Wymiana przewodu ciśnieniowego sprzęgła – BA KF

Witam. Postanowiłem pomóc innym, którzy mają lub będą mieli taki problem jak ja czyli pęknięty przewód ciśnieniowy od sprzęgła, a występuje on w BA V6, Mx3 V6 i bodajże w GE V6 z tego co mi wiadomo ale nie na 100%.
Wspomnę, że oryginał kosztuje około 150PLN
w salonie Mazdy ale dzięki koledze Smirnoff (wielkie dzięki) znalazłem tani i dobry zamiennik.
Wygląda to tak: (chory organ)
A tak wygląda organ do przeszczepu za około 20PLN!
I jest to (fajnie się nazywa) przewód hamulcowy ciśnieniowy giętki do FIATa CC bodajże tylny (bo są dwa, to ten krótszy)
A więc jedziemy z koksem !
Najpierw odkręcamy rozpórkę (6 śrub) aby wyciągnąć akumulator (dwie śruby)
Następnie pojawia się nam półeczka na której stoi akuś
I znów mamy 5 śrub do odkręcenia
Ściągamy półeczkę i mamy pełny dostęp do chorego organu (przewód)
A więc do dzieła!
Na początek popsikajmy w odpowiednim miejscu WD-40 lub czymś podobnym, następnie to co zaznaczyłem na zdjęciu należy odkręcić (klucz 10)
Po odkręceniu przewodu wyciągamy zawleczki i chory organ jest gotowy do usunięcia
Następnie zakładamy nowy organ (przewód).
Fakt jest taki, że jest trochę dłuższy ale to w niczym nie przeszkadza. Mocno przykręcamy ale z umiarem aby nie przekręcić.
I wygląda to tak:
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Teraz zostaje nam tylko odpowietrzenie sprzęgła, a robi się to tak jak się odpowietrza hamulce.
Odpowietrznik jest za chłodnicą
Mam nadzieje że komuś pomoże ten opis, a jak ktoś będzie miał jakieś zapytanie to pisać na PW
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły i ... poprawiłem trochę pisownię
Wspomnę, że oryginał kosztuje około 150PLN
Wygląda to tak: (chory organ)
A tak wygląda organ do przeszczepu za około 20PLN!
I jest to (fajnie się nazywa) przewód hamulcowy ciśnieniowy giętki do FIATa CC bodajże tylny (bo są dwa, to ten krótszy)
A więc jedziemy z koksem !
Najpierw odkręcamy rozpórkę (6 śrub) aby wyciągnąć akumulator (dwie śruby)
Następnie pojawia się nam półeczka na której stoi akuś
I znów mamy 5 śrub do odkręcenia
Ściągamy półeczkę i mamy pełny dostęp do chorego organu (przewód)
A więc do dzieła!
Na początek popsikajmy w odpowiednim miejscu WD-40 lub czymś podobnym, następnie to co zaznaczyłem na zdjęciu należy odkręcić (klucz 10)
Po odkręceniu przewodu wyciągamy zawleczki i chory organ jest gotowy do usunięcia
Następnie zakładamy nowy organ (przewód).
Fakt jest taki, że jest trochę dłuższy ale to w niczym nie przeszkadza. Mocno przykręcamy ale z umiarem aby nie przekręcić.
I wygląda to tak:
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Teraz zostaje nam tylko odpowietrzenie sprzęgła, a robi się to tak jak się odpowietrza hamulce.
Odpowietrznik jest za chłodnicą
Mam nadzieje że komuś pomoże ten opis, a jak ktoś będzie miał jakieś zapytanie to pisać na PW
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły i ... poprawiłem trochę pisownię