ZACISKI DO MAZDA 323F BA 2.O V6 TYŁ

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maciejmacius91 » 15 sty 2019, 22:07

WITAM
Kupiłem mazde 323f ba 2.0 v6
mam problem zrobić przegląd bo nie działa mi hamulec ręczny
W zacisku jest problem tego typu ze nie działa mechanizm od ręcznego
nawet linki musiałem kupić używane
brak części zamiennych zacisku na tył od kierowcy (lewy)
kupiłem zaciski używane i facet przysłał mi trzy prawe
ten wieloklin co jest w tym, mechanizmie przekładałem i niestety się wytarł uchwyt od linki się zablokował
proszę o pomoc możne jakieś rady kontakt na części zamienne
myślałem nawet o przekładce zwrotnicy z mazdy 626 tylko tam z koleji sa 4 sruby na koło lub z mazdy premacy , ale nie jest to takie proste...

Dopisano 16 sty 2019, 22:02:

Dziś dzwoniłem do serwisu
Jedynie na zamówienie
Facet mówił że napisze maile gdzieś wyżej, że mam dzwonić jutro bo nie mają tego na miejscu...
Sam zacisk bez jarzma w granicy 1500 zł
CZEKAM NA WASZE OPINIE I KOMENTARZE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 gru 2010, 17:19
Posty: 15
Skąd: CIESZYN
Auto: mazda 323f BA 1.5 16V 1998 LANTIS

Postprzez Andrzej414 » 17 sty 2019, 12:46

Przede wszystkim rozebrać zacisk na części pierwsze. Dać wszystko do wypiaskowania. Poszukać dobrego tokarza manualnego. Zanieść i dorobić zużytą część. I to jest jedno z najlepszych rozwiązań jakie mogę Ci zaproponować inaczej będziesz błądzić i wywalać kasę w błoto.

A tak wyglądały moje zaciski po piaskowaniu i złożeniu z nowymi uszczelniaczami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez maciejmacius91 » 18 sty 2019, 00:23

kooooolego to jest przedni zacisk
w mojej madzi są zaciski z tyłu a zdaje się ze Ty masz bębny.
otwory montażowe 90mm, a od sworzni jarzma jest około 132,5 mm
taki przedni zacisk możesz regenerować
pewnie gdybym miał pastata albo jakaś vektre to wymieniło by się sam mechanizm od ręcznego i już
ja w swój zacisk też regenerowałem mam nowy tłoczek gumeczki uszczelniacze i odpowietrznik i taki tam dupstki... nożny hamuje... tłoczek wychodzi i wraca ... mi chodzi o ręczny ...ładnie pomalowany ale co z tego jak mechanizm jest uszkodzony
heh tokarz ręczny kojarzy mi się z pilnikiem...
ten wieloklin przełożyłem z prawego zacisku i mechanizm się zblokował a wieloklin się wytarł
jutro postaram się zrobić parę fotek to wrzucę
może i masz racje z tym rozkładaniem na części pierwsze ale co rozbierzesz zacisk głębiej niż do tłoczka jest tam taki ślimak a mechanizm z ręcznego jest osobno może dało by coś przedmuchanie sprężonym powietrzem ale szczerze wątpię trochę taka rzeźba w g***ie
mechanik to bierze i zamawia nowy bo nie opłaca mu się bawić i czas tracić możne naprawie możne nie a jak nie to Ci mówi żebyś kupił se coś ciepłego...
szczerze to wole kupić nowy zacisk niż martwic się czy ten mi przy odrobinie szczęścia jak bym go naprawił wysypie mi się na wiosnę
trudno jak będzie trzeba to pójdę i zarobie tą kasę jak chce tym jeździć niestety V6 i 140 kuni to co raz rzadkość w 323f
nawet silniki 1,5 i 1,8 raźnia się blokami silnika choć wyglądają podobnie bo już kiedyś myślałem ze zrobię szlif cilidrów z 75,2 na 82 ale przetarł się do komory wodnej która jest na około tłoka, że dam korbowody z 1,5 i dekle tłoka z 1.8 ale to też lipa tylko wywaliłem kasę nie potrzebie a części leżą
Ostatnio edytowano 18 sty 2019, 13:03 przez maciejmacius91, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 gru 2010, 17:19
Posty: 15
Skąd: CIESZYN
Auto: mazda 323f BA 1.5 16V 1998 LANTIS

Postprzez Andrzej414 » 18 sty 2019, 06:36

Ja Ci tylko pokazałem jak to wyglądało. Nie jest istotne czy to przód czy tył. A co do naprawy ja już wyraziłem się w tej kwestii a zrobisz to co uznasz za stosowne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Gromhild » 18 mar 2019, 13:17

Taka regeneracja w v6 to chyba jedyne rozwiązanie bo wywalenie 1500 na stronę na nowe zaciski to trochę przerost formy nad treścią... Chyba że da się przełożyć zaciski od innego modelu. Ktoś ma info na ten temat?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Łódzkiej
 
Od: 9 maja 2018, 12:01
Posty: 82 (0/1)
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 KL-DE LPG
Passeratti 2.0 20v 130km ALT LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323