FOTORELACJA – Wymiana tulejek lewarka zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szpaku1946 » 15 cze 2010, 14:39

Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 15:58
Posty: 11
Skąd: Głogów
Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW

Postprzez dude » 15 cze 2010, 19:39

Siema,
Pro-moto Zabrze wyceniło mi te tuleje i śruby:
-tuleja B001-46-062 2 szt (te idą przy skrzyni) 13,10
>> -tuleja GA5R-46-062 2 szt (drążek) 11,05
>> -śruba GA2A-46-133 (przy skrzyni) 18,65
>> -śruba B001-46-134 (drążek) 18,10
> IIIII ---- NAKRĘTKI 11,00 I 7,70

Teraz pytanie. Czy potrzebuję te nakrętki brać? Bo w fotorelacji nic nie było:) Bo 11zł i 7,70zł za nakrętki to trochę dużo...
Dostanę gdzieś taniej? Ma ktoś jakieś zniżki?
Carspeed mi wyceniło identycznie jednak tam muszę jeszcze doliczyć transport.
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 20:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez topik » 15 cze 2010, 22:05

[quote="dude"]Teraz pytanie. Czy potrzebuję te nakrętki brać?quote]

Witam. Nie potrzeba. Śrub też nie musisz wymieniać chyba, że są bardzo zardzewiałe. Jeżeli nie są bardzo zardzewiałe to je wyczyść i nasmaruj. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez firlej1988 » 5 wrz 2010, 18:26

Witam wszystkich. Czy mógłby ktoś podać wymiary tych tulejek przy lewarku do 323F BA 1.5 bo mam coś podobnego w garażu a nie wiem czy to się nada do mojej madzi :D ? chodzi mi o średnice tej śruby oraz zewnętrzne wymiary tych plastikowych "cudownych" tulejek przez które owa śruba przechodzi. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2008, 14:08
Posty: 47
Skąd: Rejowiec
Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz

Postprzez Grzes4510 » 4 kwi 2011, 16:31

A ja mam nastepujące pytanie czy bardzo ciężka zmiana biegów i drżenie drążka od biegów mogą być zpowodowane tymi tulejami i czy w BJ jest to tak samo zrobione z góry dziękuje
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 20:33
Posty: 48
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM

Postprzez Inte » 8 kwi 2011, 22:26

jeżeli tulejki są do wymiany to zauważysz luzy na drążku. wbij bieg i poruszaj prawo – lewo, powinieneś wyczuć luz. zabrudzone tulejki mogą powodować cięższą pracę lewarka, ale biegi będziesz mógł spokojnie wrzucać
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 16:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez aha » 10 maja 2011, 20:02

I po kłopocie :) dobra fotorelacja – dziękuję autorowi. Teraz drążek skacze jak dziki, sam biegi chce wrzucać hehe. Teraz musze sie przyzwyczaić do tego luksusu lekkiej zmiany biegów :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 15:46
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Była: 323F 1.5+LPG 88KM BA 1994
Jest: BMW 318i+LPG 118KM E46 2002

Postprzez daniel1705 » 22 maja 2011, 12:41

witam
mam pytanie to jest wina tulejek jak na biegu nr 1 lewarek lata mi na prawo i lewo ?? ?? ?? tak jak na luzie.
to też muszę je wymienić ?? ?? ??
Początkujący
 
Od: 14 maja 2011, 21:30
Posty: 27
Skąd: łapy
Auto: 323F BA BP 95r.

Postprzez farciarz » 22 maja 2011, 20:06

dokładnie :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez krzysztofpak » 2 cze 2011, 20:27

A ja mam taki problem,ze oczyściłem wszystko itp , itd ... I po złożeniu ( rozkręcałem tylko lewarek) to gdy wrzucam 1 to strasznie głęboko wchodzi w kierunku konsoli. I wogóle na jałowym też tak jakoś leci w kierunku konsoli a nie tak jak wcześniej bardziej w pionie ... Czy można coś tam sknocić ?? Pozdrawiam ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 18:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez Fedor » 19 cze 2011, 01:13

Parę dni temu wymieniałem śruby i tulejki u siebie. Szerszy opis w moim temacie, natomiast tu chciałem tylko wkleić fotki elementów, żeby ułatwić sprawę tym, którzy jeszcze mają to przed sobą.
Do Mazdy 323 BG '91 potrzebne były następujące części:

Śruba od strony lewarka zmiany biegów
Obrazek

Śruba od strony skrzyni
Obrazek

Zestaw plastikowych tulejek, po dwie do każdej ze śrub
Obrazek

Nakrętek w zestawie nie dostałem, więc użyłem zwykłych z podkładkami.
Zamówione w Carspeed, cena 80zł za zestaw plus 15zł wysyłka kurierem. Firma pełen profesjonalizm, kontakt na bieżąco mailem i błyskawiczna wysyłka.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 14:57
Posty: 146
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00

