Strona 1 z 1

Przekażnik ABS

PostNapisane: 1 lut 2006, 16:41
przez iiyama
Witam

Dużo było już ogólnie o ABS, ale tego co mnie trapi nie znalazłem.

No więc, świeci kontrolka ABS Mazda 323F 97r 2.0 v6 KF , licznik elektroniczny działa, przy hamowaniu zdziera opony, Pojechałem do warsztatu Mazdy lublin Wierzchowiska (fajni Ludzie i tani )

Na komputerze wyszedł błąd nr 51, czyli przekażnik – ale nie mogli go znależć, czy ktoś mógłby mi dokładnie opisać gdzie sie on znajduje i co zwykle się w nim psuje, bo niedziała.

Prosze o pomoc.

Napewno sie jeszcze na dniach wybiore do ASO w lublinie na Wertera.

PostNapisane: 1 lut 2006, 17:00
przez tomekrvf
iiyama napisał(a):Pojechałem do warsztatu Mazdy

To co to za warsztat co nie może znaleźć przekaźnika?
Podaj maila to wyśle rysunek

PostNapisane: 1 lut 2006, 17:15
przez iiyama
tomekrvf napisał(a):
iiyama napisał(a):Pojechałem do warsztatu Mazdy

To co to za warsztat co nie może znaleźć przekaźnika?
Podaj maila to wyśle rysunek


danielbrzozowski3@tlen.pl

powiedzieli w warsztacie że w KF jest inaczej a ich elektronik jest tymczasowo nieosiągalny.

PostNapisane: 1 lut 2006, 17:22
przez tomekrvf
Poszło

PostNapisane: 2 lut 2006, 15:10
przez Haszcz
mogłbys i mnie wysłać?
mchrzaszcz@tstd.pl

PostNapisane: 3 lut 2006, 01:15
przez Krasnal
a mógłbyś tu wkleić – miejsce jak najbardziej idealne ;)
Tez miałem ten problem i to nie był przekaźnik :(
Temat wciąż otwarty :(
Prosze o fotke

PostNapisane: 3 lut 2006, 09:48
przez tomekrvf
Panowie wklejcie ten obrazek. Dla mnie to zbyt trudne

PostNapisane: 3 lut 2006, 11:31
przez Krasnal
Obrazek

No i się zgada – przekaźnik ABSu jest przykręcony do zbiornika wyrównawczego płynu do chłodnic. U mnie jest jeden duży a ze schematu wynika że powinny być 2 (może jakaś inna wersja) :(

Tyle że wymiana przekaźnika na 100% dobry niestety nie rozwiązała problemu :(
W takim wypadku zostaje jeszcze chyba tylko "Control Unit" cokolwiek to jest
Obrazek

PostNapisane: 8 sie 2009, 19:37
przez tomek247
Oprócz przekaźników i CONTROL UNIT (jednostki sterującej-sterownika) zostaje jeszcze to co pomiędzy czyli przewody i złącza, także te przy sterowniku.

W 323 Practical jest niepraktycznie :) ponieważ przekaźnika nie ma w tym miejscu, choć na schematach właśnie tam jest umieszczany. Sprawdziłem już wszystkie czujniki, wtyczki czujników, silnik pompy ABS i jej złącza za akumulatorem, rezystancje, zasilanie sterownika ABS, masę, oprócz przekaźników System i Pump motor. Mam błąd 53 i na razie nie wiem jak to jest z tymi przekaźnikami i gdzie je japończycy upchali w wyżej wymienionym modelu. Jeśli ktoś coś wie na ten temat z praktyki to proszę dać znać. A jeśli uda się mi wyeliminować ten błąd i przywrócić działanie systemu ABS to oczywiście napiszę o tym w tym miejscu.
(napisałem o tym w poście trochę niżej)

PostNapisane: 10 sie 2009, 08:42
przez b1nd
Mam również problem z kodem nr 51 -przekaźnik systemu ABS w maździe 323c rok-95 silnik-Z5. System działa jak należy,nie blokują się koła, ale po restarcie komputera cały czas wykazuje ten błąd. Kontrolka gaśnie po odpaleniu auta i potem już się nie zapala. Nie potrafię zlokalizować tego przekaźnika w tym aucie.

Proszę o podpowiedź

PostNapisane: 19 paź 2009, 14:13
przez tomek247
Jest tak: przekaźnik w 323P '98 u mnie znalazłem na przegrodzie za reflektorem (a właściwie pod) od strony kierowcy. Jeśli zaglądamy od góry po podniesieniu maski to widać pod reflektorem tylko część wspornika na którym są zamocowane i to dopiero po dobrym przyjrzeniu się ze światłem. Dostęp zrobiłem sobie od plastyku zakola, po prostu zdjąłem koło i następnie plastykową wkładkę nadkola. Może lepiej zdjąć reflektor ale miałem zakonserwować blachy więc zdjąłem plastyk. Przekaźniki są w gumowych osłonach ale warto zabezpieczyć wtyk. Szczerze mówiąc miałem taki syf w przekaźniku, że hej. A dlatego tylko, że odpiął się z mocowania i wisiał "głową w dół" a gumowa osłona robiła sobie za naczynie z wodą... Był zabezpieczony od strony styków pastą ale co z tego jak w przekaźniku pełno wody i rdzy. Będzie nowy i wtedy zobaczymy czy ABS ruszy.

20.10.2009 – ABS działa jak należy :)

Przekaźnik który uległ uszkodzeniu to H430-67-730A – przekaźnik silnika pompy ABS (ABS pump motor relay, Imasen, 4 styki, czarny)
Drugi z przekaźników sytemu to H430-67-720 – przekaźnik systemu ABS (ABS system relay, Imasen BG27, niebieski, 5 styków)

Można podsumować, że przekaźniki systemu ABS znajdują się w różnych miejscach zależnie od modelu (i ewentualnie pojemności silnika), możliwe lokalizacje:
323 F BA 1995-1996r.– pod maską z lewej strony, przy zbiorniczku płynu chłodzącego 1 duży przekaźnik
323 F BA od X.1996r. – pod maską z lewej strony, przy zbiorniczku płynu chłodzącego 2 przekaźniki
323 P BA od X.1996r. – w lewym nadkolu pod reflektorem (niewidoczne z zewnątrz) 2 przekaźniki
323 C BA od X.1996r. – j.w
323 S BA od X.1996r. – j.w
323 BG od 1991r. – pod maską, na wsporniku z prawej strony 2 przekaźniki