Luz/pływanie- duża niestabilność auta

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Eshiru » 27 cze 2017, 10:48

Witam,
Stopniowo doprowadzałem do ładu zawieszenie w swojej maździe, przeglądałem wątki na forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy. Problem wygląda następująco. Przy jeździe na wprost trzeba kontrować kierownicą w lewo i prawo, wcześniej problem ten pojawiał się od 80km/h w górę, teraz występuje już przy niższych prędkościach. Mam też wrażenie że kierownica pracuje coraz lżej, podczas skręcania czuć, że w pewnym momencie "przeskakuje", to znaczy w zakręcie jest taki moment że pracuje luźniej. Jest to uciążliwe, jadąc autem czuje się bardzo niepewnie, auto strasznie pływa i jest mega niestabilne. Na obwodnicy przy 140 jest dramat, wszystko się trzęsie. Jadąc po mieście kierownicą muszę skręcać delikatnie w lewo i po chwili z powrotem wracać do środkowego położenia.
Na dziurach z przodu nic nie stuka, nic nie wali. Z tyłu są głuche stuki, ale to najprawdopodobniej blenda odzywa się na dołkach.
Do tej pory wymienione:
-amorki, sprężyny i mocowania tył- sierpień
-amorki przód- październik
-wahacze wzdłużne
-gumy stabilizatora tył
-przegub wewnętrzny
w ciągu ostatnich dwóch miesięcy- łączniki przód i tył, sworznie, końcówki, mocowania amortyzatorów przód. Po wszystkim ustawiona zbieżność i sprawdzona geometria.
Sprawdzałem zawieszenie na dwóch różnych stacjach diagnostycznych- zero luzów. U mechanika to samo- sprawdzane wszystko dokładnie i brak luzu. Maglownica sucha, nie stuka. Gdyby była uszkodzona to chyba wyraźnie by to było słychać? Była też próba kasowania luzu na listwie przez śrubę regulacyjną w maglownicy- kierownica przez kilka dni chodziła ciut ciężej, jednak pływanie nadal pozostało.
Opony 195/55/15, felgi na pierścieniach centrujących. Może to być wina tych pierścieni albo złego wyważenia kół?

Jedynie co to przy małej prędkości na parkingu skręcając w lewo coś stuka z prawej strony, obstawiam przegub, nie jest to jednak typowe "terkotanie", bardziej jakby coś przeskakiwało. Po za tym to przegub chyba nie wpływa na pływanie auta?
Nie mam pojęcia, jedyne co przychodzi mi do głowy to amorki, jednak czy po niespełna roku nadawały by się do wymiany? I czy amortyzatory w takim stopniu wpływają na zachowanie kierownicy?
Proszę o jakieś rady i sugestie, dużo pieniędzy wpompowałem w to auto, a teraz strach tym jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 14:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez Andrzej414 » 28 cze 2017, 18:51

Opony kolego do sprawdzenia. Czasami nawet nie widać, że opona jest uszkodzona i mogą dziać się cyrki. Najpierw pobawiłbym się z ciśnieniem. Dać więcej o 0.5 – 1 Bara i zobaczyć co się będzie dziać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Eshiru » 29 cze 2017, 18:35

Pobawię się dzisiaj wieczorem ciśnieniem i dam znać jakie efekty. Obecnie mam nabite 2.2.
A mam jeszcze jedno pytanie. Może to być wina przednich mocowań amorka? Wymieniałem same mocowania, bez łożysk do tego firmy Magnum Technology (czyli jedne z tańszych). Możliwe że to łożyska mają luz, albo te mocowania siadły po kilku miesiącach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 14:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez Andrzej414 » 29 cze 2017, 20:54

Nie sądzę by to była wina mocowań. Najpierw pobaw się ciśnieniami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Eshiru » 12 lip 2017, 11:56

Witam po dłuższym czasie, byłem po za domem i nie było czasu dalej z tym walczyć. Zmiana ciśnienia w oponach nic nie dała, byłem wczoraj na stacji diagnostycznej, przez prawie godzinę było wszystko dokładnie sprawdzane. Zero luzów. Jedyne co to niepokojąco wygląda przegub wewnętrzny lub łożysko podpory (jedno i drugie było wymieniane ponad pół roku temu). Czy to możliwe żeby to wpływało na niestabilność auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 14:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lip 2017, 08:48

łożysko podpory półosi ani też przegub wewnętrzni nie ma wpływu na to co piszesz.
Czy na stacji diagnostycznej sprawdzali ci zbieżność tylnej osi?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Eshiru » 19 lip 2017, 08:59

Tak sprawdzali przód i tył. Wszystko bardzo dobrze wyszło. Pozostaje chyba tylko maglownica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 14:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez Andrzej414 » 19 lip 2017, 09:02

Dobrze by było sprawdzić jeszcze auto na seryjnych kołach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323