Sporadyczne mocne stuki w zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez styku122 » 11 cze 2014, 17:15

Witam! Mój problem polega na tym iż podczas jazdy na częstych dziurach lub po kostce w przednim zawieszeniu coś strasznie tłucze, podczas jazdy po prostej drodze i wjechaniu w pojedyncza dziurę nic nie czuć. Problem występuje gdy wszystkie koła jadą po nierównościach, gdy wjechalem jedna strona na kraweznik a druga jechalem po strasznych dziurach była cisza i tak z obu stron.

Sprawdzone:
– amortyzatory sprawne
– poduszka silnika dość sztywna
– prawy sworzeń wymieniony
– gumy wahaczy sztywne
– łączniki stabilizatora wyglądały na sztywne (podczas sprawdzania montazowka)
– gumy (wieszaki) wydechu są nowe
– bagażnik pusty
– schowki puste

Proszę o pomoc bo brak mi pomysłów.

Dodam jeszcze, że podczas występowania stuków nic nie czuć na kierownicy, pedałach, drążku zmiany biegów.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez krzysek71 » 12 cze 2014, 16:05

Sprawdz gumy na stabilizatorze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez gik » 13 cze 2014, 11:41

Sprawdź czy ten wymieniony sworzeń siedzi dobrze w gnieździe, u mnie po wymianie wysunął się o 1-2 mm i zanim doszedłem, że to on jest przyczyną stukania wydałem 300 zł niepotrzebnie na inne rzeczy. Sworzeń lekko przyspawałem do wachacza i cisza.

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez styku122 » 13 cze 2014, 14:25

Sworzeń siedzi dobrze. Dzisiaj zamówiłem gumy drążka stabilizatora na obie osie (70zł) po wymianie podziele sie z wami wynikami.

Ps. Byłem u znajomego mechanika, posprawdzał wszystko i powiedział, że wszystko w zawieszeniu mam sztywne, gumy drążka ponoć mają delikatny luz więc zobaczymy co wyjdzie. Powiedział, że jak to nie będą te gumy to sie zdziwi.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez krzysek71 » 13 cze 2014, 22:11

Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników

Dopisano 13 cze 2014, 22:12:

Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników

Dopisano 13 cze 2014, 22:12:

Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników

Dopisano 13 cze 2014, 22:13:

Po odkręceniu łączników dopiero zobaczysz luz na gumach stabilizatora tak to wydaje się że jest mały bez odkręcania łączników
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez styku122 » 18 cze 2014, 11:29

Gumy drążka z tyłu wymienione, z racji braku dostępu do gum z przodu to chwilowo sobie odpuściłem ale odkręciłem łączniki i zaczełem szarpać drążkiem stabilizatora to okazał się bardzo sztywny, łączniki po demontażu były sztywne, a po wytarciu szmatką były jak nowe ( ani grama rdzy).

Nie mam już pomysłów co to może być, wszystko sztywne, nic nie lata a coś stuka i stuka.

PS. stuki występują tylko na kamieniach, częstych dużych dziurach i progach zwalniających. Na prostej drodze gdy wjade w studzienke czy pojedynczą dziure jest cisza.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez krzysek71 » 19 cze 2014, 09:08

To zostają ci mocowania amortyzatora i łożyska mocowań
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez styku122 » 19 cze 2014, 10:18

krzysek71 masz jakąś metode na sprawdzenie mocowań amorka i łożyska mocowań ?? Chociaż myśle że to nie to ponieważ stuki występują gdy pracują oba przednie koła, gdy jade jedną stroną po równej nawierzchni a drugą po dziurach to jest cisza.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez krzysek71 » 19 cze 2014, 14:28

Wsadz kogoś pod maskę lub ją zdejmij i jedz powoli najlepiej po bruku może tak coś zauważysz lub usłyszysz bo nie mam pomysłu już a może to nie w zawieszeniu powstają te stuki ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez styku122 » 1 sie 2014, 22:28

Mimo, że łączniki stabilizatora wyglądały na nowe i sztywne, postanowiłem je wymienić (ok. 50zł/szt) i stuki ustały. Pokazałem wyjęte łączniki dla mechanika to zapytał sie czy sobie jaja z niego robie bo wyglądały jak prosto ze sklepu (czyste i sztywne). :D
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323