Postprzez Tislan89 » 30 wrz 2011, 12:45

Witam.
Jestem posiadaczem 323F BA i oczywiście borykam się z podobnym problemem. Mam jednak jedno pytanko. Czy przed naprawą, oprócz ciężko wchodzących biegów i luzów, odczuwaliście również spore wibracje drążka?
U mnie po przekroczeniu ok 3,5tyś obrotów, drążek zaczyna wibrować jak wibra...cyjny alarm w telefonie ;)
I tak się zastanawiam, czy jest to spowodowane zmasakrowanymi tulejkami, czy może jest jakiś kłopot ze skrzynią? Dodam, że wibracje obejmują sam drążek.
Tislan89
 

Postprzez Pabello-Rulez » 2 gru 2011, 12:50

I jak wymieniłeś te śruby i tulejki? I co z drganiami... Zaleczyło to również ten objaw?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 19:25
Posty: 17
Skąd: Trójmiasto - Rumia
Auto: Mazda 323F BA KF V6 2.0 24V (94r)

Postprzez don2x44 » 2 gru 2011, 21:42

Z mojego własnego doświadczenia polecam wymienić te tulejki(same plastiki) oraz dać dużo porządnego smaru, a także dokładnie przesmarować tą kule co trzyma lewarek zmiany biegów – konkretnie rozebrać wszystko, wydłubać stary smar, dokładnie wyczyścić i dać dużo smaru... Biegi dosłownie wchodzą jedynym paluszkiem. Wcześniej miałem problem z wbijaniem biegu wstecznego, pierwszego i trzeciego.

IMO w CarSpeed'idzie to sobie w kulki lecą... ceny to mają ostatnio jak na Batorym.

Ja za te tulejki z dwoma śrubami w ASO Mazdy(Mazda Voyager Club Poznań) płaciłem 40zł z hakiem, w tym koszta wysyłki – rok temu.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez mazdaOE.pl » 4 gru 2011, 13:20

Witam serdecznie
Dokladnie tak, sama wymiana tylejek plastikowych oraz duzo smaru zalatwi sprawe.
pozdrawiam
mazdaOEpl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 19:32
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA

Postprzez Pabello-Rulez » 8 gru 2011, 19:57

Oki wiec jak tylko odbiore Madzie od blacharza i zachaczy o mechanika to wezme sie za modyfikacje i poprawki pierdolek kore moge sam zrobic... Te tulejki wymienie przy okazji robienia shortshifta... :)
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 19:25
Posty: 17
Skąd: Trójmiasto - Rumia
Auto: Mazda 323F BA KF V6 2.0 24V (94r)

Postprzez ccelevra » 19 cze 2012, 21:35

Na wstępie sorki że odgrzewam stary temat, ale mam taki sam problem jak koledzy wcześniej, wiem że najlepiej wymienić tulejki i śruby, pytałem już w carspeed.pl ale zaśpiewali mi 110 zł za komplet 4 tulejek i dwóch śrub, i tu moje pytanie czy macie jakiś kontakt gdzie można to kupić taniej?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 10:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 1.8, 2004r. Pb+LPG

Postprzez lukasssss1 » 20 cze 2012, 10:54

ccelevra napisał(a):Na wstępie sorki że odgrzewam stary temat, ale mam taki sam problem jak koledzy wcześniej, wiem że najlepiej wymienić tulejki i śruby, pytałem już w carspeed.pl ale zaśpiewali mi 110 zł za komplet 4 tulejek i dwóch śrub, i tu moje pytanie czy macie jakiś kontakt gdzie można to kupić taniej?


Pytaj, dzwoń do sklepów może coś ci taniej znajdą. Możesz też zapytać w mazdaparts u kolegi z forum może będzie miał taniej,
Nie prościej po prostu je wyjąć przelecieć papierem wyczyścić gumy umyć przesmarować smarem i założyć te same ? Ja tak robiłem i jest elegancko biegi chodzą lekko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez ccelevra » 20 cze 2012, 15:28

Byłem u mechanika który przy okazji przesmarował te tulejki ale chyba zrobił to na odpie..., faktycznie może warto samemu przy tym pogrzebać, zobaczymy jaki będzie efekt, pozdro!
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 10:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 1.8, 2004r. Pb+LPG

Postprzez brakus69 » 30 lip 2012, 11:57

Witam

Chciałbym się dowiedzieć jakiego smaru używaliście do przesmarowania tych tulejek?
Prosiłbym o konkretne nazwy bo sam nic nie moge znaleźć, żeby smar był do plastiku i metalu.

Z góry dziekuje!
brakus69
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323