Strona 1 z 1

Witam mam problem z zawieszeniem w maździe 323F BA 1994r

PostNapisane: 16 maja 2013, 02:44
przez adamkow13
Witam mam taki problem w mojej madzi z zawieszeniem że ją mi trochę nosi po drodze niedawno założyłem nowe opony z Vikinga na zimowych to też było odczuwalne ale w mniejszym stopniu. Byłem już dwa razy na diagnostyce pierwszym razem wykazało że mam jeden sworzeń walnięty z lewej strony który wytrzymał rok to nic nie dało, drugim razem pojechałem na inną stacje diagnostyczną i kazałem sprawdzić dokładnie wszystko na szarpakach tzn, maglownice wahacze i całą tylną belkę ale wszędzie jest sztyb ale powiedział że jeszcze można spróbować pokombinować ze zbieżnością ale czy może być jeszcze gdzieś luz co szarpaki nie wykażą?

Re: Witam mam problem z zawieszeniem w maździe 323F BA 1994r

PostNapisane: 16 maja 2013, 06:42
przez rafał88
Po pierwsze jaki rozmiar kol. Drugie jak masz zbieznosc zle ustawiona moze wlasnie autem "nosic". A nie czujesz ze jest cos nie tak w zawieszeniu jak jedziesz po nierownosciach? Niech koncowki drazkow sprawdza.

PostNapisane: 16 maja 2013, 09:55
przez Marek 161BD081
Dlaczego piszący nowe tematy nie zaznajomią się z Nowym podziałem działu BA/BH?
To chyba po prostu najzwyklejsze lenistwo!

Teraz tylko ostrzeżenie – później dam po "łapach".

Temat przenoszę.

PostNapisane: 16 maja 2013, 10:57
przez adamkow13
arafal21 napisał(a):Po pierwsze jaki rozmiar kol. Drugie jak masz zbieznosc zle ustawiona moze wlasnie autem "nosic". A nie czujesz ze jest cos nie tak w zawieszeniu jak jedziesz po nierownosciach? Niech koncowki drazkow sprawdza.

Rozmiar kół R14/185/65 zbieżność jest jest delikatnie do poprawki ale w normie końcówki drążków, sworznie wahaczów wymieniałem w tamtym roku a w tym musiałem wymienić jeden

Re: Witam mam problem z zawieszeniem w maździe 323F BA 1994r

PostNapisane: 16 maja 2013, 12:01
przez MareckiGTI
Mi kiedyś autem rzucało jak miałem z tyłu rozbieżność, najlepiej to odczuć jak najeżdża się na mokry asfalt i potem raptownie na suchy. Niech Ci wszystkie koła sprawdza przód tył kąty, przesunięcia kuł względem osi przedniej tylnej.

PostNapisane: 16 maja 2013, 22:10
przez puznies0
to że zmieniałeś w tamtym roku to nic nie znaczy bo na naszych drogach miesiąc wystarczy żeby dowalić całe zawieszenie... obejrzeć sprężyny i amory... tuleje wahaczy jeśli są już stare też będą powodowały noszenie po drodze, bo guma traci swoją sztywność ( rozwulkanizowuje się), zbieżność ustawić tak jak ma być, bo jeśli jest choćby lekko przestawiona to auto albo będzie cięło gumy albo zaczną piszczeć albo po prostu będzie nosiło po drodze... i sprawdzić opony... jak są wy ząbkowane to będzie też problem z noszeniem ... ciśnienie w oponach jest wszędzie jednakowe????

PostNapisane: 17 maja 2013, 02:29
przez adamkow13
puznies0 napisał(a):to że zmieniałeś w tamtym roku to nic nie znaczy bo na naszych drogach miesiąc wystarczy żeby dowalić całe zawieszenie... obejrzeć sprężyny i amory... tuleje wahaczy jeśli są już stare też będą powodowały noszenie po drodze, bo guma traci swoją sztywność ( rozwulkanizowuje się), zbieżność ustawić tak jak ma być, bo jeśli jest choćby lekko przestawiona to auto albo będzie cięło gumy albo zaczną piszczeć albo po prostu będzie nosiło po drodze... i sprawdzić opony... jak są wy ząbkowane to będzie też problem z noszeniem ... ciśnienie w oponach jest wszędzie jednakowe????

zawieszenie było przeglądane na dwóch różnych stacjach diagnostycznych i jest wszystko ok na drugiej stacji kazałem kompletnie wszystko przejrzeć dokładnie amory z przodu nie schodzą niżej niż 80% a tył nie schodzi niżej niż 70% na gumo-tulejach niema żadnych luzów ani z przodu ani z tyłu. A mam pytanie co do poduszek co są przykręcone na górze amorka czy miały by coś do takich obiawów? bo jak przekroczę 100km/h to czuć jak by przód robił lekkiego wężyka chociaż kierownice trzymam w jednej pozycji

Dopisano 17 maja 2013, 02:30:

puznies0 napisał(a):to że zmieniałeś w tamtym roku to nic nie znaczy bo na naszych drogach miesiąc wystarczy żeby dowalić całe zawieszenie... obejrzeć sprężyny i amory... tuleje wahaczy jeśli są już stare też będą powodowały noszenie po drodze, bo guma traci swoją sztywność ( rozwulkanizowuje się), zbieżność ustawić tak jak ma być, bo jeśli jest choćby lekko przestawiona to auto albo będzie cięło gumy albo zaczną piszczeć albo po prostu będzie nosiło po drodze... i sprawdzić opony... jak są wy ząbkowane to będzie też problem z noszeniem ... ciśnienie w oponach jest wszędzie jednakowe????

zawieszenie było przeglądane na dwóch różnych stacjach diagnostycznych i jest wszystko ok na drugiej stacji kazałem kompletnie wszystko przejrzeć dokładnie amory z przodu nie schodzą niżej niż 80% a tył nie schodzi niżej niż 70% na gumo-tulejach niema żadnych luzów ani z przodu ani z tyłu. A mam pytanie co do poduszek co są przykręcone na górze amorka czy miały by coś do takich obiawów? bo jak przekroczę 100km/h to czuć jak by przód robił lekkiego wężyka chociaż kierownice trzymam w jednej pozycji

PostNapisane: 17 maja 2013, 21:21
przez puznies0
to też może być przyczyną ale musiałyby mieć naprawdę konkretnie zerwane gumy... ja u siebie miałem pozrywane dość mocno i auto szło prosto, bez myszkowania... poza tym stukałoby ci...ustaw zbieżność w pierwszej kolejności... tak żeby było na tip top... bo tak to na wymieniasz części i nic nie zdziałasz jeśli okaże się że to była wina niedokładnego ustawienia......