Wymiana przegubu zewnętrznego – fotorelacja

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tasior » 17 lip 2012, 01:44

Zebrałem się dzisiaj za wymianę osłony przegubu zewnętrznego, bo niestety rozdzieliła się już na dwie części, a sam przegub jak na razie nie wydaje dziwnych odgłosów ... wiec zostaje nie ruszany ;)
Wyglądało to tak, zdjąłem amorek (przy okazji wymieniłem osłonę i oceniłem stan górnego mocowania).
Chciałem wyjąć cały przegub z koła, zgodnie z instrukcją pod linkami powyżej (angielskim i niemieckim) ... ale za nic w świecie nie chciała się odkręcić śruba '32, więc się nie poddałem a postanowiłem zrobić to sposobem i wymienić jednak :)
Zdjąłem opaski z osłony przegubu wewnętrznego i go wyjąłem.
Potem zdjąłem te zabezpieczenie z ośki i wyjąłem coś co przypomina główkę golarki elektrycznej ;)
Potem zdjąłem delikatnie osłonę wewnętrzna i dwie części osłony zewnętrznej. Wyczyściłem to co mogłem a co wydawało mi się konieczne, choć teraz żałuję że nie wypłukałem benzyną ekstrakcyjną przegubu zewnętrznego bo mógł tam być piasek ... ale trudno, człowiek mądry po fakcie ... zostanie na przyszłość.
Zakupiłem też smar litowy do przegubów.
Następnie nałożyłem nową osłonę zewnętrzną i zanim ją zacisnąłem dostała trochę smaru do środka i na przegub.
Potem nałożyłem osłonę przegubu wewnętrznego, założyłem "główkę" na ośkę, założyłem zabezpieczenie i znowu zanim założyłem na swoje miejsce dałem trochę smaru do środka (w ten otwór w skrzyni) i na sam przegub.
Załączniki
f - po wymianie osłony zewnetrznego przegubu.jpg
Założona nowa osłona przegubu zewnętrznego z zaciśniętymi opaskami. A przegub wewnętrzny przygotowany do smarowania i zamontowania na swoim miejscu :)
e - widok na skrzynie.jpg
Miejsce w skrzyni na przegub wewnętrzny – bo tak on się chyba nazywa :)
d - widok na skrzynie.jpg
c - przegub wewnętrzny.jpg
Przegub wewnętrzny oraz zabezpieczenie.
b - rozerwana osłona.jpg
Moja stara osłona, widać jej jedną część, drugą część jeszcze trzyma opaska przy kole :)
a - przegub wewnętrzny.jpg
Przegub wewnętrzny: oska i przegub+ zabezpieczenie które właśnie zdjąłem.
Ostatnio edytowano 2 lis 2013, 11:37 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez asterf » 12 maja 2013, 10:32

Tasior tą śrubę 32 to trzeba porządny klucz i przedłużkę z rury 2-3m to idzie lekko. To musi być mocno dokręcone.

Ale to co obejrzałem w Twojej relacji mi otworzyło drogę teraz;d
Ja już miałem wszystko zamontowane, nowy przegub Lobro który wyrwałem za grosze i osłona. Jeszcze na podnośniku jak zakręciłem kołami okazało się, że osłona ma minimalną dziurkę zaraz przy zewnętrznej opasce. Musiałem uszkodzić jak sam szarpałem się ze sworzniem;/ No i nic zabrałem się za rozbieranie ale tu zonk, półoś tym razem nie wyskoczyła w całości ze skrzyni, tylko właśnie rozdzieliła się na przegubie wewnętrznym. No nic zbijać młotkiem tego nowiutkiego lobro nie chcę, I właśnie widzę że da się ściągnąć końcówkę z przegubu wew tylko jednym pierścionkiem segerera:D Pod smarem tego nie widziałem. :D
Jak dla mnie do wymiany samej osłony przegubu zew to najlepsza i najprostsza opcja;d Dzięki

BTW jak przegub wew się rozdzielił, czego wcześniej nie doświadczyłem oznacza to coś złego? Jakieś jego zużycie? Jeździsz po złożeniu i wszystko jest ok?

EDIT: Aha jak już wyjmujecie półosie, wyjdą wam ze skrzyni bez problemu;p to zainwestujcie w uszczelniacze do skrzyni. Ja dałem za Coreco 20zł sztuka. Po co potem ma wyjść za jakiś czas, że przecieka i zwała...

No i pamiętać o spuszczeniu oleju ze skrzyni przed wyciąganiem półosi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez MareckiGTI » 12 maja 2013, 11:43

A przypadkiem jak odkręci się amortyzator kąty koła nie pójdą w <dupa> , z tego co ja pamiętam na mocowaniu amorka z zwrotnica znajduje się elipsowaty otwór do ustawiania kąta koła.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez Tasior » 12 maja 2013, 12:01

Ja nie spuszczałem oleju ze skrzyni jak wyjmowałem półoś, nie ma takiej potrzeby. Widać zresztą na zdjęciach że nie trzeba.
A co do ustawiania kątów po wymianie lub ruszeniu amorka ... to wie ktoś jak to się ustawia i gdzie jest ta regulacja, bo ja u siebie nie widziałem, a jakiś czas temu wymieniałem osłony amorków bo stare były już porozdzielane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez asterf » 20 maja 2013, 14:03

jak byłem na zbieżności to widziałem w jakimś programie, że do ustawiania kątów zaczyna się od odkręcenia śrub poduszki amorka na kielichu. Właśnie w BA w efce macie na 4 śruby i to chyba się jakoś tam ustawia? W Cetce jest poduszka na trzy śruby i regulacji kąta nie ma :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez jimilk » 27 sie 2013, 11:44

witam wszystkich serdecznie jestem nowym mazdowiczem, ale starym mechanikiem. powiem wam tak zdejmujesz sworzeń wahacza odchylasz zawias na bok zdejmujesz zabezpieczenie w przegubie, rozdzielasz przegub na dwie części zakładasz osłonę i składasz wszystko z powrotem. Kasujesz 150 pln za godzinę roboty. będę na urlopie to zrobie poradnik bo będę robił osłony zewnętrzne. <cisza>
jimilk
 

Postprzez Przemek323c » 3 wrz 2013, 08:51

Chetnie zobacze twoj sposob bo rozkrecajac sam sworzen ciezko odsunac zwrotnice tak zeby przegub wyszedl. Co do zabezpieczenia to jest sprezynujace i nie da sie go zdjac bez poprzedniego zdjecia przegubu z polosi, co samo w sobie tez czesto nie jest latwe, dlatego rozczepia sie przegub wewnetrzny.
Przemek323c
 

Postprzez lucas-1991 » 2 lut 2014, 20:44

Chyba mi zaczynają stukać przeguby i zabiorę się za wymianę. Chcialem zapytac jakiej firmy kupowac i czy tylko wymieniac zewnetrzne? Czyli te przy pisascie?
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2011, 11:27
Posty: 37
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r

Postprzez adamax4 » 3 lut 2014, 17:55

Wymieniaj te które stukają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Andrzej414 » 5 cze 2014, 22:23

Relacja w sumie jest ok ale tak prawdę mówiąc to nie przedstawia ona tej roboty profesjonalnie tylko typową amatorkę. Nie mam narzędzi to się za to nie zabieram. Śrubę oczywiście da się odkręcić. Potrzeba konkretnego klucza i odpowiedniego przełożenia. Wiem że spotkają mnie głosy krytyki ale tu bardziej przedstawiony jest problem nie zmiany samej osłony przegubu a sposób pomijania napotkanych problemów. A co właśnie z przegubem który jest uszkodzony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323