazylem dopiero wczoraj wieczorem ... sprawdze dzisiaj jak bede jechal do domu z pracy, aczkolwiek mam tak blisko, ze moze uda mi sie ze 3 razy skrecic w lewo ;] no nic ... zobaczymy co i jak ... wiem napewno, ze szybciej stuka im szybciej jade, czyli jak mialem skrecone kola w lewo i zaczalem jechac to stukalo, a potem coraz szybciej, jak bede wracal, to wejde w zakret na sprzegle, na luzie ... i zobaczymy ;] mam nadzieje, ze to nie jest nic powaznego, bo odkad kupilem samochod, to jeszcze nic nie musialem naprawiac ... wypluwam i mam nadzieje, ze bedzie dobrze ;]
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez KyRy » 22 sie 2008, 17:28

sirMarcin1 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez sirMarcin1 » 22 sie 2008, 22:38

Fakt jestem nowy i jak pewnie wiekszość ( choć nikogo z góry nie oceniam za zbyt mało dociekliwo-przepisowego ) nie mam zbyt dużego pojecia o regulaminie, czy mógłbym się dowiedzieć co nie tak jest z moim postem i jak mam go zmienić na zgodny z regulaminem. Nie chę łamać zasad tylko uzuskać odpowiedź na ten cholerny problem od którego mi sie robie niezbyt dobrze.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 19:52
Posty: 6

Postprzez Brudny Harry » 22 sie 2008, 22:49

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 13:20
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm

Postprzez janstyq » 27 sie 2008, 15:15

srdz napisał(a):wczoraj odkrylem, ze mam to samo co ty :/

dzisiaj mialem o tym napisac, ale skoro ty to zrobiles, to we dwoch czekamy teraz na pomoc ...

czy tu chodzi o problem z lozyskiem ?

<jupi> witam wazne przeczytajcie !! mialem ten problem co wy wydalem 800zł zanim doszedlem co jest przyczyna 3 razy wyciagana byla poloska i przegub!!wymienilem cala piaste bo byl luz na frezie z tego bicia zalozylem uzywke z lozyskiem wiec wykluczylem ze to wina lozyska i piasty
mechanicy rwali wlosy z glowy i zazekali sie ze przeguby sa ok bo nie terkotaly(debile ) !! bo to byl nietypowy stukot uspokajal sie umnie gdy aucie siedziala druga ciezka osoba .
na dzien dobry wymienilem poloske z przegubami uzywka w bdb stanie pozniej zaczelo mi rozwalac przegub bylo to dziwne bo gdy wchodzilem w zakret stukalo jakbym jechal na wyzabkowanej oponie na prostej do predkosci 110 kilosow na godz bylo ok powyzej i na prostej drgalo mi cos , wreszcie po wizycie u nastpnego mechanika koles stwierdzil ze drugi przegub sie rozlecial bo poloska laty do tylu i przudu o kilka cm za duzo !! zabepieczenie nie bylo wiec panowie ja juz po jestem moja madzia jak nowa
!!!!
wymiencie sobie na raz 2 przeguby zewnetrzne i po klopocienawet jak mechanicy powiedza ze to nie przeguby !! nie wymieniajcie po 1 bo ja popelnilem ten blad i przezylem maly koszmar <jupi> <jupi> <jupi> <jupi>
janstyq
 

Postprzez tabaq » 27 sie 2008, 16:01

zgadzam się z kolegą janstyq, miałem to samo z prawej strony, niestety u mnie winny okazał się przegub wewnętrzny (koszt używki z półośką 500 zł), zaczęło mi walić jak z karabinu przy przyśpieszaniu i przy skręcie w prawo po wymianie przegubu zewnętrznego prawego, jak się potem okazało poleciał krzyżak z lożyskami igiełkowymi w przgubie wewnętrznym a dodatkowo rozwalone łożysko wybiło sobie dziurę w obudowie, masakra...
ale po wymianie madzia gania jak cacuśko i nic nie stuka :D
Madzia sprzedana... był Japoniec z Japońską duszą... została Japońska dusza ;–) w Niemieckim aucie...
Obrazek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:44
Posty: 564
Skąd: Szczecin
Auto: VW Passat 1,9 TDI B5 (3B)

