Strona 1 z 1

zmiana układu hamulcowego

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:39
przez Gość
mam problem moje hamulce nie raz szwankuja chcialbym zmienic uklad hamulcowy na jakis mocniejszy czy mozecie mi cos poradzic poprostu nie wytrzymuja hamowania z zwiekszych predkosci

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:55
przez Simo
Po pierwsze primo: jaki masz silnik? (uzupełnij profil)
po drugie primo: zrób dokładne oględziny każdego elementu ukł. ham.
jeśli jest wszystko sprawne tj. cylinderki nie zapieczone, płyn wymieniony (ważne!!), no i oczywiście klocki w normie zużycia TO czeka cię swap hampli z 1.8 (zakładając że masz 1.5)

PostNapisane: 10 lis 2009, 11:59
przez madzia
Nie chcę zakładać nowego tematu , więc chciałabym się dowiedzieć co jest potrzebne do swapa hamulców z silnika 1,5 BA na 1,8 takie jak: zaciski , jarzma , zwrotnice , tarcze , itd . Czy nie koniecznie.

PostNapisane: 10 lis 2009, 12:50
przez MariuS
Gość napisał(a):uklad hamulcowy na jakis mocniejszy



przywróć układ do stanu takiego jak wychodził z fabryki, kiedy miałem Z5 zregenerowałem cały układ hamulcowy, najpierw regeneracja zacisków, potem kupiłem nacinane i nawiercane tarcze Mikoda GT (komplet kolo 200zł) i nowe klocki, regeneracja(przeczyszczenie i wymiana okładzin bębnów na tyle) i po tych zmianach hamulce były zuuupełnie inne znaczy się o wiele bardziej efektywne ;)


A dla tych którzy mają Z5 i chcą SWAP-ować tarcze z BP, CHRISTOPHORUS robił takiego moda, ja wiem tyle że on jest mega zadowolony z tej konwersji

madzia napisał(a):co jest potrzebne do swapa hamulców z silnika 1,5 BA na 1,8



zwrotnice z piastami i tarczami, strzemiona, zaciski mogą być z Z5

PostNapisane: 10 lis 2009, 13:14
przez madzia
mariusz_sti napisał(a):zwrotnice z piastami i tarczami, strzemiona, zaciski zostały z Z5

A klocki zostają takie same? chodzi o zaciski , gdyż sama tarcza zwiększy się na śr. o 23mm z 234mm jak obecnie na 257mm i bobrze byłoby zwiększyć płaszczyznę hamowania. Może dobrać większy zacisk. Czy dobrze myślę?

PostNapisane: 10 lis 2009, 14:33
przez gadula
mariusz_sti napisał(a):zaciski mogą być z Z5

Jak już robić to porządnie, i wymienić zaciski również. Są one większe, i felgi 13" już nie podejdą.

PostNapisane: 10 lis 2009, 14:39
przez madzia
gadula napisał(a):Jak już robić to porządnie, i wymienić zaciski również. Są one większe, i felgi 13" już nie podejdą.

Dobrze myślałam. Ale z jakiego modelu większe zaciski? felgi mam 15" tylko nie pamiętam jakie mam ET

PostNapisane: 10 lis 2009, 14:45
przez gadula
madzia napisał(a):Ale z jakiego modelu większe zaciski?

od BP z BA, razem z tarczami. Teraz już nie jestem pewien, ale piasty mogą chyba zostać stare...

PostNapisane: 10 lis 2009, 15:17
przez madzia
gadula napisał(a):od BP z BA, razem z tarczami

Aż taka mocna to nie jestem w skrótach co to jest BP!!!! , natomiast wiem że BA to mój model z silnikiem 1,5 dm3

PostNapisane: 10 lis 2009, 15:44
przez gadula
madzia napisał(a):że BA to mój model z silnikiem 1,5 dm3

To, że Twój model to tak :) Ale w tym modelu były trzy silniki 1.5, czyli Z5, 1.8 – BP, oraz 2.0 – KF :) Więc posiadasz BA Z5.

PostNapisane: 10 lis 2009, 16:01
przez madzia
O to właśnie mi chodziło <spoko> DZIĘKUJĘ za wyjaśnienie !!

PostNapisane: 10 lis 2009, 21:12
przez Gandziej
Jaki orientacyjny koszt takiego swapa jest?

PostNapisane: 10 lis 2009, 22:34
przez Hazu
To zależy od tego za ile kupisz cześci.
Może warto by było przy okazji wymienić tylne bębny na tarcze
chyba d BG hammulce tarczowe do Ba podejdą.

PostNapisane: 10 lis 2009, 22:39
przez Gandziej
No załóżmy, że będą to jakieś nowe zamienniki.

PostNapisane: 11 lis 2009, 00:03
przez marcin255
ktoś już wiele razy się rozpisywał na temat zmiany siły hamowania , zmiainy rozłozenia siły hamowania itp. do najbezpieczniejszych rzeczy to nie należy. Jak bardzo zmieni się charakterystyka całego układu hamowania [ dopasowanego i dobranego fabrycznie po jakichśtam testach i próbach] gdy załozymy tarcze na tył? Siła hamowania z tyłu będzie wieksza niz z przodu co za tym idzie ?