FOTORELACJA – Wymiana tulejek lewarka zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez topik » 30 lip 2012, 13:18

brakus69 napisał(a):Chciałbym się dowiedzieć jakiego smaru używaliście do przesmarowania tych tulejek?


Witam. Ja użyłem zwykłego do łożysk. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thomaz » 13 sty 2013, 18:18

Witam
Jak wymienić tę gumę zaznaczoną na zdjęciu?Zauważyłem , że odstaje od blaszki i dostaje się tam brud.
Nie jest popękana.Być może wystarczy ją jakoś naciągnąć na tą blaszkę?
Pozdrawiam
Załączniki
guma.jpg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez lukasssss1 » 13 sty 2013, 18:22

Odkręcasz tą śrubę co widać od drążka wyjmujesz śrubę i możesz wtedy zdjąć tą gumę przy okazji przesmarujesz tulejki ;)
choć nie słyszałem jeszcze żeby ktoś tą gumę wymieniał :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez thomaz » 13 sty 2013, 18:38

U mnie mazda 626 gw , zapomniałem doadać.Z tego co zauważyłem to jej tak łatwo się nie wyjmie
bo same odkręcenie śrub od tulejek nic nie daje bo gume blokuje ten element na którym siedzi drążek i
i śruba.Chyba , że go się jakoś wykręca.W tygodniu to obejrze i zrobie jakieś zdjęcia.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez thomaz » 18 sty 2013, 16:08

Na załączonym zdjęciu widać że guma odstaje od blaszki i dostaje się tam brud.Czy to normalne?

Dopisano 18 sty 2013, 15:10:

Dodam , że jest to mazda 626 gw rocznik 99.
Załączniki
20130116(003).jpg
20130116(006).jpg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez łukaszinio » 18 sty 2013, 17:54

tej gumy po prostu nie wystarczy naciągnąć od nowa na blaszaną tulejkę na zdjęciu widać że jest tam jakiś rant ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez thomaz » 18 sty 2013, 18:30

Zobaczę może się da jakoś.Coś tam prysnąć do środka typu wd40 czy jakiś smar?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez łukaszinio » 18 sty 2013, 19:12

jak jest sucho nie ma żednych wycieków oleju to tylko przeczyściś ile się da i można pare kropel oleju przekładniowego lub silnikowego na ten drążek co wchodzi do skrzyni i spróbować naciągnąć gumę he he :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez zapeusz » 23 sty 2013, 12:07

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć które śruby,tulejki i nakrętki muszę kupić,ponieważ w sklepie są dwa rodzaje tulejek(Tulejki GA5R-46-062;OE B001-46-062).Dla pewności podaję numer VIN : JMZBA145201629121.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 20:55
Posty: 28
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1998r. Limited Edition:)

Postprzez tregerens » 4 paź 2013, 19:17

Panowie, czy ma ktoś możliwość, zmierzenia tych tulejek?
Ktoś na forum zapodał pomysł, że można je sobie wytoczyć z mosiądzu. 60 zł za 4 plasticzki to szaleństwo, a skoro dostęp do tokarki mam, to szkoda by było nie skorzystać.

Obrazek
Obrazek

Małe cudeńka. Niestety, autor wpisu usunął konto, a zresztą obrazki itak nie są jego autorstwa tylko pochodzą z jakiejś japońskiej strony.
tregerens
 

Postprzez syriusz810 » 28 mar 2014, 18:55

Wklejam rysunek z pomierzona tuejka B-001-46-062 ( dokladnosc srednia ), moze sie komus przyda. Wymiary w mm
Załączniki
bez tytułu.JPG
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 14:28
Posty: 9
Skąd: Kielce
Auto: mazda 323f ba 1,5 16v 95

Postprzez pawcio1017 » 1 kwi 2014, 01:06

Co do smarowania tych tulejek to nie smarujcie tego zwykłym smarem <glupek2> Wystarczy troche wody, piasku i takiego ŁT nie ma. Na tulejki np. smar miedziowy sprawdza się idealnie ;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez m323m » 4 kwi 2014, 21:01

witam, dzis zdecydowałem sie na wymiane tulej , nie było łatwo lecz sie udało , po wymianie i przesmarowaniu biegi wchodzą precyzyjnie ale ciężej niż przed wymianą , nie wiem co zrobiłem żle , w serwisie dali mi dwa rodzaje tulej :na przód i z innym numerem na tył przy lewarku ,za mocno skręciłem nie wiem, jedyne co zauważyłem to że śruba przy lewarku bardzo ciężko wchodzi z pół godziny się z nia mordowałem ,

może ktos ma jakieś pomysły ,
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez Andrzej414 » 5 kwi 2014, 20:49

srube masz za mocno skrecona. tam jest podkladka sprezynujaca wiec sruba sie nie odkreci jesli bedzie luzniej. jesli nie masz tej podkladki to wloz nakretke samokontrujaca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez m323m » 7 kwi 2014, 20:49

podkladka wypadla przy wyciaganiu i jej juz nie wkladalem , jutro to podmienię i zobaczymy , dzieki pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez misiowka » 30 cze 2015, 19:44

Witam,


Mam problem z moją Mazda 323c, otóż w czasie jazdy prz wbitym obojęnie którym biegu raz, że można ruszać gałką zmiany biegów to dwa strasznie ona hałasuje przy większej prękjości np 60 km i więcej i żeby to ustało to trzeba trzymać ręką drążek to wówczas nie hałasuje. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć gdzie szukać przyczyny. Dodam, iż na forum nie znalazłam żądanej odpowiedzi.

_______________
http://www.misiowka.com
misiowka
 

Postprzez Marek 161BD081 » 30 cze 2015, 20:48

Norma w tych autach.
Do wymiany tulejki lewarka – dołączam temat do istniejącej dyskusji.
Poczytaj całość a będziesz wiedział(a) co i jak.

I uzupełnij proszę profil o lokalizację oraz wersję silnikową auta bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mx-3lover » 17 sty 2016, 17:56

Mam problem z wybierakiem skrzyni biegów. Wymieniłem tulejki, ale element pokazany na obrazku ma luz. Powoduje on luz boczny drążka i mniejszą precyzję zmiany biegów. Ta część nie jest serwisowana, są w niej podobne tulejki jak te o numerze 46-062A z lekko mniejszym kołnierzem. Zamiast śruby jest tam nit. Ktoś naprawiał tą część? Wszelkie sugestie mile widziane.
Załączniki
CE12071.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Andrzej414 » 17 sty 2016, 19:28

Nie wiem czy ktoś naprawiał ale nic nie stoi na przeszkodzie by to zdemontować w całości roznitować skasować luz poprzez np tulejowanie i znitować ponownie lub skręcić po prostu śrubą. Pomysłów można tu wdrożyć wiele. Jak masz głowę na karku to poradzisz sobie z tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez mx-3lover » 13 lut 2016, 21:04

Temat dotyczy MX-3 V6, ale myślę, że w innych modelach będzie co najmniej podobnie. Wychodzi na to, że potrzebujemy śrubę o numerze 46-133 i dwie tulejki 46-062A. Śruba pasuje tam idealnie, o nic nie haczy, a tulejki są takie same jak wszędzie.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323