Strona 1 z 1

Problem z przegubami

PostNapisane: 7 maja 2007, 18:15
przez Młody B-B
Mam problem z przegubami ponieważ dość mocno mi już stukają (szczególnie lewy) i kupiłem ostatnio nowe na Allegro (HDK) i okazalo się że nie pasują chociaż katologowo powinny. Całe szczęście udało mi się je odesłać i odzyskać pieniądze. Byłem zmuszony kupić inne w Inter Carsie i sytuacja się powtórzyła bo te też nie pasowały. Mechanik z Carmana obdzwonił wszystkie JC Auto i okazało się że podobno są dwa rodzaje ale tych które ja mam nie można dostać w Polsce a tylko w serwisie autoryzowanym w Niemczech. Miał ktoś może podobny problem? I czy wogóle jest taka opcja żebym miał przeguby niedostępne w naszym kraju? Ratujcie bo za długo już nie wytrzymają.

PostNapisane: 7 maja 2007, 18:19
przez BratCukierka
Spytaj u Smirnoff'a
http://www.carspeed.pl

Młody B-B napisał(a):ale tych które ja mam nie można dostać w Polsce


a sprecyzowali jakie masz??
heh to jest raczej nie możliwe żeby mie były w Polsce dostępne

PostNapisane: 7 maja 2007, 18:26
przez Młody B-B
BratCukierka napisał(a):a sprecyzowali jakie masz??
heh to jest raczej nie możliwe żeby mie były w Polsce dostępne


Właśnie nie sprecyzowali.
Mi też się wydaje to niemożliwe.
Gdyby to było ENZO to mógłbym zrozumieć że nie ma do niego przegubów w Polsce ale przecież to zwykła Mazda których jest tysiące.

PostNapisane: 7 maja 2007, 18:49
przez Waluś
hehe przeguby to temat rzeka <lol>
nie tak się za to zabierasz :P
Trzeba było jak już rozebrałeś policzyć ząbki frezów w piaście i na półosi, ABS i zmierzyć średnicę tam gdzie na przegub nachodzi pierścień ABS
I szukasz wtedy w dobrym sklepie według schematu: ilość ząbków półoś/średnica/ilość ząbków piasta/ilość ząbków ABS ale pod kątem budowy przegubu a nie marki :P Do mojego bolidu np w specyfikacji mazdy nie ma przegubu, a nasz Kolega z Carspeedu znalazł mi po specyfikacji budowy i okazało się że jednak jest : od Mitsubishi Pajero hahaha. A więc wszystko zależy od twojej wiedzy i chęci sprzedawcy, bo większość sprzedawców jak nie znajdzie w katalogu Mazdy to mówi że nie ma i odsyła hehe

PostNapisane: 7 maja 2007, 19:12
przez Młody B-B
Waluś napisał(a):Trzeba było jak już rozebrałeś


Niestety ja tego nie rozbierałem bo myślałem że mechanik podejdzie do sprawy profesjonalnie ale się pomyliłem/

PostNapisane: 8 maja 2007, 09:34
przez Gość
Witam
Mam dokładnie taki sam problem. Tylko, że ja mam nieco lepszego mechaniora ponieważ:
rozebrał wszystko i z wyciągniętym przegubem pojechał do sklepu. Tam wszystko sobie pomierzyli, policzyli ząbki i stwierdzili... <dupa> że nie ma takiego przegubu w katalogu – prawie nie ma <głaszcze> . Dowiedziałem się, że do 323f są dwa rodzaje przegubów o tych samych wymiarach i ilości zębów ale różniących się średnicą otworu wewnętrznego (24 lub 26,5mm) a mój przegub i półoś mają po (+/-oczywiście) 25 choć wszystko inne jest takie samo. Tak więc albo nie chce wejść albo jest za luźny. Według katalogu mogą pasować: z jakiejś tam Hondy (te same zęby i otwór ale z ABS-em a ja takowego nie mam więc nie pasuje) albo z 626 (ale z kolei średnica „uszczelniacza” czy czegoś tam jest inna i też ponoć się nie zmieści) więc <dupa> .
I teraz też nie wiem co robić. Mechanior mówi: „kup se pan półoś z jakimiś normalnymi wymiarami, dokupi się do tego przegub i będzie cacy” :|
Dodam, że moja Madzia przyjechała z od zachodnich sąsiadów. Na razie mam wszystko poskładane , nasmarowane i w nowej osłonie. W łyyykend majowy zrobiłem tak trasę (ponad 1000km) i w pewnym momencie przegub przestał stukać. „Ułożył się”<sex:klasyk> jak to mówi mój mechanior ale to najprawdopodobniej cisza przed „ostatecznym ciosem jego śmierci” <snajper>
I co wy na to? <pomocy>
Pozdrawiam <peace>

PostNapisane: 8 maja 2007, 23:07
przez kwak
witam
1- w poprzednim aucie(nissan) wymieniałem przeguby, ich konstrukcja nie jest taka delikatna aby miały się rozsypac po małym przebiegu.
2- mozna zawsze wymienic stronami, prawy na lewy, lewy na prawy, stuki będą tylko na wstecznym :)
pozdrawiam
kwak

jaki przegub

PostNapisane: 29 cze 2007, 20:00
przez Gość
mam problem z przegubem w mazdzie 323 BG '94 1,324 16v. po jego wyjęciu i porównaniu z tym co w katalogu okazało sie że ten nowy ma w wewnętrznych frezach j rowek na zabezpieczenie którego nie ma w starym przegubie tylko jest na półosi. dodam że ilość frezów się zgadza podobnie jak wymiary. zjeżdziłem już 6 sklepów i wszędzie to samo. w jednym sklepie był taki bez rowka ale z kolei miał o 1 frez więcej wewnątrz. stary przegub ma 21 frezów wewnątrz i 26 na zewnątrz. moje pytanie brzmi czy ten z rowkiem w którym pasują frezy mogę założyć zamiast starego jeżeli nie to gdzie szukać takiego "cudu"? z góry dzięki

PostNapisane: 30 cze 2007, 00:19
przez banan11
Młody B-B, najlepiej jedź do Japan Service w Bielsku, jest tam bardzo kumaty gość, zna się na rzeczy. Jednak podczas ewentualnej wymiany pilnuj ich, bo drugi mechanik (z roku temu to się chyba uczył fachu) budzi mały niepokój... :)
Adres jak chcesz –> PW. Pozdro