Hamulce – pompa / ciśnienie / korektor siły hamowania / siła hamowania na stacji diagnostycznej

Witajcie!
Niestety i mnie nie ominął problem z hamulcami w Mazdzie 323F BA 1.5 1998 r. Większość rzeczy została wymieniona a poprawy brak. Zostało sprawdzenie pompy hamulcowej, ciśnienia w układzie oraz korektora siły hamowania. W związku z tym mam kilka pytań.
Jakie powinno być ciśnienie w układzie przód/tył? Gdzieś spotkałem się z wartościami bliskimi 6/3 MPa przód/tył.
Regenerował ktoś pompę hamulcową? Zestaw naprawczy kosztuje ok. 50zł a nowa pompa sporo drożej.
Przydałaby się jakaś instrukcja, nawet od innej mazdy. Może macie coś takiego?
Gdzie znajduje się korektor siły hamowania / rozdzielacz na tylne hamulce? Podobno gdzieś pod maską a nie z tyłu jak w większości aut? Czy można go regenerować?
Może ktoś z Was pamięta jakie miał wartości siły hamowania na przeglądzie technicznym?
U mnie jest to na hamulcu nożnym ok. 1kN na przód, tył bliski 0, tył na ręcznym ok. 1kN. Czyli bardzo słabo.
Ewidentnie widać, że jest to coś z układem hydraulicznym, bo ręczny działa prawidłowo. Zaciski, tłoczki, cylinderki, samoregulatory działają bez zarzutów. Wszystko ładnie reaguje na naciśnięcie hamulca, ale tak jakby siła była niewystarczająca (zbyt małe ciśnienie?). Układ był kilkukrotnie odpowietrzany, po naciśnięciu hamulca 2 razy, pedał jest twardy.
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i sugestię.
Niestety i mnie nie ominął problem z hamulcami w Mazdzie 323F BA 1.5 1998 r. Większość rzeczy została wymieniona a poprawy brak. Zostało sprawdzenie pompy hamulcowej, ciśnienia w układzie oraz korektora siły hamowania. W związku z tym mam kilka pytań.
Jakie powinno być ciśnienie w układzie przód/tył? Gdzieś spotkałem się z wartościami bliskimi 6/3 MPa przód/tył.
Regenerował ktoś pompę hamulcową? Zestaw naprawczy kosztuje ok. 50zł a nowa pompa sporo drożej.
Przydałaby się jakaś instrukcja, nawet od innej mazdy. Może macie coś takiego?
Gdzie znajduje się korektor siły hamowania / rozdzielacz na tylne hamulce? Podobno gdzieś pod maską a nie z tyłu jak w większości aut? Czy można go regenerować?
Może ktoś z Was pamięta jakie miał wartości siły hamowania na przeglądzie technicznym?
U mnie jest to na hamulcu nożnym ok. 1kN na przód, tył bliski 0, tył na ręcznym ok. 1kN. Czyli bardzo słabo.
Ewidentnie widać, że jest to coś z układem hydraulicznym, bo ręczny działa prawidłowo. Zaciski, tłoczki, cylinderki, samoregulatory działają bez zarzutów. Wszystko ładnie reaguje na naciśnięcie hamulca, ale tak jakby siła była niewystarczająca (zbyt małe ciśnienie?). Układ był kilkukrotnie odpowietrzany, po naciśnięciu hamulca 2 razy, pedał jest twardy.
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i sugestię.