Strona 1 z 1

Czy to skrzynia od tego modelu?

PostNapisane: 6 cze 2008, 23:12
przez Danisz
Witajcie.

Może najpierw zaczne od tego jak to się stało. Miałem już wcześniej mały problem z 2 i 4 biegiem. Było nieco głośniej słychać jak one wchodziły, jednak działały. Postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Spuszczenie oleju poszło bez problemu. Jednak z wlewem miałem problem, sruba przy ślimaku prędkościomierza była ułamana i nie szło wykręcić ślimaka. Ostatecznie oleju do skrzyni wlałem przez wylew. Wpuściłem tam węża i 0,5-litrową strzykawką wpuściłem tam olej(ok. 3 litrów – nie wiem ile dokładnie,bo troche mi się wylało).
Przejechałem ok. 3 kilometry. Stanąłem na światłach, wrzuciłem jedynke, ruszam i probuje wrzucić 2 bieg,ale nie idzie.. no i do teraz nie moge go wrzucić. Jest mechaniczny blok,którego nie można pokonać. 4 bieg nadal głośniej wchodzi,ale działa. Nie wiem czy wymiana oleju w skrzyni miała jakikolwiek związek z pojawieniem się problemu z 2 biegiem..

Mój brat ma pewne podejrzenia,że mam skrzynie od innego modelu i stąd prośba do Was o ocenienie czy to skrzynia od mojego modelu czy od innego. Zbieram się do kupna nowej(używanej) skrzyni i nie chce kupować oryginału(który jak wiecie cieżko dostać) jeśli ta którą mam aktualnie jest od innego modelu.

Wybaczcie za jakość zdjęć,ale robione były telefonem.. tak wiem,że skrzynia jest cała brudna i zasyfiona.. jednak samochód mam dopiero od 3 dni i to wina poprzedniego właściciela.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Oto zdjęcia :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Klikając w każde można je powiększyć.

Raz jeszcze wielkie dzięki za pomoc.

PostNapisane: 6 cze 2008, 23:28
przez Briareos
Wybacz, ale z tych zdjęć to nic nie wynika. Otwórz maskę, włóż łapę między filtr powietrza a rurę do chłodnicy i zrób zdjęcie znaczka na dzwonie, wygląda on tak:
Obrazek
Tylko tym razem tak żeby był coś widać <lol> Mała podpowiedź gdzie szukać: ten przewód u góry zdjęcia idzie do wysprzęglika.

PostNapisane: 7 cze 2008, 15:58
przez Danisz
Zgodnie z zaleceniem wepchnąłem rękę między filtr powietrza i rurę od chłodnicy. Oczywiście wszystko było zasyfione i nie było widać nic. Poprzecierałem to pędzlem i moim oczom ukazało się takie coś :

Obrazek Obrazek Obrazek

Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem miejsce, które na kolejnych zdjęciach widać z bliska. Niestety nie widać numeru pomiędzy tymi dwoma wytłoczonymi kółkami. Wydaje mi się,że wyczyściłem to dosyć dobrze.. tylko może nie oto miejsce chodziło.

Proszę o więcej wskazówek.

Dzięki za pomoc :).

PostNapisane: 8 cze 2008, 15:00
przez Briareos
Faktycznie znaczek jest, kodu nie ma :D To sprawdź czy dłuższa półoś ma podporę. Jak ma, to zakładając że nikt nie rzeźbił półosiek tylko przekładał całość, to jest to skrzynia z 1.8.

PostNapisane: 13 cze 2008, 10:42
przez piwo
a ja sie spytam.czy skrzynia biegów od 1,8 ba pasuje do bg 1,8 dohc 128KM

PostNapisane: 1 lip 2008, 09:41
przez piwo
czy skrzynia G5 MOI z BA 115km jest całkowicie kompatybilna z G5 MR z bg 1,8dohc 128km?chodzi i o mocowanie przełozenia sprzeglo polosie.z gory dzieki za odpowiedz.

PostNapisane: 2 lip 2008, 08:37
przez piwo
nikt nie porownywal?

PostNapisane: 2 lip 2008, 12:43
przez Briareos
W obu modelach do FWD szły skrzynie G25M-R (to nie jest MOI tylko M0, i jakaś kreska).
Będziesz musiał przełożyć łapy mocujące do karoserii, reszta się powinna spasować. Ale gwarancji ci na to nie dam :P
Tak na marginesie – gdzie wypatrzyłeś skrzynię G do BA? Bardzo krótko je montowali, potem do rzędówek szła skrzynia F...

PostNapisane: 2 lip 2008, 14:42
przez piwo
do bg szla skrzynia G5 – MR.lapy mowisz sa inne?