zabezpieczenie przewodów hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez goldi11 » 28 kwi 2015, 12:24

Cześć wszystkim!
Ostatnio na przeglądzie wyszło mi że twarde przewody hamulcowe w mojej Mazdzie 323f BA zaczynają rdzewieć w okolicy baku. Jako że hamulce to raczej ważna rzecz w aucie to postanowiłem się tym zająć.
Czytałem już trochę o wymianie tych przewodów, ale w sumie to nie widzę wątku o zabezpieczaniu ich kiedy jeszcze nie ciekną.
Czy ktoś już coś takiego robił? Może nie muszę ich jeszcze wymieniać? Może wystarczy przeczyścić i jakoś zabezpieczyć? Jeśli tak to jak? zwykła farba wystarczy? Czy może są jakieś specyfiki? Coś mi mechanik doradzał podczas przeglądu, ale nie zapamiętałem.
Spróbuje dziś zrobić zdjęcie uszkodzonego miejsca, wieczorem załączę.

Z góry dzięki za podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 15:17
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA 1.5 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 28 kwi 2015, 13:37

Trochę to nie jest właściwy dział więc przenoszę do "Podwozia"
A jak przewód jest już mocno skorodowany to najlepszym rozwiązaniem jest jego wymiana.
Inna opcja to oczyszczenie i pomalowanie ich nawet farbą podkładową aby nie korodowały dalej oraz ... modlenie się aby jednak przewód nie pękł podczas hamowania
:|
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 5 maja 2015, 08:03

Tez mialem z tym problem... wiesz to nie jest tak ze od razu przewod peknie. Wystatczy w jakims malo ruchliwym miejscu porzadnie depnac w hamulec zeby sprawdzic czy przewody nie strzela. Ja osobiscie porzadnie wyczyscilem je szczotka druciana potem pomalowalem odrdzewiaczem kilka rwzy i znowu szczotka zjechalem to co zostawalo. Nowek z tego nie zrobisz ale po tym wszystkim zamalowalem to cortaninem i nastepnie polozylem kilka warstw bitexu. Trzyma do dzis a minelo juz 3lata. Takze dobrze ocen stan a nastepnie zdecyduj czy konserwowac czy wymieniac. Znajac zycie to potem bedzie problem z cylonderkami z tylu bo odpowietrzniki beda skorodowane i nie puszcza itp itd wiec roboty i kasy troche w to pojdzie. Ok 300zl jesli dasz to mechanikowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 5 maja 2015, 09:08

Jeśli rdza jest tylko powierzchowna to faktycznie szkoda ich wymieniać.
To wszystko widać jak się je oczyści z pierwszej warstwy rdzy.
A depnąć na hamulec z całej siły to można i na postoju – jak taką próbę raz na jakiś czas przeprowadzoną całość wytrzymuje to można w miarę bezpiecznie jeździć :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323