Oczywiście
magicadm masz rację

Ja nie do końca sprecyzowałem
Taki tekst jest w książce – SAM NAPRAWIAM MAZDE

A nie oryginalnej od mazdy.
"Przełączanie na luz: zdjąć nogę z pedału gazu i przy zmniejszającej się prędkości lub przy lekko wyhamowa¬nym samochodzie popchnąć dźwignię zmiany biegów w kierunku luzu.
Ruszanie z miejsca: wyłączyć silnik, włączyć 1. bieg i uruchomić rozrusznik. Samochód szarpnie i ruszy do przodu. Gdy silnik jest zimny, należy go przedtem nieco rozgrzać. Gdy nie przewiduje się zmiany biegów podczas jazdy, na płaskiej drodze należy uruchomić samochód i ruszać na drugim biegu.
Włączanie wyższego biegu: używając rozrusznika ruszyć na 1. biegu. Zwiekszyć obroty na pierwszym biegu tylko niewiele ponad obroty biegu jałowego. Ująć trochę gazu i pociągnąć dźwignię zmiany biegów ustawiając ją na luz. Puścić pedał gazu i lekko popchnąć dźwignię w kierunku 2. biegu. Przy właściwych obrotach silnika i skrzyni biegów bieg wchodzi prawie samoczynnie. Gdy czeka się z tym za długo, należy dodać nieco gazu, aby bieg wszedł bez zgrzytania. Gdy się to nie uda, jeszcze raz należy się zatrzymać i ponowić próbę. Na wyższe biegi przełącza się w ten sam sposób. Najłatwiej udaje się to na bardzo małych prędkościach: na drugi bieg przy maksymalnie 20 km/h, na trzeci bieg przy 25 km/h, na czwarty bieg przy 35 km/h, a na piąty przy 45 km/h.
Przełączanie na niższy bieg: w tym celu należy zwiększyć obroty silnika, aby możliwe było włączenie niższego biegu. Ująć trochę gazu, wyrzucić bieg, ostrożnie dodawać gazu popychając jednocześnie dźwignię zmiany biegów w kierunku niższego biegu. Przy właściwej liczbie obrotów bieg powinien wskoczyć prawie bez docisku dźwigni. Redukowanie biegów również przebiega najłatwiej przy małych prędkościach i na niskich obrotach"