Dopuszczalne wymiary opon (323C BA)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez owad » 19 kwi 2004, 15:36

Potrzebuje info na temat rozmiarow opon jakie mozna wcisnac do mojej 323 C na felge 16"
Aktualnie jezdzilem na 215x40x16 i zajezdzilem.... opony i felgi...
Opony przez nasze kochane drogi sie powybijaly czy jak to nazwac(pewnie sie pogiely druty w srodku), i felga przez to sie tez oberwalo aktualnie sa w renowacji.
Planuje teraz wcisnac jakies wyzsze gumy 55 sa najbardziej dostepne(50 sa jakos malo dostepne badz nieporownywalnie drozsze) przestrzeni jest dosc tylko obawiam sie o ocieranie przy skrecaniu.
Ewentualnie myslalem o innej szerokosci np 205 ale nie ukrywam ze 215 ladniej wyglada.
Jesli ktos ma info z katalogu badz ksiazki serwisowej o rozmiarach opon bede wdzieczny.

P.S.

Tak przy okazji moze ktos ma jakies zbedne onony w rozmiarze 215 badz 205 x 55x 16 na przymiarke?

P.S.1

Moze macie miejsca z konkurecyjnymi cenami nowe/uzywane opony?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez luca » 19 kwi 2004, 15:39

Feuvert koło Geanta? Nie wiem jak z szerokimi oponami, ale jak kupowałem standardy, to śmieszne pieniądze chcieli za goodriche. Za komplet opon, plus założenie, plus wyważenie zapłaciłem jakieś ca. 750
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Smirnoff » 19 kwi 2004, 17:18

Wiesz co, nie przesadzasz troche z rozmiarami? Z tego co wiem, to do 323 BA 1.5 maxymalnie w-g mazdy mozna było ząłożyć 195/50/15 czyli koło o łącznej wysokosci 576mm. Czyli jak miałes 215/40/16 to miałes koła wysokie na 578mm i było OK.
Jak wsadzisz 215/55/16 to koło będzie miało wysokość 642mm czyli 6,5cm wyzej niż przewidziała fabryka. Pomijam juz kwestię stosowania tak szerokich opon do mocy 88KM, ale obawiam sie że przy tych kołach będziesz miał problemy ze skrętem i nie dośc ze kiedyś wyrwie Ci nadkole, to do tego auto moze zacząć się dziwnie zachowywać, licznik będize przekłamywał o 11%, do tego opony szlag trafi stosunkowo szybko. Ale wola Twoja panie kolego.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez owad » 19 kwi 2004, 18:23

Kiedys w ktoryms warsztacie jakis mechanik czytal mi specyfikacje jakie opony do jakiej felgi w mojej mazdzie mozna bylo wsadzic, pamietam ze 205 bylo napewno tylko nie na jaka wysokosc (chyba 50), jak nabywalem felgi i opony to koles powiedzial ze damy 215 ale nizsze i tez bedzie ok(pewnie dlatego ze mial takie opony na skladzie) no i bylo. Ze teraz nauczony doswiadczeniem chcialbym cos wyzszego a ze przeswit miedzy opona a nadkolem jest jeszcze spory(co widac na zdjeciach) chcialem 50 badz 55 tylko najbardziej boje sie o to jak bedzie przy skrecaniu dlatego mysle o 205(tak dla pewnosci). Co do mocy to faktycznie auto odzylo po zainstalowaniu starych koleczek:) na szczescie szybko nie hulam i zalezy mi bardziej na wygladzie wiec moc mi bardzo nie przeszkadza.
Potrzebuje jedynie tych danych z katalogu badz czegos innego :D
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez SimoneuS » 19 kwi 2004, 19:57

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 09:09 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez owad » 20 kwi 2004, 11:06

nawet nie wiem jaka jest szerokosc felgi <glupek2> ale 215 pasowaly do niej idealnie :D
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez adam626 » 20 kwi 2004, 14:24

mam felgi 7" i opona 195 była trochę za wąska, przy dojeżdzaniu do krawężnika odrazu jechała felga a nie opona. Nawet jak odkręcone koło się przewracało to waliło krawedzią felgi o beton. Przy 205 już nie ma takiego problemu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez owad » 20 kwi 2004, 17:19