Postprzez srdz » 28 sie 2008, 09:50

u mnie to stukanie slychac z tylu po lewej stronie, przynajmniej tak mi sie wydaje ... moze tylko zludzenie ... jest to mozliwe, zeby to bylo z tylu ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez Robercik i Madzia » 28 sie 2008, 16:01

<czytaj> ... to wazne siemka i ja mam podobny problem lecz z tego co tu przeczytalem nikt z was nie mial racji bynajmiej w moim przypadku chociaz ze u mnie tez przy skrecie w lewo cos stukalo i to nawet mocno czasami tez ... tak jak by sie cos blokowalo ... strzelalo ze caly przod sie trzes a przy duzej predkosci wchodzac w zaket madzia prubowala na sile prostowac kola i wtedy cos przeskakiwalo i bylo ok na jakas chwile wiec wymienilem z przodu: amorki, glowiczki drazkow kirowniczych, sworznie [waaaczego?] jakies 500zl bez mechanika bo wszystko robie sam , a to dalej sobie stukalo sprawdzilem poloski z przegubami idealne jak nowki wiec pojechalem na kanal podnioslem caly przod odpalilem ja wbilem 1 a poznij wsteczny i tak na przemian rownoczesnie krecac kirownica i doszedlem do wniosku ze prawe kolo wyciaga mi cala poloske i prawdopodobnie w skrzyni wylamal sie zab w krzyzaku chyba tak to sie nazywa i to jest przyczyna mojego stukania pozdrawiam Wariat <faja> <czytaj>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2008, 17:19
Posty: 4
Skąd: Dretyń k. Słupska
Auto: mazda323f 1.6 16V GLX 92

Postprzez flashmaniac » 29 sie 2008, 00:50

tez mam cos podobnego .....narazie nie doszedlem co to :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Cyron5 » 29 sie 2008, 08:40

Ja wam powiem, że też mi stukało na łukach, zakrętach tylko, że w prawo. Okazało się, że miałem wyłamany łącznik stabilizatora po lewej stronie ;) Zmieniłem oba i cisza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 00:15
Posty: 34
Skąd: Włocławek
Auto: 323F 1.5 16V 97r. + LPG

Postprzez flashmaniac » 29 sie 2008, 09:56

Ja mam wymienione laczniki na nowe oba....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez gadula » 4 wrz 2008, 11:33

flashmaniac ja też mam coś podobnego, i po wymianie prawie całej zawiechy z przodu, kilku mechanikach chyba doszedłem o co chodzi :D

Teraz pytanie do wszystkich. Czy przegub wewnętrzny powinien mieć luzy? Jak go złapię, to rusza się on z 2-3mm góra dół do strony koła. Od strony podpory nie czuć luzów, łożysko w podporze też nie posiada jakichś tam wyczuwalnych luzów. Do tego półoś wchodząca do przegubu wewnętrznego, od strony koła ma wyczuwalne luzy góra dół i do środka. Prawdopodobnie mnie też czeka wymiana półosi :(
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez flashmaniac » 4 wrz 2008, 11:44

@gadula nie wiem czy Cie dobrze rozumiem ....

Sa dwa rodzaje przegubow polosi :
– homokinetyczny (ten przy samym kole)
– krzyzakowy (ten przy skrzyni)

Czy wymieniales przeguby oba homokinetyczne ?
Ja wymienilem jeden z prawej strony i ten odglos znacznie ucichl.....przymiezam sie teraz do wymiany lewego i mam nadzieje ze stukotanie,gruchotanie sie skonczy.

Przeszukalem prawie cale forum w tym temacie i nie bylo chyba przypadku zeby te stukotanie bylo pododowane przez przegub krzyzakowy (homokinetyczny owszem)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez gadula » 4 wrz 2008, 12:08

flashmaniac ja nie mam terkotania, ani stuków, tylko cholerne wibracje przy skręcaniu w prawo i przy jeździe na wprost (1,2 z gazem w podłodze takie miarowe bicie o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości, lub przy 100km/h przód na boki lata). Jeżdżę tak juz rok :D Więc niech nikt nie mówi że Mazdy są awaryjne ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez flashmaniac » 4 wrz 2008, 12:35

wymieniales przeguby homokinetyczne ??
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323