Strona 1 z 1

Problem z mechanizmem różnicowym

PostNapisane: 10 wrz 2006, 18:36
przez Gość
Czy to prawda,że modele 323F (95'-98') i MX-3 mają wadę konstrukcyjną skrzyni biegów ? Obiawia się to uszkodzeniem mechanizmu różnicowego! :(
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam!

Maycino28

PostNapisane: 10 wrz 2006, 20:14
przez tomekrvf
Maycino28, takie pytanie zadaj w serwisie mazdy

PostNapisane: 10 wrz 2006, 20:25
przez Jaksa
Uważam ze skrzynie biegów w mazdach sa niezniszczalne ( co prawda ludzie wszystko potrafią popsuć :P )
Maycino28 napisał(a):Obiawia się to uszkodzeniem mechanizmu różnicowego!
Raz tylko widziałem rozwalony mechanizm w 626 GD RF ( po 650 tysiącach km. )

PostNapisane: 10 wrz 2006, 20:27
przez Waluś
Jaksa napisał(a):co prawda ludzie wszystko potrafią popsuć

toć wiadomo że mazdy same się nie psują........ <lol>

PostNapisane: 10 wrz 2006, 20:50
przez Jaksa
Waluś napisał(a):wiadomo że mazdy same się nie psują
Oczywiscie ze nie.... :]

PostNapisane: 10 wrz 2006, 21:09
przez Riki
Jaksa jak Ty to kiedys pisaleś..... Mazdy sie nie psuja to ludzie psuja Mazdy :P <lol>

PostNapisane: 10 wrz 2006, 21:19
przez tomekrvf
Jaksa napisał(a):Uważam ze skrzynie biegów w mazdach sa niezniszczalne

Jarek, zapytaj o zdanie użytkowników 323 BG GTR :D :D

PostNapisane: 10 wrz 2006, 21:24
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Jarek, zapytaj o zdanie użytkowników 323 BG GTR
Tomus , rozmawiamy tutaj o normalnych skrzyniach , 4WD to oddzielny temat :P ( czteronapedówki to inna bajka – brak doswiadczenia z mojej strony . Jeden z super skrzyniowców w Warszawie rok temu odszedł od zywych :( naprawdę był dobry w 4WD ))

PostNapisane: 10 wrz 2006, 21:54
przez tomekrvf
Mi udało się moją 4WD zrobic i dobrze lata(między innymi dzięki uprzejmości Pana Pawła Sójki z Auto200-wypożyczenie SST do ustalenia napięcia wstępnego łożysk w skrzyni) Transfer ustawiłem korzystając tylko z własnych umiejętności – nic nie wyje więc jest dobrze.
Teraz będę miał do roboty jeszcze dwie 4WD <lol>

PostNapisane: 10 wrz 2006, 23:07
przez magicadm
tomekrvf napisał(a): SST do ustalenia napięcia wstępnego łożysk w skrzyni

Co to za przyrząd i jaki cel ma ta regulacja?

PostNapisane: 10 wrz 2006, 23:32
przez tomekrvf
SST czyli po naszemu Specjalne narzędzie serwisowe. Dzięki temu można ustalic jaki jest luz wzdłużny na wałkach skrzyni biegów i odpowiednio dobrac podkładki regulacyjne(występują co 0.05mm) aby zapenic właściwe napiecię wstępne łożysk. Robi to się tak że rozkręca się SST założone na wałki az do momentu kiedy osiągniemy właściwy moment tarcia wywołany napięciem wstępnym łożyska. Trzeba to zmierzyc kluczem dynamometrycznym o zakresie 0-5Nm(to nie jest pomyłka). A napiecię wstępne łożyska jest potrzebne aby zapewnic większą trwałośc, cichobieżnosc, sztywnośc łożyskowania itd
Obrazek

PostNapisane: 10 wrz 2006, 23:44
przez magicadm
Dziękuję ślicznie za wyjaśnienie :)

PostNapisane: 11 wrz 2006, 21:06
przez farciarz
Chyba nie ten dział...proponuję przeniesienie do 323 :P

PostNapisane: 1 cze 2009, 19:55
przez dexterjj
moja skrzynia w mx-3 przeżyła dwa silniki i wczoraj poszedł mechanizm różnicowy :(