Strona 1 z 2

Okresowe błędy systemu ABS (323F BA)

PostNapisane: 8 gru 2003, 20:10
przez xXx
Dzisiaj rano, gdy odpaliłem autko zaobserwowałem, że po jakimś zapaliła mi się kontrolka sygnalizująca wadliwą pracę ABS-u. Po naciśnięciu na pedał oczywiście nie było mowy o jakiejkolwiek kontroli antypoślizgowej.
Przejechałem tak około 200 km i gdy na nowo odpaliłem samochód kontrolka na jakiś czas zgasła i wszystko było O.K.,ale potem zapaliła się ponownie. W tym momencie jest tak, że jak odpalam autko to wszystko niby jest dobrze bo ABS działa, a potem znów włącza się kontrolka i jest to co było wcześniej.

Mam pytanie co mam w takim przypadku zrobić. Jak sądzicie co spowodowało awarię systemu antypoślizgowego.

Kieruję pytanie do @-techa czy u Ciebie można by sprawdzić na komputerze co jest odpowiedzialne za tę awarię?


Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi ;)

PostNapisane: 8 gru 2003, 22:53
przez Paweł
Byc moze, podobnie jak w przypadku silnika i skrzyni biegow, da sie zewrzec z masa jakis styk diagnostyczny i bledy zostana "wypikane" kontrolka ABSu lub impulsem na jakims innym zlaczu.

Byc moze trzeba polaczyc styki TBS i GND? UWAGA: Tak tylko strzelam, prosze nie probowac! Jesli Greg ma taka informacje i moze ja udostepnic, byloby milo :)

Podaje kody bledow DTC:

11: czujnik obrotów koła PP
12: czujnik obrotów koła LP
13: czujnik obrotów koła PT
14: czujnik obrotów koła LT

15: czujnik obrotów koła

22: elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24: elektrozawór LP
26: elektrozawór PT
27: elektrozawór LT

29: obwód PP-LT
30: obwód LP-PT

51: przekaznik trybu awaryjnego (fail-safe)

53: przekaznik silnika pompy / silnik

61: jednostka sterujaca

63: zasilanie

Jesli znajdzie sie domowa metoda na ich odczytanie, to dolacze te porade do dokumentu na podstawie ktorego zostanie utworzony dział porad na stronie.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 8 gru 2003, 23:10
przez Zombi
wiecie ale z tymi bledami to jest róznie, niech przytoczy swoja walke Hercik. On mial ciekawy przypadek. Pokazywal mu sie blad czujnika na wale a byla to jakas straszna [tiiit].

PostNapisane: 8 gru 2003, 23:17
przez newbie
tco_tm napisał(a):Byc moze, podobnie jak w przypadku silnika i skrzyni biegow, da sie zewrzec z masa jakis styk diagnostyczny i bledy zostana "wypikane" kontrolka ABSu lub impulsem na jakims innym zlaczu.

Byc moze trzeba polaczyc styki TBS i GND? UWAGA: Tak tylko strzelam, prosze nie probowac! Jesli Greg ma taka informacje i moze ja udostepnic, byloby milo :)


Dobry strzał :)

GND->TBS i albo gapienie się w lampkę na instrumentach albo póbnik diodowy 12v->FBS

Tyle.

PostNapisane: 8 gru 2003, 23:19
przez polnik@studio
[OT] ale avator :) witamy Pana Millera hahahaaa <lol> <lol> <lol>

PostNapisane: 8 gru 2003, 23:20
przez newbie
Jeszcze jedno..."wypika" wszystkie DTCs zapisane od ostatniego "erasowania", więc na pewno będzie między nimi i ten, który świadczy o obecnej usterce...najfajniej będzie jak wyemituje kika <lol>

PostNapisane: 8 gru 2003, 23:22
przez newbie
polnik@studio napisał(a):[OT] ale avator :) witamy Pana Millera hahahaaa <lol> <lol> <lol>


To jest Miller Cycle KJ lub jak to stwierdził Zombek Millera Cyce

PostNapisane: 15 gru 2003, 16:51
przez xXx
Ufffff.......problem z głowy......ABS działa już jak powinien, a przyczyną był naderwany kabelek czujnika LP koła. Dobrze, że się na tym skończyło, bo ABS aktualnych warunkach pogodowych bardzo wskazany.

Chwała mojemu mechanikowi za to, że wykrył i usunął tę usterkę.

:) :) :)

ABS – Kasowanie kodów błędu

PostNapisane: 27 lip 2004, 11:41
przez Lolek
Wymieniłem czujnik ABS (LT) – kontrolka zgasła.. a kody w pamięci dalej są. Co z tym fantem zrobić???
Według instrukcji należy:
– zawrzeć TBS i GND
-naciskać 10 razy pedał hamulca (próbowałem nawet przy odłączonej masie akumulatora)
Nic nie pomogło. Przy kasowaniu kodów silnika (TEN i GND) też nie wykasowano błędów z ABS – co wydaje się logiczne. I co teraz ?

