Strona 1 z 2

JAK odkręcić nakrętkę piasty-POMOCY

PostNapisane: 18 sie 2006, 21:02
przez Simo
Próbowałem już naprawdę długiej brechy, żeby to ustrojstwo poszło...ale nic. Boję się, żeby czegoś nie ukręcić, a widać, że ta nakrętka nie była ruszana od nowości. Oczywiście odgiąłem zapunktowanie.

PostNapisane: 18 sie 2006, 21:23
przez tomekrvf
Pokrętło 3/4",1" rura dwa metry i odpowiednia nasadka. I nie ma ch... we wsi :D Musi pójśc.

PostNapisane: 18 sie 2006, 21:34
przez LuK
jak to pisza w fachowej literaturze

moment = sila x ramie


hahaha

PostNapisane: 18 sie 2006, 22:31
przez Waluś
tomekrvf napisał(a):Pokrętło 3/4",1" rura dwa metry i odpowiednia nasadka. I nie ma ch... we wsi zeby Musi pójśc.

hehe moje waga nie wystarczyła, dopiero kilkakrotny "podskok" pomógł <lol>
Gdzieś na forum krżżą anegdoty z opisu jak wisiałem na takim dynamometrze hahaha

PostNapisane: 18 sie 2006, 22:55
przez tomekrvf
Waluś, to ile ważysz? :D

PostNapisane: 21 sie 2006, 16:07
przez marcineusz
najlepszą bronią jest przecinak, młotek i kokakola hahahaaha :)

PostNapisane: 21 sie 2006, 18:55
przez Waluś
tomekrvf napisał(a):Waluś, to ile ważysz?

hmmm od 10 lat 65 kg :P


marcineusz napisał(a):najlepszą bronią jest przecinak, młotek i kokakola

w tym wypadku nie pomorze :P

PostNapisane: 21 sie 2006, 21:50
przez tomekrvf
Waluś napisał(a):hmmm od 10 lat 65 kg

To ja 30 więcej. Może dzięki temu poszło lekko :D

PostNapisane: 21 sie 2006, 22:12
przez Waluś
przedewszystkim u mnie jest nieco inna nakrętka niż w pozostałych mazdach. Jest ona na klucz 36 i jest ponacinana (zabezpieczenie za pomocą wsuwki a nie zaklepywania na przegubie) przez co pozwala na dostanie się brudu i rdzu na gwint przegubu bez możliwości jego usunięcia. Być może dlatego stawia u mnie taki opór, a pozatym po 15 latach wszystko się ciężko odkręca :]

PostNapisane: 21 sie 2006, 22:20
przez tomekrvf
Waluś napisał(a):wszystko się ciężko odkręca

Wiem. W czasie w jakim wyjąłem skrzynię w mojej BG 4WD zmieniłbym ze dwa razy sprzęgło w GE KL. Kilka śrub nie chciało się odkręcic.... No ale na wszystko dobra jest szlifierka kątowa. No a później nowe śruby w torebkach ze znaczkiem mazdy.

PostNapisane: 21 sie 2006, 22:23
przez Waluś
tomekrvf napisał(a):No a później nowe śruby w torebkach ze znaczkiem mazdy.

hehe <spoko>

PostNapisane: 20 gru 2006, 22:23
przez Niuniek87
Też miałem taki problem z nakretka piasty :D ale przecinak , dobry młotek i w h... WD 40 i poszło, odkrecenie tej nakrętki zajeło mi 2,5 godziny :)

PostNapisane: 25 mar 2007, 22:02
przez dzikuss
a że tak się zapytam tam jest lewy czy zwykły gwint? Bo też mam problem żeby to ruszyć.

PostNapisane: 26 mar 2007, 10:39
przez Leniu
Prawy

PostNapisane: 30 sie 2008, 15:09
przez Pantas
Gdzie i za ile kupię taką nakrętkę nową?

Sorry że odświeżam temat.

PostNapisane: 30 sie 2008, 20:56
przez Zbyszek
Ja ostatnio wymiałem przegub, no i nieszczesną nakrętke trzeba odręcić. Moj sposób, popsikac wd40, wypic piwko, wyprostowac (odgiąć) zabezpieczenie, nałożyć klucz a na klucz rure (moja miała ok 1,7m) no i odkrecamy, troche stękania i pójdzie, powem piwko i gra gitara :D

PostNapisane: 30 sie 2008, 21:03
przez Pantas
A jak przykręcić? Tak plus minus do oporu czy trzeba porządnie?

Kluczem Żabką nie da rady odkręcić?

PostNapisane: 30 sie 2008, 21:35
przez waldii
Pantas napisał(a):Kluczem Żabką nie da rady odkręcić?

chyba,ze to bedzie jakas [tiiit] wielka zabka.Najlepiej podjedz do wulkanizacji dla ciezarowek i Ci najpierw poluzuja a reszte juz dasz rade sam w domu.

PostNapisane: 30 sie 2008, 23:06
przez Pantas
A jak z przykręcaniem potem? Koniecznie nowa nakrętka? Bo nie wiem gdzie ją dostać.

PostNapisane: 30 sie 2008, 23:28
przez qbass
Oryginalna nakrętka 20zł/szt. do kupienia w ASO, Carspeed, czy IC.