Mazda 323F BA 1.5 – uszkodzona prawa półoś

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cinek15c » 5 maja 2017, 17:53

Witam,

ostatnio spotkał mnie problem trzęsącego się auta przy przyspieszaniu. Okazało się, że uszkodzona jest prawa półoś. Dokładnie to w miejscu łączenia się obu części półosi (zaznaczyłem na zdjęciu). W tym miejscu półoś można spokojnie poruszyć do góry i do dołu, a przy tym słychać dzwonienie w środku.

I tutaj moje pytanie: czy w tym wypadku muszę wymieniać całą prawą półoś (dokładniej to tę część półosi od skrzyni), czy może zaznaczone na zdjęciu miejsce to jest przegub wewnętrzny i wystarczy wymienić właśnie ten przegub?
Nigdzie nie mogłem się doczytać, gdzie znajduje się ten przegub wewnętrzny i stąd moje pytanie.


Takie coś znalazłem na allegro i wydaje mi się, że kształtem odpowiada temu zaznaczonemu elementowi, ale ręki nie dam sobie uciąć:
http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-mazda-323-ba-1-3-1-5-2-0d-94-98-i5585996868.html
Załączniki
AAA2.jpg
Prawa półoś
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 20:30
Posty: 23
Skąd: woj. lubelskie
Auto: Mazda 323F, 1994, 1.5 b+g

Postprzez Andrzej414 » 6 maja 2017, 15:41

To jest przegub wewnętrzny i należy to rozebrać i zobaczyć co uległo zniszczeniu czy powierzchnia ślizgowa czaszy czy ślizgi (rolki) podpory krzyżowej (tripod). W zależności co będzie potrzebne czyli np ta zielona czasza to należy kupić całą półoś bo czaszy samej raczej nie dostaniesz. A jeśli uszkodzona jest podpora krzyżowa no to ja taką podporę mam tylko musiałbyś policzyć ilość zębów na wielowypuście, średnicę rolek i ich rozstaw. Mogę wtedy Tobie to sprzedać jak będzie pasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez cinek15c » 6 maja 2017, 19:56

No dobra, czyli tak czy inaczej żeby to zobaczyć, to trzeba wyjąć półoś ze skrzyni? A żeby ją wyjąć, to trzeba spuszczać olej ze skrzyni, jeżeli dobrze myślę?
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 20:30
Posty: 23
Skąd: woj. lubelskie
Auto: Mazda 323F, 1994, 1.5 b+g

Postprzez Andrzej414 » 6 maja 2017, 21:48

Nie trzeba. Wystarczy zdjąć osłonę z tego przegubu, wyjąć zabezpieczenie (pierścień sprężynujący i wyciągnąć polos z czaszy. Można też całość z podpory wysunąć i rozebrać na stole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323