PostNapisane: 27 lip 2004, 22:11
przez Jaksa
naciskać 10 razy pedał hamulca
Nie wiem jak to jest bez testera ale chyba musisz poczekać az wyświetli wszystkie błędy ( możesz odczytać wszystkie ? )i zanim zacznie wyswietlać od poczatku naciskasz pedalem 10x.

PostNapisane: 27 lip 2004, 23:53
przez Globy
Nie znam sie, ale moze wystarczy zresetowac kompa (odlaczyc klemy i wcisnac hamulec na 20 sek.)?

PostNapisane: 28 lip 2004, 00:44
przez Paweł
Nie znam sie, ale moze wystarczy zresetowac kompa (odlaczyc klemy i wcisnac hamulec na 20 sek.)?

Nie. Powinno byc dokladnie jak w instrukcji. Byc moze nowy czujnik jest zly. Co to jest za model i z ktorego roku?

PostNapisane: 29 lip 2004, 13:04
przez Lolek
Kody błędów powtarzają się – więc czekanie na zakończenie jest... utrudnione :)
Odnośnie odłączenia masy od akumulatora – przerobiłem wszystkie warianty
UWAGA: czujnik jest zły(LT)... ale mam kody błędów 13 (LT) i 14 (PT-ten jest OK na 100 %) , oraz 51 i 53
muszę wykasować kody aby wiedzieć czy grzebać dalej, czy czekać na nowy czujnik ABS
mazda 323F '95 BA 1,5 – ABS nie chodzi u mnie od zakupu.

PostNapisane: 29 lip 2004, 13:27
przez Paweł
Proponuje eksperyment. Odlacz czujnik przedni i zobacz czy pojawia sie jego blad. Pozniej podlacz ten czujnik i dokladnie wg instrukcji (tej z szybkim deptaniem hamulca) sprobuj skasowac bledy. Zobacz, czy DTC zostanie wymazany z pamieci. Wtedy na 100% bedziesz wiedzial, czy metoda kasowania dziala. O odlaczaniu akumulatora itp mozesz w ogole zapomniec, bo w przypadku ABSu to nic nie da.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 29 lip 2004, 21:19
przez GrzegorzSz
Z tego co pamietam po swojej awarii ABS, to po wymianie kod powinien sam zniknac. U mnie koncowo okazalo sie, ze sterownik w koncu padl, uszkadzajac przy okazji jeden z czujnikow.

PostNapisane: 29 lip 2004, 21:41
przez Jaksa
Z tego co pamietam po swojej awarii ABS, to po wymianie kod powinien sam zniknac
Nie zawsze ( ciekawe dlaczego )
U mnie koncowo okazalo sie, ze sterownik w koncu padl, uszkadzajac przy okazji jeden z czujnikow.
Fakt ...bardzo mozliwe.

PostNapisane: 29 lip 2004, 21:46
przez GrzegorzSz
znow nie uscislilem :(

Po rozebraniu sterownika okazalo sie, ze byl zimny lut. Podejzewam, ze to uwalilo sterownik.

PostNapisane: 5 sie 2004, 07:49
przez jjaagg
Wlasnie mam ten sam problem tzn. nie moge wykasowac bledow z pamieci. Sa one cyklicznie "wymigiwane". Gdy po koncu cyklu probuje z 10 krotnym naciskaniem hamulca nic to nie pomaga – cykl wciaz sie powtarza. Mam wiec pytanie czy ostatecznie udalo sie wykasowac bledy?

PostNapisane: 5 sie 2004, 17:23
przez Jaksa
Mam wiec pytanie czy ostatecznie udalo sie wykasowac bledy?
Szczerze mówiąc to nawet nie wiem jak to robisz bez testera ( jakoś nie mogę sobie tego wyobrazic hihi ) i myślę że te błędy są w pamięci kompa.Ja u siebie miałem problem niby z prawym przednim czujnikiem ( chyba już opisywałem ) tester pokazywał że to on ,sam czujnik był ok a przyczyną był cały komputer. Po wymianie kompa na drugi teraz wszystko jest dobrze i działa cały układ.

PostNapisane: 6 sie 2004, 08:52
przez jjaagg
Jaksa napisał(a):
Mam wiec pytanie czy ostatecznie udalo sie wykasowac bledy?
Szczerze mówiąc to nawet nie wiem jak to robisz bez testera ...

Postępuje zgodnie z instrukcją przedpiszców :)
Lolek napisał(a):
Według instrukcji należy:
– zawrzeć TBS i GND
-naciskać 10 razy pedał hamulca .


tco_tm napisał(a):
Nie. Powinno byc dokladnie jak w instrukcji...


Kody udało mi się odczytać, zarówno silnika jak i ABS. Błędy silnika wykasowałem postępując według instrukcji ze strony klubowej ale nie było tam mowy o kasowaniu błędów ABS. Jednak jakaś instrukcja chyba istnieje skoro się ją cytuje. No więc jak to jest? Jest jakaś instrukcja do kasowania błędów ABS?