Kurde to ja mam jakies kolosy przy 215 potrafilo zadzwonic o beton jak sie kolo zdjelo i polozylo na bok ....
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez artus » 20 kwi 2004, 22:03

Panowie w instrukcjach macie wyraźnie napisane jakie opony na jakie felgi a napewno głupki tego nie pisały. Ja mamMX-3 i wiem że na stalowych felach muszę mieć 185/65/14 i to jest najlepszy wariant, natomiast alusy już są inne bo 205/45/16 przy feldze 7,5" J16 H2 KBA oraz też macie podaną klasę opony i wskaźnik prędkości i wytrzymałości.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez artus » 20 kwi 2004, 22:10

Owszem nie twierdzę że nie można poeksperymentować ale pamiętajcie że zwiększając szerokość opony zmiejszacie przyczepność. Każdy myśli że jest odwrotnie że zwiększając szerokość zwiększa się przyczepność – nic bardziej mylnego tj.zwiększając powierzchnię opony zmiejszacie nacisk na podłoże czyli nacisk na 1 cm2. A można bardzo szybko przekonać się o tym jadąc po mokrej nawierzchni i po kałurzach i następuje zdziwienie nieraz w rowie nieraz gdzie indziej.... . Tak że jak dobieracie opony miejcie to na uwadze!!!!!!!!
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez Smirnoff » 21 kwi 2004, 00:39

artus napisał(a):Owszem nie twierdzę że nie można poeksperymentować ale pamiętajcie że zwiększając szerokość opony zmiejszacie przyczepność. Każdy myśli że jest odwrotnie że zwiększając szerokość zwiększa się przyczepność – nic bardziej mylnego tj.zwiększając powierzchnię opony zmiejszacie nacisk na podłoże czyli nacisk na 1 cm2. A można bardzo szybko przekonać się o tym jadąc po mokrej nawierzchni i po kałurzach i następuje zdziwienie nieraz w rowie nieraz gdzie indziej.... . Tak że jak dobieracie opony miejcie to na uwadze!!!!!!!!


Kolega dobrze mówi – im szerwszy laczek, tym owszem, na suchym jest gicior, autko się przyjemnie trzyma na zakrętach, ale jak przyjdzie deszcz czy śnieg i asfalt stanie się mokry i sliski, to wraz ze zmniejszeniem nacisków powierzchniowych na przesadnie szerokich oponach jedzie się jak na nartach. Tak więc jesli ktoś bardzo dużo jeździ, to radze mu to wziąc pod uwagę, jak również nie powinien zapominać o wszedobylskich koleinach, do których też bardzo szerokie laczki nie za bardzo się nadają. No chyba, ze wyprowadzacię swoje bolidy z garażu tylko przy pięknej słonecznej aurze i nie poruszacie się po śliskim asfalcie, no to wtedy dla efektu wizualnego owszem mozna takie gumki zapierdzielić. Jednakże z funkcjonalnego punktu widzenia, to uważam, ze realnie maxymalna szerokość opony do auta klasy kompakt czy nawet klasy średniej nie powinna przekraczać 205mm. Ale oczywiscie to jest moje zdanie i kazdy ma prawo do własnej opinii.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Gość » 23 sie 2004, 12:41

Przepraszam za pytanie laika – ale chyba przy wiekszych rozmiarach opon – zwiększa sie też i spalanie, czyż nie? A i na mocy wiecej sie traci.
Gość
 

Postprzez zbyl » 23 sie 2004, 12:53

Mazda wedlug instruckji przynajmiej u mnie zaleca 185/65/14 lub 195/60/15
i to tyle :–)

Co do reszty mozliwe jest pogorszenie trakcji pojazdu itp. nie wiem to juz tylko z mojej
strony zgadywanie. Na pewno optycznie fajnie wygladaja wieksze.
Pozdrowka
zbyl &

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2004, 13:10
Posty: 71

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323