Hamulce – pompa / ciśnienie / korektor siły hamowania / siła hamowania na stacji diagnostycznej

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tms323 » 10 maja 2018, 12:04

Witajcie!
Niestety i mnie nie ominął problem z hamulcami w Mazdzie 323F BA 1.5 1998 r. Większość rzeczy została wymieniona a poprawy brak. Zostało sprawdzenie pompy hamulcowej, ciśnienia w układzie oraz korektora siły hamowania. W związku z tym mam kilka pytań.

Jakie powinno być ciśnienie w układzie przód/tył? Gdzieś spotkałem się z wartościami bliskimi 6/3 MPa przód/tył.

Regenerował ktoś pompę hamulcową? Zestaw naprawczy kosztuje ok. 50zł a nowa pompa sporo drożej.
Przydałaby się jakaś instrukcja, nawet od innej mazdy. Może macie coś takiego?

Gdzie znajduje się korektor siły hamowania / rozdzielacz na tylne hamulce? Podobno gdzieś pod maską a nie z tyłu jak w większości aut? Czy można go regenerować?

Może ktoś z Was pamięta jakie miał wartości siły hamowania na przeglądzie technicznym?
U mnie jest to na hamulcu nożnym ok. 1kN na przód, tył bliski 0, tył na ręcznym ok. 1kN. Czyli bardzo słabo.
Ewidentnie widać, że jest to coś z układem hydraulicznym, bo ręczny działa prawidłowo. Zaciski, tłoczki, cylinderki, samoregulatory działają bez zarzutów. Wszystko ładnie reaguje na naciśnięcie hamulca, ale tak jakby siła była niewystarczająca (zbyt małe ciśnienie?). Układ był kilkukrotnie odpowietrzany, po naciśnięciu hamulca 2 razy, pedał jest twardy.

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i sugestię.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2017, 10:17
Posty: 7

Postprzez Andrzej414 » 10 maja 2018, 21:51

Pompa hamulcowa jest prosta jak konstrukcja cepa. Wystarczy ją odkręcić od serwa uprzednio odkręcając od niej przewody hamulcowe. Z tyłu jest pierścień segera. Wyjmujesz go i wyciągasz sprężyny i tłoczek na którym są uszczelniacze które zmienisz. Rozdzielacz natomiast znajduje się za silnikiem na ścianie grodziowej. Idą do niego przewody hamulcowe. Nie ma w mazdzie korektora siły hamowania. Nie wiem czy rozdzielacz jest rozbieralny ale można to przecież sprawdzić. Sprawdz też giętkie przewody hamulcowe z tyłu. Być może puchną przy wciskaniu pedału hamulca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez tms323 » 12 maja 2018, 22:21

Dzięki za odpowiedź.
Możliwe, że pompa ABS jest zapowietrzona i dlatego przód tak słabo hamuje a tył prawie wcale?
ABS od jakiegoś czasu już nie działa, sterownik wyświetlał błąd jednego czujnika, wymieniłem go, skasowałem błąd i przez chwilę było ok, a teraz nawet nie mogę wejść w tryb diagnostyczny (zworka w kostce). Kontrolka ABS się świeci, ale nie chce wyświetlić żadnych błędów, nie gaśnie ani na chwilę.

Pedał hamulca tak jak pisałem wcześniej jest twardy, dopiero po odpaleniu silnika robi się miękki.
Jak zachowuje się układ z zapowietrzoną pompą ABS?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2017, 10:17
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323