pisk hamulcy podczas jazdy....

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pepey » 15 wrz 2004, 19:20

wiec dochodzac do tego ze to nie linka predkosciomierza robi pisk (temat "predkosciomierz swiruje") postanowilem drazyc temat dalej... zdialem przednie kolo prawe i obraczam tarcza slysze ze przy tarczy hamulec lekko pisczy... to go lekko WD40 (zeby tarcz nie usmarowac zebym jeszcze te hamulce mial ;) od strony silnika i ku mojemu zdiwieniu ciszy koniec... to samo na drugim kole.... zrobilem rundke co by przeczyscic to co napsikalem i jest OK... w zwiazku z tym moje pytanie czym moze byc to spowodowane? zaznacze ze felgi po dluzsej jezdzie nie sa mocno nagrzane, i sa rownomiernie nagrzane! moze miec z tym zwiazek mala ilosc plynu hamulcowego??? mam prawe na MIN... help bo nie chce sie zdziwic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Koleś » 15 wrz 2004, 21:12

Jak masz MIN płynu chamulcowego to go dolej chyba ze niewiesz kiedy był wymieniany to go wymien na nowy i poziom powinien byc przy MAX
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez Pepey » 15 wrz 2004, 21:25

nie wiem kiedy byl wymieniany i nie wiem jaki w nim jest... co do wymiany to chyba sam go nie wymienie.. ;/ jak jest z dolewka? mozna mieszac plyny? czy poziom blizej MAX zapewnia lepsze hamowanie? jak to jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Koleś » 15 wrz 2004, 21:50

płyn mozesz sam wymienic tylko ze musisz odpowietrzyc układ przy wszystkich 4 kołach-Lepiej sie pokusic o warsztat
Płyny podobno mozna mieszac ale chyba najlepiej zalac DOT4
Czy wyzszy poziom płynu zapewnia lepsze chamowanie? Niewiem ale napewno jego stan(zawartosc wody i temp wrzenia)
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez luca » 16 wrz 2004, 00:25

Twoje piszczenie to stojące zaciski. Ale nie przejmuj się nie trzeba wymieniać, wystarczy rozmontować i przeczyścić.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Jaksa » 16 wrz 2004, 00:40

Twoje piszczenie to stojące zaciski
Proszę proszę.....dodam że klocki mogą juz się konczyc i sygnalizują juz blaszką od strony klocka wewnętzrnego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez SANEONE » 16 wrz 2004, 08:20

U mnie było identycznie, wymieniłem klocki i cisza jak makiem zasiał. Przy okazji, czy jest jakiś sposób, aby tłoczek sam się schował czy po prostu trzeba go na siłę wpychać?
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2004, 13:35
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 09:13

Twoje piszczenie to stojące zaciski

Proszę proszę.....dodam że klocki mogą juz się konczyc i sygnalizują juz blaszką od strony klocka wewnętzrnego


z zaciskami to calkiem mozliwe... nie rozbieralem hamulcy bo nie mialem czasu chcialem tylko stwierdzic czy to one a nie np przeguby czy lozysko... wiec odrobina wd 40 pewnie zmniejszyla tarcie i pisk...

klocki tez juz sie moga powoli konczyc to fakt... ech byly kupione jakies no name i ledwo na 20kkm starczyly i jeszcze pelno rewelacji z nimi bylo (musialem przetaczac tarcze)...

co do klockow to jak moge sprawdzic ich grubosc od wewentrznej strony?? czy jest sens? czy wystraczy zmierzyc od zewnetrznej?? ile mm=wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez zbyl » 16 wrz 2004, 09:28

Dokladnie u mnie tez hamulce piszczaly , po wymianie klockow hamulcowych
problem ustapil i nawet poprawilo sie hamowanie :D

Pozdrowka
zbyl &

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2004, 13:10
Posty: 71

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 09:42

ech czyli kolejny wydatek :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Krasnal » 16 wrz 2004, 13:59

Pepey napisał(a):ledwo na 20kkm starczyly


mi kiedyś na 1000km starczyły <lol> <lol> <lol> ale to było reklamowane :P
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 14:03

mi kiedyś na 1000km starczyły ale to było reklamowane


haha to co ty polaczyles pedal gazu z hamulcami? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez dizzi » 17 wrz 2004, 09:50

Przy okazji, czy jest jakiś sposób, aby tłoczek sam się schował czy po prostu trzeba go na siłę wpychać?

właśnie jak to jest? czy ktoś zna odpowiedź?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Pepey » 17 wrz 2004, 10:44

mam jeszcze jedno pytanie.... wlasnie rzucilem na klocki od strony felgi i jest tam jeszcze ze 3-4mm czy mozliwe zeby klocek z drugiej strony starl sie szybciej?? bo drazni mnie to piszczenie i nie wiem co to...
dzisiaj postaram sie przeczyscic zaciski tak jak luca mowil moze cos da...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Pepey » 17 wrz 2004, 10:47

Dokladnie u mnie tez hamulce piszczaly , po wymianie klockow hamulcowych
problem ustapil i nawet poprawilo sie hamowanie


ale u mnie piszcza podczas jazdy... :) podczas hamowania to normalne ze piszczaly ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez marioch » 17 wrz 2004, 11:46

a jaki masz rant na tarczy – możelwe, że klocki ocieraja o rant – tarcza sie wyciera ale pozostaje po zewnętrznej rant – garb
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez Pepey » 17 wrz 2004, 11:54

nie, klocki sa dobrze dopasowane, gdyz na zewnetrznej i na wewentrzenj czesci tarczy widac rant czyli caloscia przylegaja do tarczy...
wydaje mi sie ze to juz koniec klockow bo plyn hamulcowy sie obnizyl (tloczek bardziej docisnal i splynal plyn), z tego co sie doweidzialem to klocki moga sie nie rowno scierac i tych od wewnatrz moze juz nie byc :), pow wymianie klockow powinien sie podniesc poziom plynu (tloczek wypchnie) i powinno byc ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez iron » 25 paź 2004, 23:12

Jaki jest koszt rozpieraczy do 323F '95 1.5 16V? Okazało się że mam zatarte – ręcznego nie było wcale – mechanik wyczyścił ale nic to nie dało po jakimś czasie hamują podczas jazdy i bębny grzeją się jak patelnie....ostatnio to musiałem co kilka km zatrzymywać się aby ostygły. Ręczny jest ale hamuje teraz podczas jazdy. Dwa razy już to robił czy naprawdę jest to takie skomplikowane??? Mam pecha do mechaników co jeden to gorszy :–(
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 07:56
Posty: 64
Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA

Postprzez Jaksa » 25 paź 2004, 23:31

iron napisał(a): Mam pecha do mechaników co jeden to gorszy
Chyba tak ... to prosta operacja...... :P :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lamare » 26 paź 2004, 10:55

No to ja za dam pytanie podobne.
Żonka jeżdzi MX3 codziennie z Ursynowa na Żoliborz. Po drodze hamowań co niemiara.
Ma wymienione klocki, zrobione reparaturki zacisków w dobrym warsztacie – u Jaksy, tarcze prawie nówki.
A hamulce piszczą tak [tiiit] głośno, ze łeb pęka i wstyd takim czymś jechać. Niby sportowe autko a piszczy jak 15 letni polonez.
I na dodatek piszczą zimne, piszczą nagrzane, piszcząpo ruszeniu i po ostrym , długim hamowaniu. Nic im nie pomaga.
Co do ku...y nędzy jest przyczyną?
Jarek mówił, że tak może być. No dobrze – może, ale jak wytrzymać z tym piskiem i nie zwariować.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323