Dziwne wibracje ,drgania jak by delikatne stukanie przy gwałtownym przyspeszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez organo » 2 lis 2006, 12:46

Jest tak ruszam bez buksowania z 1-nki oczywiscie gaz do oporu w momencie kiedy silnik juz porzadnie ciagnie ok 4500/obr wyczuwa sie dziwne drgania jak by kolo bylo luzne lub półoś ,i raczej wyczuwa sie to bardziej z lewej strony (jazda tylko na wprost)
Czy ktos sie moze spotkał z czyms takim ?

Dodam ze podczas buksowania nie wyczuwam tego i jest to tylko na 1-szym biegu w momencie najwiekszego ciagu bo jezeli ciut wolniej przyspieszam to juz jest ok

Sprawdzilem wszystkie mocowania gumy i caly przód nie zauwazylem zeby bylo cos nie tak jutro jade jeszcze sprawdzic dokladnie zbierznosc bo jest teoria ze moze byc to przyczyna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez organo » 4 lis 2006, 16:48

up
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez organo » 4 lis 2006, 16:49

up
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez organo » 8 lis 2006, 20:49

No i poswiecilem dzis pare godz i lipa nie idzie dojsc co to moze byc ? przelozylem dzis kola i tarcze prawa lewa i nic nie dalo sprawdzilem po raz 10ty wszystkie sinebloki gumy itp z przodu i wydaje sie ze jest wszystko ok a te stuki jak byl tak sa i nawet jak by wieksze i zauwazylem ze w delikatnym łuku jak przyspieszam i prostuje kierownice to tez jest taki stuk wystarczy ze odpuszcze odrobine gazu i dodam przestaje stukac
No choroba wie co to moze byc jak bede mial chwilke to jade gdzies na szarpaki moze cos tam wyjdzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Sigma » 9 lis 2006, 00:34

A sprawdziles czy to nie przeguby dogorywaja...?
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez farciarz » 9 lis 2006, 15:05

A może to to przegub wewnętrzny w skrzyni Ci siada ,,,czy jak to się tam nazywa. Ja miałem taką sytuację ale z prawej strony :( a odgłos wyczuwalny jest właśnie na lewej stronie ( u mnie było na prawej ).
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez organo » 9 lis 2006, 16:45

hmn raczej jak byly by przeguby to powinno bardziej stukac (takie charakterystyczne trzaski ) czym mocniej kola skrece przynajmniej zew. przegob a tu na poczatku tylko kola rowno na wprost i max ciag silnika
Teraz juz sie na sililo i bardziej stuka jak lekko kola skrecam gaz do oporu i stuka nawet jak wyprostuje doputy nie odpuszcze gazu.
tak jak by cos po skreceniu kol wychodzilo ze swojego miejsca i wczasie ciagu niechcialo wrocic na prawidlowe polozenie .
Jutro rozepne stabilizator jeszcze jak nic nieda to juz bede kombinowal z polosiami ale niewiem jaki jest sens jezeli wydawac by sie moglo ze raczej sa ok ale co mi pozostalo :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez radziu » 9 lis 2006, 18:27

organo mam cos podobnego tyle, ze w 323F BG nie BA. Lewa strona niby ok. Przegub zewnetrzny i wewnetrzny rozebrany przez mechanikow i igła. Poza tym zewnetrzny jakis pol roku temu byl zmieniany wraz z lozyskiem na NGK czyli dobry zamiennik. Moze to byc sprawa samej polosi. Ja tez jeszcze nie doszedlem co to jest. W sobote albo poniedzialek odstawiam auto na Buraczna we Wroclawiu to mam nadzieje, ze sobie chlopaki z tym poradza. W dwoch warsztatach nie dali rady. Nie wykumali co to jest niestety. Mam nadzieje, ze na Buraczanej dadza rade skoro to pogwarancyjny serwis Mazdy ;)
Jak znajdziesz przyczyne wczesniej to daj znac, bo moze ten sam problem bedzie u mnie.

pozdro,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez farciarz » 9 lis 2006, 18:31

A założyli Ci mechanicy zawleczkę zabezpieczającą przegub przy zmianie ?? Wcale bym się nie zdziwił jaby Ci zwyczajnie wysuwała półośka z przegubu. Kolega miał tak w swoim fiacie Brava :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez radziu » 9 lis 2006, 18:35

nie mam pojecia tego nie sprawdzalem. ale jest tak, ze przy skrecaniu w prawo zaczyna bic i na prostej jak ostro daje w d..pe na 2 i 3 biegu. moze byc, ze czegos nie dopieli, a ja tego sam jeszcze nie sprawdzalem, bo nie mam gdzie :(

pozdro
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez organo » 9 lis 2006, 23:27

radziu napisał(a):Jak znajdziesz przyczyne wczesniej to daj znac, bo moze ten sam problem bedzie u mnie.

JAk znajde napewno napisze


farciarz napisał(a):A założyli Ci mechanicy zawleczkę zabezpieczającą przegub przy zmianie

hmn to w sumie jest mysl troszkie roboty przytym ale moze jakos uda mi sie zajrzec po odslonieciu gumy Teoria wydaje sie byc słuszna zwlaszcza ze połoś przesuwa sie ok 5-8mm na boki ale napewno troszkie powinna ciekawe ile ale jak znajde chwilke to napewno rozbiore i zobacze jak to jest z tym zabezpieczeniem umnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez organo » 10 lis 2006, 19:31

farciarz napisał(a):A założyli Ci mechanicy zawleczkę zabezpieczającą przegub przy zmianie Wcale bym się nie zdziwił jaby Ci zwyczajnie wysuwała półośka z przegubu. Kolega miał tak w swoim fiacie Brava


he he dziekować farciarzowi
na 99% to bedzie przyczyna dzis przesuwajac prawa półoś luz ok 2cm (bo lewa prawie nie ma luzu a bicie wyczuwalne bylo z lewej strony widocznie przenosilo ) i zaciskajac oslone gumowa przegubu tak aby ta połos trzymala w jedej pozycji wyjechalem sie przejechac i Odziwo zero stukania :) normalnie czeka mnie ktoregos najblizszego dnia zdjecie calej półosi i sprawdzenie zabezpieczen ale narazie stukania niema :) tyle ze pewnie dlugo oslona nie wytrzyma :( ale normalnie jestem ucieszony ze znam przyczyne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez farciarz » 10 lis 2006, 23:58

Oby to było tylko to przyczyną..... :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Gość » 17 lis 2006, 11:14

miałem tosamo wymieniłem dwie pułosie wraz z przegubami i jest OK
Gość
 

Postprzez organo » 17 lis 2006, 11:57

hubi napisał(a):miałem tosamo wymieniłem dwie pułosie wraz z przegubami i jest OK

hehe pewnie koszt nie mały ja narazie naciagnolem tylko madzety tak aby sciagaly polos do kola i spokoj :)a juz w garazu leza nowe oslony i czekaja troszkie na wolna chwile to je wymienie i przy okazji pozakladam nowe zabezpieczenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323