Trzęsie autem przy dodawaniu gazu. Łomotanie turkotanie.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez @mon » 6 mar 2014, 09:33

Witam, od kilku lat próbuje rozwiązać jeden problem z moją mazdą (323F BA 95r. silnik 1,5 Z5 bez ABS).
Problemem jest łomotanie przy dodawaniu gazu. Dźwięk dochodzi z okolic lewej półosi i powoduje, że cała kabina drży! Nie udało mi się zademonstrować tego żadnemu mechanikowi, bo problem występuje czasami ale jest bardzo irytujący. Problem występuje w 99% po chwilowym postoju np. w oczekiwaniu na zielone światło. Więc kiedy chcę normalnie ruszyć, przy dodawaniu gazu auto zaczyna drżeć i wydaje niski dźwięk, którego siła i częstotliwość nasila się wraz z oddawaniem gazu, a kiedy zwalniam pedał gazu, cisza jak makiem zasiał. Najbardziej łomocze na pierwszym i drugim biegu, na trzecim już minimalnie i po kilkukrotnym zwolnieniu i dociśnięciu gazu problem ustaje i w zasadzie może nawet nie pojawić się przez kilka dni.

Moje obserwacje:
– dźwięk dochodzi z przedniej, lewej części zawieszenia;
– dźwięk można porównać do włożonego kija w szprychy ale dźwięk jest dużo niższy a jego częstotliwość i głośność zwiększa się wraz z ilością dodawanego gazu;
– turkotanie / łomotanie wydobywa się tylko wtedy kiedy używany jest pedał gazu;
– nie ma znaczenia czy na prostych czy skręconych kołach;
– gdy problem występuje, drży cała kabina a dźwięk jest wyraźnie słyszalny i odczuwalny w całym aucie;
– raz dźwięk jest bardzo intensywny, a czasami ledwo wyczuwalny i słyszalny (nie wiem od czego to żależy) i występuje tylko gdy ruszam z 1 biegu. Nigdy podczas jazdy, tylko po ruszeniu z chwilowego postoju.

Co było wymienione i nie pomogło (byłem w trzech warsztatach):
– komplet sprzęgła
– przegub zewnętrzny L
– amortyzatory komplet
– sprawdzane były poduszki silnika i luzy w zawieszeniu
– felgi na nowe stalowe
– łożyska kół przednich
– tarcze i klocki z przodu

Pomóżcie proszę bo chciałbym finalnie pozbyć się tego irytującego problemu.
Jakie elementy idą w ruch kiedy wciskany jest pedał gazu??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 20:55
Posty: 17
Skąd: W-wa/B-stok
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 6 mar 2014, 13:24

Sprawdź kolego jeszcze przeguby wewnętrzne bo może tam jest problem.

A tak poza tym to już jesteś parę lat na Forum i wątek zakładasz w niewłaściwym dziale.
Proszę zaznajomić się z Podziałem Forum aby na przyszłość posty pisać w odpowiednich działach.

Temat przenoszę.

PS. wydaje mi się, że taki temat już widziałem więc polecam użycie wyszukiwarki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez @mon » 6 mar 2014, 17:13

Racja biję się w pierś <glupek2>, dzięki za przeniesienie tematu.
Zgadza się, był taki post parę lat temu założony przeze mnie ale chyba został usunięty :)

No właśnie też myślałem kiedyś o tych przegubach wewnętrznych i niby w serwisie też je jakoś sprawdzali, ale czy one mogłyby powodować takie objawy? Trzęsienie kabiną przy dodawaniu gazu?
Jakie jeszcze elementy mogłyby powodować takie objawy?
Czy warto z tym pojechać na hamownie żeby zdiagnozowali co to jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 20:55
Posty: 17
Skąd: W-wa/B-stok
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 08:39

Jeśli przegub wewnętrzny ma duży luz to tak może się zdarzyć.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez @mon » 13 mar 2014, 22:02

A czy ten przegub da się sprawdzić bez demontażu półosi?

Czy ktoś z Was miał podobną usterkę, albo wymieniał może przegub wewnętrzny z jakiegoś powodu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 20:55
Posty: 17
Skąd: W-wa/B-stok
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '95

Postprzez flywin » 13 mar 2014, 22:48

raczej nie wykonalne bez wyjęcia półosi bo przegub ten jest w skrzyni biegów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323