Strona 1 z 1

Wymiana amortyzatorow z tylu a geometria zawieszenia

PostNapisane: 23 maja 2008, 14:02
przez Veyron
Mam pytanko.
Czy przy wymianie amortyzatorow z tylu (Mcpersony) nalezy odrazu sprawdzic geometrie zawieszenia (zbieznosc itp).
Pozdrawiam

PostNapisane: 23 maja 2008, 17:44
przez kwak
nie chciał bym wprowadzić w błąd ale z tyłu nie ustawia się zbieżności ani geometrii (chyba :) )
natomiast sprawdzić można, napewno nie zaszkodzi.

PostNapisane: 23 maja 2008, 19:48
przez DROPKICK
kwak napisał(a):nie chciał bym wprowadzić w błąd ale z tyłu nie ustawia się zbieżności ani geometrii (chyba )

Ustawia się z przodu i z tyłu.

Jak będziesz jechał sprawdzić i ustawiać to pojedź w takie miejsce gdzie jednocześnie robią to na dwie osie, a nie na każdą z osobna bo wtedy to mogą zrobić Ci czteroślada <killer>

Czytałem na forum, że po wymianie amorów nie potrzeba ustawiać, ale miałem przypadek taki, że przestawiło mi sie koło na mocowaniu amorków i właśnie wtedy ustawiał mi zbierzność za pomocą śrub które trzymają amory, stało sie tak po zjechaniu z krawężnika.


Zresztą jak wymienisz to zobaczysz czy auto jedzie prostu i czy nie ściąga, jak coś będzie nie tak to pojedziesz ustawić.

PostNapisane: 23 maja 2008, 21:19
przez Veyron
ok wielkie dzieki.
Pozdrawiam

PostNapisane: 23 maja 2008, 22:40
przez kwak
DROPKICK napisał(a): że przestawiło mi sie koło na mocowaniu amorków i właśnie wtedy ustawiał mi zbierzność za pomocą śrub które trzymają amory

??
rozbierałem tylne zawieszenie i nie stwierdziłem jakiejkolwiek regulacji przy mocowaniach amorów.
bardzo mnie zaciekawiło to co piszesz...

PostNapisane: 24 maja 2008, 10:21
przez DROPKICK
kwak napisał(a):nie stwierdziłem jakiejkolwiek regulacji przy mocowaniach amorów

masz racje nie ma tam regulacji. Ale u mnie na gołe oko było widać że koło się przestawiło, może ugięło amora i zrobiły się jakieś luzy.

PostNapisane: 25 maja 2008, 20:09
przez mirek323F
Zastanawia mnie jak jest w końcu z tą regulacją zbieżności bo w jednym z magazynów opisującym mazde 323f BA autor napisał: ".....wielowachaczowa oś z tyłu jest bardzo rozbudowana. Ma możliwość korygowania zbieżności – jak w pojazdach sportowych"

Obrazek

Sam wymieniłem amorki z tyłu i zastanawiam się jak sie ma sprawa ustawienia zbieżności. Jedyne co zauważyłem to ciekawe ustwienie kół (patrząc od tyłu) nie prostopadle do drogi jak przednie tylko nieco odchylone do środka (amortyzatora).
Obrazek
Może wtym leży sens takiego zawieszenia i co za tym idzie doskonałego prowadzenia auta w zakrętach.

PostNapisane: 26 maja 2008, 00:39
przez DROPKICK
mirek123 to o czym mówisz to jest Kąt PK, czyli właśnie kąt nachylenia taki jak masz pokazany na zdjęciu. Do tego dochodzi jeszcze zbierzność, a w przedniej osi dodatkowo do tych dwóch jest jeszcze kąt wyprzedzenia.

PostNapisane: 26 maja 2008, 09:06
przez mirek323F
Rozumiem DROPKICK zbierzność o której mowa w artykule o mazdzie zmienia sie sama w czasie jazdy ?, Jeśli tak to jaki element za to odpowiada bo oprócz stabilizatora nie widze innych drążków czy czegoś podobnego co by zmieniało ustawienie koła w czasie jazdy

PostNapisane: 26 maja 2008, 09:21
przez Pioteq25
Regulacja przód/tył odbywa się za pomocą mocowania amortyzatora. :)

PostNapisane: 26 maja 2008, 09:37
przez alf28
Pioteq25 napisał(a):Regulacja przód/tył odbywa się za pomocą mocowania amortyzatora.
ale, nie w BA.

PostNapisane: 26 maja 2008, 10:03
przez grodek
u mnie też nie było regulacji z tyłu :]