lekko tył na boczki, na podskokach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ruper_323f » 4 sie 2007, 12:15

Panowie pierw myślałem, że mi się wydaje-- ale teraz to już czuję :( ,
na połatanej drodze wiecie standardowe placki naszych drogowców <glupek2> tyłek mojej madzi buja się na boki. J wydaje mi się, że dobrze trzyma się asfaltu, amorki pracują,a le są talie lekkie wachnięcia na boki. Mocniej tłumacząc to tak jakby samochód stał np. i ktoś bujną go z boku, takie odczucie. Samochód w czasie tych bujbięć nie zmienia toru jazdy i praktycznie nie wumaga korekty kierownicą. Jednak obawiam się zimy i muszę to rozpracować. Proszę o pomoc :| ;)
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Pioteq25 » 4 sie 2007, 14:11

Pojedź na stację diagnostyczną i niech ci sprawdzą luzy w zawieszeniu plus test amortyzatorów. Często gęsto padają gumy na wahaczach wzdłużnych i koło będzie chodzić w dwóch płaszczyznach. Jak amory wyjdą po 80% to jeszcze nie podwód by się cieszyć bo te testy bywają mylące- najlepiej przyjrzeć się im z bliska.
Na końcu geometria i zostajesz z pustym portfelem :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ruper_323f » 5 sie 2007, 22:14

Ot i rada , geometria była ustawiana na wiosnę i luzy były sprawdzane, bo bez tego geometrii nie zrobisz. Może ktoś ma inne pomysły, mniej ogólnikowe???
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez ravo » 5 sie 2007, 22:32

ruper_323f napisał(a):mniej ogólnikowe?

stan za autem albo z boku :P wcisnij tyl auta i go rozbujaj :P jak po jednym razie sie zatrzyma to nie amorki i szukamy dalej a jak bedzie sie 3-4 razy bujal gora dol to wiesz juz co masz nie tak :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 5 sie 2007, 22:53

A na ostrych i zacieśniających się zakrętach przy szybkim przejeżdżaniu jak się zachowuje??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gawron » 6 sie 2007, 09:39

Miałem podobnie, na początku tak łagodnie bujało aż pewnego pięknego dnia na ostrym zakręcie wjechałem w dziure, efekt był taki, że tył auta podskoczył i chciał przód wyprzedzić.
Się strachu najadłem!
Amory z tyłu poszły do wymiany!

Astrą (auto dziewczyny) przed wymianą amortyzatorów z tyłu nie szło wogóle po koleinach jechać tak tyłem majtało.


Pioteq25 napisał(a):Pojedź na stację diagnostyczną

i niech zrobią
Pioteq25 napisał(a):test amortyzatorów


na pewno nie zaszkodzi!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Postprzez ruper_323f » 6 sie 2007, 10:48

brii napisał(a):A na ostrych i zacieśniających się zakrętach przy szybkim przejeżdżaniu jak się zachowuje??

Dobrze się zachowuje, aby nie było łatek na asfalcie bo jak są to jest tył podsterowny, i wcześniej tak nie było . Mam lacze 205 alu.15 cala i wozik się trzymał drogi jak przyklejony, teraz czuję, że muszę kontrolować lekko zachowanie tyłu.....
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Don Corleone » 6 sie 2007, 15:21

ruper_323f napisał(a):bo jak są to jest tył podsterowny

Tył to możesz mieć co najwyżej nadsterowny :P
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez ruper_323f » 6 sie 2007, 21:18

Don Corleone napisał(a):
ruper_323f napisał(a):bo jak są to jest tył podsterowny

Tył to możesz mieć co najwyżej nadsterowny :P

@Don Corleone
Codzi o to, że wiadomo o co chodzi, ważne żeby komuś pomóc jak potrzebuje pomocy, jak Twoja będzie się sypać to też Ci jęzor wystawię hahaha
A tak poważniee todziś byłem u mechanika i wymieniałem świece, olej filtry to mi sprawdził i powiedział, że lekkie luzy na łącznikach stabilizatora i jakiś tulejach z tyłu, amorki OK. Może wie ktoś jakie to koszty???
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Giero » 7 sie 2007, 00:31

łączniki (klp przód + tył) około 90-120zł + robocizna (ale zawsze można zrobić samemu).
A tuleje to nie wiem
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Postprzez Don Corleone » 7 sie 2007, 20:18

ruper_323f napisał(a):Don Corleone
Codzi o to, że wiadomo o co chodzi, ważne żeby komuś pomóc jak potrzebuje pomocy, jak Twoja będzie się sypać to też Ci jęzor wystawię

Czekam z utęsknieniem ;P

Przepraszam za offtop ale nie mogłem się powstrzymać.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Artiks » 8 sie 2007, 00:32

Slaw9 napisał(a):łączniki (klp przód + tył) około 90-120zł + robocizna (ale zawsze można zrobić samemu).
A tuleje to nie wiem
Taki sam koszt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323