Strona 1 z 1

Sporadyczne mocne stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 11 cze 2014, 17:15
przez styku122
Witam! Mój problem polega na tym iż podczas jazdy na częstych dziurach lub po kostce w przednim zawieszeniu coś strasznie tłucze, podczas jazdy po prostej drodze i wjechaniu w pojedyncza dziurę nic nie czuć. Problem występuje gdy wszystkie koła jadą po nierównościach, gdy wjechalem jedna strona na kraweznik a druga jechalem po strasznych dziurach była cisza i tak z obu stron.

Sprawdzone:
– amortyzatory sprawne
– poduszka silnika dość sztywna
– prawy sworzeń wymieniony
– gumy wahaczy sztywne
– łączniki stabilizatora wyglądały na sztywne (podczas sprawdzania montazowka)
– gumy (wieszaki) wydechu są nowe
– bagażnik pusty
– schowki puste

Proszę o pomoc bo brak mi pomysłów.

Dodam jeszcze, że podczas występowania stuków nic nie czuć na kierownicy, pedałach, drążku zmiany biegów.

PostNapisane: 12 cze 2014, 16:05
przez krzysek71
Sprawdz gumy na stabilizatorze

Re: Odp: Sporadyczne mocne stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 13 cze 2014, 11:41
przez gik
Sprawdź czy ten wymieniony sworzeń siedzi dobrze w gnieździe, u mnie po wymianie wysunął się o 1-2 mm i zanim doszedłem, że to on jest przyczyną stukania wydałem 300 zł niepotrzebnie na inne rzeczy. Sworzeń lekko przyspawałem do wachacza i cisza.

Wysłane z mojego NEXT

PostNapisane: 13 cze 2014, 14:25
przez styku122
Sworzeń siedzi dobrze. Dzisiaj zamówiłem gumy drążka stabilizatora na obie osie (70zł) po wymianie podziele sie z wami wynikami.

Ps. Byłem u znajomego mechanika, posprawdzał wszystko i powiedział, że wszystko w zawieszeniu mam sztywne, gumy drążka ponoć mają delikatny luz więc zobaczymy co wyjdzie. Powiedział, że jak to nie będą te gumy to sie zdziwi.

PostNapisane: 13 cze 2014, 22:11
przez krzysek71
Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników

Dopisano 13 cze 2014, 22:12:

Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników

Dopisano 13 cze 2014, 22:12:

Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników

Dopisano 13 cze 2014, 22:13:

Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników

PostNapisane: 18 cze 2014, 11:29
przez styku122
Gumy drążka z tyłu wymienione, z racji braku dostępu do gum z przodu to chwilowo sobie odpuściłem ale odkręciłem łączniki i zaczełem szarpać drążkiem stabilizatora to okazał się bardzo sztywny, łączniki po demontażu były sztywne, a po wytarciu szmatką były jak nowe ( ani grama rdzy).

Nie mam już pomysłów co to może być, wszystko sztywne, nic nie lata a coś stuka i stuka.

PS. stuki występują tylko na kamieniach, częstych dużych dziurach i progach zwalniających. Na prostej drodze gdy wjade w studzienke czy pojedynczą dziure jest cisza.

PostNapisane: 19 cze 2014, 09:08
przez krzysek71
To zostają ci mocowania amortyzatora i łożyska mocowań

PostNapisane: 19 cze 2014, 10:18
przez styku122
krzysek71 masz jakąś metode na sprawdzenie mocowań amorka i łożyska mocowań ?? Chociaż myśle że to nie to ponieważ stuki występują gdy pracują oba przednie koła, gdy jade jedną stroną po równej nawierzchni a drugą po dziurach to jest cisza.

PostNapisane: 19 cze 2014, 14:28
przez krzysek71
Wsadz kogoś pod maskę lub ją zdejmij i jedz powoli najlepiej po bruku może tak coś zauważysz lub usłyszysz bo nie mam pomysłu już a może to nie w zawieszeniu powstają te stuki ??

PostNapisane: 1 sie 2014, 22:28
przez styku122
Mimo, że łączniki stabilizatora wyglądały na nowe i sztywne, postanowiłem je wymienić (ok. 50zł/szt) i stuki ustały. Pokazałem wyjęte łączniki dla mechanika to zapytał sie czy sobie jaja z niego robie bo wyglądały jak prosto ze sklepu (czyste i sztywne). :D