zawieszenie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radek mazda lubawa » 4 lut 2015, 00:34

koledzy mam problem chodzi oto że przy jezdzie gdy koła są skręcone słychać jakiś dzwięk.słychać go głównie w aucie.Dodam że kierownica lekko mi poszła na bok,drzy lub bije mi podczas jazdy najpierw powyżej100km na h teraz nawet przy 80.A dodam też że zaczeło mi ją wozić drogą nawet na suchej nawierzchni,gdy wjadę w dziurę koleinę automatycznie mi gdzieś ucieka.Byłem w diagnostyce wszystko ok,a nie jest ok.Stała u mechanika ja obstawiałem że może to przegub ale mechanik stwierdził że to nie przegub i że wszystko jest ok :| już nie chodzi o ten denerwujący dzwięk,tylko o wspomiane nietrzymanie się na drodze.Kiedyś zasuwałem nią 175km-h teraz jadąc tyle leżał bym w rowie <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 12:54
Posty: 271 (0/3)
Skąd: lubawa
Auto: mazda 323f ba 1,5 90km z5

Postprzez Andrzej414 » 4 lut 2015, 22:48

Zakladajac ze jechalbys autostrada lub eska to w rowie bys nie wyladowal ale jesli jezdzisz po krajowych, wojewodzkich lub powiatowkach 175kmh to jestes skonczonym .... :) a teraz do rzeczy. Opony masz do luftu.. prawdopodobnie. Jedz by je wywazyli ale zanim to zrobisz to nabij je do 2,6 bara okolo i sprawdz czy objaw nadal jest. Jeslu tak to spusc z powrotem, przeloz kola z przodu na tyl no i przede wszystkim wywaz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez radek mazda lubawa » 5 lut 2015, 13:37

wyważone mam,mechanik całą przetrzepał i nic nie znalazł zero luzów :) byłem w diagnostyce powiedział że od oponów bo jezdziłem najpierw na 13 stalówkach zimówkach i było <spoko> a jak założyłem15 na alu co miałem na lato tragedia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 12:54
Posty: 271 (0/3)
Skąd: lubawa
Auto: mazda 323f ba 1,5 90km z5

Postprzez Andrzej414 » 5 lut 2015, 17:13

Moim zdaniem tak czy owak wina prawdopodobnie leży po stronie ogumienia i kół. Zbieżność prawidłowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 5 lut 2015, 20:25

Skoro auto nie sie zachowauje na drodze musi byc przyczyna, drgania moga byc z nie wywazonych kol, albo felgi krzywe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lut 2015, 00:42

Pamiętajmy też, że tył także podlega regulacji zbieżności o czym niestety nie każdy mechanik pamięta/wie!
Regulując zbieżność w pierwszej kolejności musimy sprawdzić i ew. wyregulować tył a następnie przód.
A ten dźwięk jesteś w stanie jakoś opisać?
Czy masz możliwość podjechać gdzieś, gdzie wyważają koła na pojeździe?

PS. Radek – zapoznaj się z podziałem Forum ale nowe tematy zakładać we właściwych działach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radek mazda lubawa » 7 lut 2015, 21:14

wątek do zamknięcia sorki za zamieszanie,przyczyną była nieprawidłowa zbieżność :) madzia ma się dobrze :P a drzało bo aluch jakimś cudem się skrzywił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 12:54
Posty: 271 (0/3)
Skąd: lubawa
Auto: mazda 323f ba 1,5 90km z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323