Strona 1 z 1

montaż wspomagania kierowinicy

PostNapisane: 21 cze 2008, 10:26
przez Norbi130
Posiadam mazde 323C rocznik grudzień 94 1.4 z instalacją gazową. Auto świetnie się prowadzi jedyne co mnie nie zadowala to brak układu wspomagania kierownicy. Widziałem że są wersje tej mazdy ze wspomaganiem. Czy jest możliwość instalacji tego w moim samochodzie?? Jeśli tak to prosiłbym o podanie wszystkich części do tego potrzebnych i mniej,więcej kosztów.

P.S Witam na forum ;)

PostNapisane: 21 cze 2008, 10:44
przez Inte
to już nadwozie BA?
ja robiłem takie coś w BG i nawet jeśli tym autem pojeżdżę tylko pół roku to i tak uważam, że się opłacało.
ja potrzebowałem maglownicę (przekładnie kierowniczą) pompę wspomagania i przewody. rzeczą jaka może ci sprawić mały problem to otwory na śruby mocujące pompę wspomagania – są umiejscowione od przodu silnika i przez tyle lat na pewno naleciało tam sporo syfu. trochę się bawiłem, zanim udało mi się wkręcić śruby ale i tak bez gwintownika i płukania wd-40 się nie obeszło trochę zabawy było też z wpychaniem maglownicy na swoje miejsce – ja ją wciskałem koło koła (nawet nie zdejmowałem osłony, tylko ją odgiąłem no ale się udało.

PostNapisane: 21 cze 2008, 11:15
przez Norbi130
Tak jest to nadwozie BA. Nie znam się kompletnie na tym, ale jak poszedłem do mechanika to powiedział że się nie opłaca tego robić bo dużo części potrzeba i w ogóle duże koszty. Po prostu u mnie w mieścinie nie ma dobrych fachowców :) Chce mieć wspomaganie bo ten samochód dosyć ciężko prowadzić bez ;) Czy jak wezmę cześci od 323C z silnikiem 1.5 będzie pasowało do mojej? Bo takich najwięcej na allegro

PostNapisane: 21 cze 2008, 13:19
przez Inte
akurat silnik jest tu chyba bez znaczenia. niech jakiś posiadacz BA wypowie się co tam jest potrzebne, ale przypuszczam, że oprócz pompy przewodów i maglownicy nic nie będziesz potrzebował, najlepiej znajdź na allegro ogłoszenie gdzie ktoś sprzedaje części do twojej mazdy i zapytaj sie o cały komplet – oni też nie są z pierwszej łapanki i na pewno wiedzą co jest potrzebne.
ooo właśnie sobie przypomniałem, że u mnie potrzebowałem koło pasowe na wale bo miałem z jednym kołem na alternator a potrzebowałem tak jakby dwa koła jeden na alternator (pasek klinowy) i na pompe wspom. (pasek wielorowkowy) i ze znalezieniem tego koła miałem problem własnie, w końcu kupiłem cały blok od 1,6 za 100 zł :)
pamiętam z moich poszukiwań, że efka 1,5 ma to właśnie koło na 2 paski wielorowkowe – ty masz silnik 1,3 i nie wiem ja będzie u ciebie
Do wieczora powinieneś uzyskać wyczerpującą odpowiedź – tak to już jest z tym forum :D

PostNapisane: 21 cze 2008, 14:08
przez Norbi130
Najważniejsze żebym wogóle otrzymał odpowiedź ;) Dzięki za wskazówki, bardzo mi zależy na tym wspomaganiu, bo bicepsy już za duże wyrobiłem ;):):)