Strona 1 z 1

Słabe wspomaganie kierownicy

PostNapisane: 4 cze 2008, 23:07
przez grodek
Witam mam taki problem, że jakim bym autem nie jezdził ze wspomaganiem to zawsze jest łatwiej krecic kierownica niz w mojej mazdzie i wydaje mi sie ,ze kiedyś wspomaganie i u mnie było lepsze, płyn od wspomagania jest tylko śmierdzi jak zdechła ryba:P przy skrecaniu kierownica na max pasek dalikatnie sie slizga ,ale to przy samaym koncu skrętu co moze byc?

PostNapisane: 5 cze 2008, 10:47
przez kubi2410
Sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony i dla pewności ja bym zmienił płyn od wspomagania skoro piszesz że może coś z nim być nie tak

PostNapisane: 5 cze 2008, 12:00
przez grodek
jak sprawdzic czy jest zapowietrzony i jak sie go wymienia i co tam sie leje?

PostNapisane: 5 cze 2008, 13:52
przez kubi2410
Płyn do wspomagania Dexron II może być np.Mobila
A co do wymiany i odpowietrzania to radzę jechać do mechanika

PostNapisane: 5 cze 2008, 20:22
przez grodek
drogi jest?? ten płyn ? ile potrzeba ?? nikt nie zna sposobu na zrobienie tego samemu??

PostNapisane: 5 cze 2008, 20:45
przez Inte
płynu wchodzi ok 1 litra koszt z tego co pamiętam to max 30 zł.
ja tam bym ściągnął jakis wąż, który jest najniżej, zlał wszystko, pokręcił troche kierownicą (to chyba coś da :P ) a potem nalał nowy, właczył silnik znowu pokręcił, dolał i tak parę razy. przynajmniej u mnie tak robiłem. Tylko, ze ja nie wymieniałem płynu a zakładałem wspomaganie więc tak jakby do suchego układu po prostu nalałem płynu. I działa, ale niech lepiej ktoś to potwierdzi – ktoś kto się na tym zna :)

PostNapisane: 5 cze 2008, 22:47
przez grodek
tylko który wąż? a nowy płyn tez śmierdzi?? bo sprawdzalismy dzis u kolegi w sceniku to smierdzi tak samo tylko znacznie intensywniej niz u mnie tez mi sie wydaje ze układ sam powienien sie odpowietrzyc aha i jaki jest jego kolor?

PostNapisane: 5 cze 2008, 23:11
przez kubi2410
grodek napisał(a):aki jest jego kolor?

Kolor jest różny zależy od firmy
grodek napisał(a):tez mi sie wydaje ze układ sam powinien sie odpowietrzyć

Z tego co ja wiem układ sam się nie odpowietrza

PostNapisane: 6 cze 2008, 08:00
przez grodek
wogule zaleca sie wymiane tego płynu co iles tys ? czy on raz wlany powinien byc do konca zycia auta?

PostNapisane: 6 cze 2008, 09:18
przez kubi2410
Instrukcja do 323c nie mówi że trzeba go wymieniać jedynie uzupełniać jeśli by było mało. Ale skoro u ciebie jest coś nie tak nie wiadomo co robił poprzedni właściciel może wlał tam zły płyn. Zanim zaczął bym coś poważnego robić na początku zaczął bym od najtańszej możliwości czyli wymienił płyn (30zł nowy klasa Dexron II) i odpowietrzył dla pewności wszystko pewnie u mechanika wyniosło by góra 100zł a dopiero jak by to nie pomogło to znaczy że coś z mechanizmem wspomagania zaczyna się walić

PostNapisane: 6 cze 2008, 10:55
przez grodek
ok zaczne od płynu i mam nadzieje ze sie poprawi chociaż watpie:( ale skoro to nie jest kosztowna sprawa to czemu nie:]

PostNapisane: 6 cze 2008, 10:57
przez grodek
a jeszcze jedno słyszałem ze moga tez byc do wymiany łzyska w kolumnie mc.persona?? w tym tygodniu wymieniam amorki z przodu zrwucic na to uwage?? czy raczej niemozliwe zeby łozyska stawiały taki opor?

PostNapisane: 6 cze 2008, 12:45
przez kubi2410
Skoro i tak będzie rozbierane i będzie dostęp warto spojrzeć na wszystko jak to sie tam kupy trzyma czy luzów nie ma

PostNapisane: 6 cze 2008, 22:50
przez Inte
grodek napisał(a):tylko który wąż?


Inte napisał(a):ja tam bym ściągnął jakis wąż, który jest najniżej,


tłumaczyć dlaczego to już chyba nie muszę :)

btw Dexron II jest koloru czerwonego